home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Sebastien Ožie

Završen je SVETSKI RELI ŠAMPIONAT 2021….Reli svet je dobio novog-starog šampiona. Sebastien Ožie je uz pomoć suvozača Žilijena Ingrasie i celog tima „Toyota Gazoo Racing“, osvojio i OSMU titulu reli prvaka sveta…a u konkurenciji konstruktora-proizvodjača, pomenuti tim je prvak sveta.

Sebastien Ožie i Ingrasia su trijumfovali ove sezone PET puta. Prvi najviši deo podijuma osvojili su na samom početku, na reliju MONTE KARLO (na slici)…..i eto završili su godinu na isti način – pobedom. U samom finišu je bilo malo nervoze i povišenog adrenalina kod posade sa brojem JEDAN, jer su udarili u betonski stub i oštetili felnu i gumu, ali, ipak se sve završilo savršeno. Naredne sezone Ožie će biti na samo nekoliko relija i sa novim suvozačem.

Po broju svetskih reli titula ispred Ožiea je jedino legendarni Loeb pa se fanovi podsećaju, broje rezultate i dostignuća te dvojice velikih majstora iz Francuske…

Loeb

Usput, možda ste i čuli…Loeb je ovih dana testirao „ford pumu hibrid“ koja će debitovati već u Monaku, u januaru. Iz „Forda“ nema odgovora na pitanje o čemu je reč…..ali, naslućuje se da je SEBASTIEN LOEB angažovan samo zarad ispitivanja nove reli aždaje i iznošenja svojih utisaka….njegovi saveti i primedbe vrede zlata…

Ford WRC

Mnogi s pravom naglašavaju da je pored devet svetskih reli titula Loeb imao i mnogo više vrhunskih rezultata od Ožiea, na kružnim stazama, endjuro trkama, reli krosu, na brdskim pozornicama i na reli maratonima…

Kada se podrobnije sagledaju reli karijere dva SEBASTIENA vidi se da je LOEBOVA trajala 24 godine, imao je 180 WRC priredbi sa 79 pobeda…..ali za čudo,  imao je i čak 15 WRC incidenata i jedno petostruko prevrtanje…

OŽIEOVA reli karijera traje 16 godina, sa 168 startova i 53 pobede…..uz „samo“ 10 incidenata…

Kad već pominjemo reli nezgode (izletanja i prevrtanja) onda je kao što i sami znate na prvom mestu nažalost preminuli (2007. godini nastradao sa sinom i dva prijatelja, u helikopterskoj nesreći u blizini svoje kuće) „kreš-majstor“, fenomenalni Škotlandjanin KOLIN MEK RE. Njegova karijera je trajala 22 godine, sa 146 relija, uz 25 pobeda na relijima i…..čak 30 incidenata (sa spektakularnim prevrtanjima).

Na poslednjem reliju ove sezone najbolji rezultat u karijeri (5. mesto u elitnoj klasi) je zabeležio švedsko-norveški ili norveško-švedski (zavisi koga stavljate na prvo mesto, da li mamu Pernilu ili tatu Petera) majstor volana…..dugo već pominjani 20. godišnji Oliver Solberg….njegova budućnost bi trebalo da bude blistava…ali, valja sačekati sa očekivanjima…i predvidjanjima.

Malo stariji Finac, 21. godišnji Kale Rovanpera na ovom reliju nije jurio i sasvim je verovatno da bi bio mnogo bolje plasiran…..ali timski dogovor se mora poštovati…..perfektni Kale je dobio zadatak da lagano stigne do cilja. Njegov istinski kvalitet vrlo brzo će se pokazati…

U klasi WRC 2 pobedio je 27. godišnji Finac Jari Hutunen, sa „ford fiestom“, a u WRC 3 šampion Italije, 32.godišnji Andrea Krunjola, sa „hjundaiem“.

Na cilju relija MONCA svi su izjavili da nikada neće zaboraviti ovu sjaju generaciju reli automobila i da nestrpljivo iščekuju dolazak novih hibridnih vozila i sledeću sezonu.

Generalni plasman:

1. Ožie – „tojota“

2. Evans – „tojota“ …….+ 7.3 sek.

3. Sordo – „hjundai“….+ 21.3

4. Nojvil – „hjundai“….. + 32.0

5. Solberg – „hjundai“…… + 1.32.0

6. Suninen – „hjundai“…… + 2.22.6

7. Katsuta – „tojota“…….. + 2.34.5

8. Grinsmit – „ford“…… + 2.50.2

9. Rovanpera – „tojota“…. + 4.49.6

10. Krunjola (WRC 3) – „hjundai“ ….+ 9.06.9

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 702



Komentari