Novi Fiat Uno iz Brazila i Srbije

Prema nedavnom pisanju Večernjih novosti, čelnik Fiat grupe Serđo Markione će 21. decembra boraviti u Srbiji, a očekuje se da se tom prilikom saopšti da će se u Zastavinoj fabrici automobila proizvoditi novi Uno.
Kako će taj novi Uno najverovatnije izgledati, vidite na ovim slikama koje je u svom najnovijem broju objavila revija SAT Plus.

SAT Plus takođe navodi da će proizvodnja novog Una prvo početi u Brazilu (početkom sledeće godine) i da bi upravo ovaj automobil (u Fiatu poznat kao projekat 327) mogao da bude taj dugo najavljivani novi model za kragujevačku fabriku.

Automobili proizvedeni u Srbiji biće namenjeni za tržišta Centralne i Istočne Evrope i Balkana, kao i za zemlje Evropske Unije
U razgovoru za Novosti, Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata i član UO Fabrike automobila, kaže da im je rečeno da Fiat ne odustaje od posla u Srbiji i da će tokom sledeće godine opremiti fabriku prema najnovijim standardima u automobilskoj industriji, što podrazumeva proizvodnju oko 250.000 automobila godišnje.
Rečeno nam je da će se novi model raditi na platformi Pande, ali da će to biti nova verzija Una - kaže Zoran Mihajlović, član UO Fabrike automobila. - Nama je bitno da se u novoj fabrici uposli najmanje 2.433 radnika, što predviđa Ugovor o strateškom partnerstvu između Srbije i Fiata.
Ovde i podsećanje da su i italijanski sajtovi u septembru kao mesto proizvodnje novog low cost vozila navodili upravo Brazil i – Srbiju. S druge strane, Italijani su tada pisali i da je projekat novog malog gradskog Fiata ("Topolino"), koji je takođe trebalo da se proizvodi kod nas, privremeno zamrznut, odnosno obustavljen na neodređeno vreme.


U Brazilu se inače i dalje proizvodi stari Uno iz osamdesetih godina prošlog veka, naravno estetski i tehnološki osavremenjen.
Što se novog Una tiče, veličinom bi trebalo da bude između Pande i Punta, a nudiće se u verzijama sa troja i sa petora vrata. SAT Plus navodi da će osnovni benzinski motori biti iz Fire porodice, a očekuje se da će u ponudi naći i turbodizel Multijet 1.3.

Sem ovih slika iz SAT Plusa, u ovom članku možete videti i nekoliko špijunskih fotki sa brazilskih sajtova, uključujući slike iz Fiatove fabrike u Brazilu, dve top secret fotografije praktično nemaskirane unutrašnjosti i nekoliko renderinga sa sajta Autossegredos.blogspot.com.


Foto : SAT Plus, NoticiasAutomotivas.com.br, Revistaautoesporte.globo.com i Autossegredos.blogspot.com


Potajno se nadam da ce se praviti neki drugi tj. lepsi model, ovaj mi se uopste ne dopada, suvise lici na Pandu
mislim da bi ovaj projekat mogao biti pun pogodak.
vecina ljudi voze auto u gradu i treba im mali auto, pritom jeftin,tako da ovaj auto moze biti bas trazen i prodavan kod nas.
tako ga casopis sat plus nije prikazao vec ljepsi izgled ovaj je ruzannn piiiistvarno je ruzan...ljepsi je i onaj uno koji se pre proizvodio
to je bilo davno kad je prikazao casopis sat plus ali sad kako su ga prikazali je stvarno ruzan...
Nema razloga sumnjati u Fiat kada su mali automobili u pitanju, ono sto je bitno je da se ovaj ili neki slican projekat desi, da stvari krenu na bolje.
Juce juga proizvodili danas najbolje BMW neka otvori fabriku u srbiji i neka proizvodi seriju 7... sve na noz docekate...
Zanimljiva instrument tabla, kombinacija digitalije i analogije, novi momenat
kakav narod, ustvari pojedinci. kako rece neko pre mene, sve na noz docekate. Pa nikada mi ni necemo biti za bolje sem juga, keca i krseva, mozda kao sto rece neko gore bmw 7, nego ko to da kupi... cudan narod
Jeste ružan ali su Reno 4 i Spaček bili ružniji pa su se ipak lepo pokazali na tržištu.
slažem se sa zokijem za tablu, naravno jeftinija verzija :). A o autu šta reći nego da će biti hit kod nas kao i ovaj punto
@zoki
slazem se
Imala je Zastava i ranije pokusaja da ubaci nesto digitalno u kabinu a ovo bi trebalo da bude i upotrebljivo i atrktivno.
Ovaj model sa cenom od ispod 5000Eura "na putu" ce biti hit ukoliko ne bude neki trocilindricni model.
Fiat planira dvocilindricne motore sa i bez turbokompresora koji ce biti nesto novo
Stilski ovo neodoljivo podseća na staru Pandu iz osamdesetih i to je sasvim OK. Lično mi se sviđa "ćoškasti" dizajn kao retro varijanta. Međutim FIAT-ov eksperiment sa sa dvocilindirčnim agregatima po mom mišljenju celom projektu moće doći glave, ko je vozio gnjidu (peglicu) zna kako se ponaša taj agregat, Panda I je imala taj motor kao osnovni koji je brže-bolje izbačen iz proizvodnje i zamenjen četvorocilindričnim 769 ccm agregatom. Današnja vozila iz razloga ispunjavanja bezbenostnih pravila u toj klasi imaju težinu 900 do 1000 kg gde dvocilindraš sa malim zamajcom ma kao bio moderan nema šta da traži. Ko je vozio Fabiu i Pola 1.2 pod punim opterećenjem zna šta su muke, iako su to trocilindarski agregati. Stavljenje turbine na dvocilindarski agregat je skupa igračka koja će značajno povisiti ukupnu cenu vozila sa neizvesnim krajnjim komercijalnim efektom. I na kraju FIAT-ova fabrika u Brazilu je sposobna da većinu komponenti proizede sama dok je nesrećna Zastava u stanju samo da SKLAPA vozila od dopremljenih komponenti, kapacitet nakon bombardovanja 1999 je sveden na maksimalno 50000 jedinica i to sa starom, uklonjenom opremom.
@zumbaNS
i turbo motori sa 4 cilindra su bili napusteni pa se opet vracaju modernizovani i cak bolji od turbodizela! Primera ima vise: Fiat/Alfa 1.4 T-jet, VW 1.2 TSI, 1.4 TSI; Renault 1.2 TCE, 1.4 TCE itd...
Dvocilindricni motori se bas i vracaju zbog niske cene proizvodnje, turbina ce naravno biti samo za skuplju verziju.
Zar milis da ce se novi model proizvoditi na staroj liniji?
U novu liniju tek treba da se ulozi kapital koji cekamo da Fiat konacno uplati...
Auto je grozan,neoriginalan, premali, nepraktičan,...
Mrzim sebe što ovo moram da kažem ali Dacia je stvarno imala mnooogo više sreće sa Renoom.
Neverovatno je da posle svega Fiat ponudi ovaj kredenac kao "novi model".
@carobnjak
Ne bih se složio sa tobom da su turbpo motori bili napušteni, oni su usavršavani tokom vremena od početka sedamsetih na ovamo da bi novim materijalima koji su doveli do smanjenja mase turbine i poboljšnja termičke otpornosti, tako postali masovniji i pomogli tzv "downsizeing" agregata. Uopšte nije problem u turbini nego u smanjenju broja cilindara te vibracijama i buci koji jedan takav agregat proizvodi. Da bi se smanjile vibracije neophodna je ugradnja "balansirajuće" osovine u blok motora koja se vrti u istom brzinom kao i radilica ali u kontra smeru. takodje je neophodan i drugačiji prigušni sistem za redukciju buke. Mehanička i termička opterećenja tako koncipiranog motota u svakodsnevnoj upotrebi su veća nego kod bilo kog agregata nove generacije kojeg si naveo. A što se tiče linija za proizvodnju, pa normalno da se u praznu zgradu moraju ubaciti odgovarajući konvejeri, robotizovane linije za zavarivanje karoserije i sva ostala oprema. I još nešto da doam za kraj, ako bilo ko misi da će FIAT uplatiti makar 1 evro gotovog novca grdno se vara. Vrednost investicije u stvari će predstavljati vrednost koja je uložena u dosadšnji razvoj ovog ili nekog sličnog modela i vrednost opreme koja će biti preseljena iz neke od fabrika u Italiji u KG. Najverovatniji kandidat za preseljenje je pogon na Siciliji.
Osnovni problem je bio u turbo-rupi i to je tek u modernim motorima koje sam naveo ispravljeno...
@carobnjak
Potpuno si u pravu što se tiče čekanja jer ipak je jedino merodavna duža eksploatacija vozila u svakodnevnim uslovima da bi se videle sve vrline i mane nekog konstrukcijskog koncepta.
Ovakav automobil bi bio idealan za naše tržište,nije veliki potrošač,umerena cena,izuzetno prostran(za tu klasu),visok klirens za naše puteve-poput Dačije Sandero,a najverovatnije odličan izvozni potencijal za naš region,pa i šire.
Novi Best buy.
A što se izgleda tiče,ovaj u narandžastoj boji sigurno nije dobar rendering,što se vidi po nesimetričnim farovima,konačni izgled će se sigurno razlikovati,ali će svakako biti lepši od sadašnjeg Punta klasik.
Još jednom bravo za Fiat,samo da u ceo proces bude uključen što veći broj naših firmi i možemo da budemo prezadovoljni.
Mislim da ne treba da se pravimo pametniji id Fiatovog menadzmenta.Ljudi odlicno znaju sta rade.Auto ima odlicne dimenzije i ova coskasta karoserija bice znatno skladnija nego kod Pande koja ima svega 3.55m.Stari Fiatov obicaj je da puste u opticaj zvanicnu fotografiju koja je ruznija od stvarnog modela.Mislim da nas ceka vrlo prijatno iznenadjenje mada je i ovo sasvim OK.O ukusima ne vredi raspravljati ali mislim da je ovakav cosksti dizajn pravo osvezenje u vreme besomucno zaobljenih automobila.Kocka protiv lopte-vreme ce dati svoj sud.