
Da, to je vest dana na ovoj etapi 44. Dakara, dugačkoj 707 kilometara i sa specijalom od 465 kilometara. Italijanski motociklista, 31. godišnji Danilo Petruči prevazišao je samog sebe. Posle pozitivnog testa na Kovid, a potom i negativnog, posle povrede zgloba i na svom debiju u pustinji Arabije….učinio je nešto što verujem nisu očekivali ni njegovi najveći fanovi.
…..Iako je pre dva dana na ovom Dakaru odustao zarad tehničkog kvara, a posle 13. mesta u prvoj etapi….shvatio je da od dobrog plasmana nema ništa. …Ali, krv i srce jednog velikog asa Moto GP, koji iza sebe ima „samo“ 169 moto trka na asfaltu, DVE MOTO GP POBEDE (sa „dukatijem“) i 10 podijuma, je nešto posebno….Danilo Petruči je danas („ktm“ broj 90), na vrlo teškoj etapi u Rijad stigao kao TREĆI, u klasi najbržih svetskih maratonaca , samo sa 6.53 minuta slabijim vremenom na specijalu, u odnosu na pobednika Baredu Borta, sa „hondom“…
Nažalost….velika radost Danila Petručija nije dugo trajala. Saznao je da mu je upisana penalizacija od 10 minuta (za sada se ne zna zbog čega), pa je rangiran kao 15. u ukupnom poretku…

Uoči starta u Džedi, Danilo je rekao novinarima:“ Za mene je Dakar potpuno nova avantura, potpuno izvan moje zone udobnosti. KTM mi je dao ovu fantastičnu priliku – želim im zahvaliti na tome – i to će biti važan poligon za testiranje i za mene i za njih. Kad smo prvi put razgovarali o tome, nisam imao pojma šta je to „roadbook“ (putna knjiga), kako detaljno funkcioniše reli trka i kako treba voziti po pesku. Naravno, jako volim motokros i off-road, a i dosta se dobro snalazim, ali Dakar je sasvim druga priča. Međutim, to je perspektiva koja me fascinira i stimuliše. Dakar je trka „par excellence“ na ovom svetu i ne bi želeo da ga vozi, štaviše uz temeljnu podršku službenog proizvođača? Kako bih se što bolje pripremio otišao sam na intenzivni kurs o putovanju s Viladomsom i već sam odradio dosta treninga sa svojim kolegama avanturistima (Walkner, Price, Kevin Benavides i Sunderland – ur.). Svi mi pomažu i podržavaju, super je osećaj. Biće to vrlo teška trka, jako različita od brzinskih trka na koje sam navikao, i zato sam pomalo u čudu, kako i treba biti. Međutim, uzbuđen sam što ću učestvovati i to će sigurno biti fantastično iskustvo.“
Na vest o Danilu Petručiju, reagovao je i najtrofejniji motociklista Srbije, kada su u pitanju brzinske asfaltne staze, 58. godišnji as iz Arandjelovca, i legenda moto trka Dragoslav Kule Perišić (12 tutula Srbije, Jugoslavije, Balkana i Istočne Evrope, 10 godina predstavnik Srbije u Svetskom Enduro šampionatu)…
„To je neverovatan uspeh…znam kakav je vozač Petruči, ali, da prvi put….. u svom debiju na najvećem svetskom maratonu bude toliko brz i uspešan, sa navigacijom i na tako teškom terenu – pa to je za najveću moguću nagradu…..svaka čast i veliko poštovanje“
U klasi motociklista specijal je dobio Španac Bareda Bort, sa „hondom“. U generalnom vodi Sanderlend ispred Walknera i Beverena.
Naš Gabor Sagmajster je specijal okončao kao 118. a u generalnom je na 119. mestu.
U klasi automobila Naser Al Atija je pravi šef. U svojoj „tojoti hajluks“ je bio najbrži na specijalu. Za 25 sekundi je nadmašio devetostrukog WRC šampiona Sebastiena Loeba, a za 52 sekunde takodje nekadašnjeg WRC prvaka Karlosa Sajnca. Zaista izvanredni majstor iz Katara drži pravi čas reli maratona…..i to kome – baš veličanstvenim vozačima. Naser sada ima prednost od 38 minuta u odnosu na Loeba….
Medju vozačima SSV klase danas je najbrži bio Oliveira, medju vozačima lakih vozila Kuintero, a u kategoriji kamiona Nikolaev.
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs
Najnovija vest: Italijanski motociklista, DANILO PETRUČI, zvezda Moto GP danas je bukvalno oduševio ceo svet motociklizma, postigavši TREĆE vreme na specijalu čevrte etape 44. DAKAR RELIJA. Čak je u prvih 120 kilometara držao PRVO MESTO. Taj podatak i najvećim znalcima maratona zvuči fascinantno, jer je reč o debitantu..
Penalizaciju je Danilo Petruči zaradio zbog „nepoštovanja spore zone“, kada je vozio malo brže od dozvoljenog. Petruči je i pored svega prezadovoljan. On se zbog tehničkog kvara na motoru „ktm“ povukao sa te etape a po pravilu je nastavio danas, medjutim, u ukupnom poretku je zbog toga na samom začelju.