Uskoro novi Fiat Uno

Premijera Fiatovog novog malog automobila (razvijenog pod kodnom oznakom projekat 327) će po poslednjim vestima biti održana u Brazilu 14. maja (mada zvanične slike treba očekivati nešto ranije), a do tada evo njegovih najosnovnijih podataka.
Iako je proteklih meseci bilo govora da će možda poneti i neko drugo ime, ovaj novi Fiat je ipak nazvan Uno, po modelu iz osamdesetih godina prošlog veka čija se stara generacija i dalje proizvodi u Brazilu (naravno estetski i tehnološki osavremenjen).
Novi Fiat Uno je dugačak 377 cm, širok 164 cm, visok 149 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 238 cm, zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 290 litara, a točkovi su od 13 i 14 inča.
Paleta motora će u Brazilu obuhvatati dva agregata, manji od 999 kubika sa 71KS pri 6250 o/min. i 91 Nm obrtnog momenta pri 4750 o/min. i veći 1.4L (1368 ccm) koji razvija 85KS pri 6000 o/min. i 122 Nm pri 4000 o/min.

U ponudi će prvo biti model sa 5 vrata, kasnije stiže i trovratna verzija, kao i varijanta Way sa atraktivnijim (pro)terenskim izgledom.
U Brazilu će se novi Uno nuditi sa tri paketa opreme, ali cena još nije poznata.

Na kraju i podsećanje da je proteklih meseci bilo puno informacija (uključujući i pisanje naše revije SAT Plus) da bi upravo ovaj automobil mogao da bude i jedan od dugo najavljivanih novih modela za kragujevačku fabriku automobila.
Koje će međutim tačno modele Fiat proizvoditi u Kragujevcu tek treba da bude saopšteno, a to bi trebalo da bude poznato kada Fiat 21. aprila u Torinu i zvanično objavi svoj plan poslovanja u narednih pet godina.
Ranije objavljene slike novog Una (uključujući i trovratnu varijantu) možete pogledati OVDE.
Nadam se da ova rugoba nece da se proizvodi u Kragujevcu...radkapne/felne kao da su stilizovane Tavrijine...+ cemu proizvodnja ovog modela?
Kada čarobnjak kaže da nešto Fijatovo izgleda grozno, to onda ne da je grozno nego ne može da se opiše.
Ali meni je onako sviđa mi se osrednje, nije loše. Za tu cenu (verovatno ispod 8000 evra) se ne očekuje ništa bolje. Ako je cena veća, onda će biti problem. Ako ga precene kao Fijat 500
Ko zna, mozda bude hit.. u Brazilu... Nikaragvi.. Srbiji.. Kolumbiji ;)
Ovi mora da su bolesni ako imaju nameru ovo da prave. Ukinuli su Yuga i Floridu, a oni su za ovo remek dela.
Ne mogu da se odlučim da li je ružnija Multipla, stara Panda ili OVO. Kenjaž.
Kada budem znao koliko ce da kosta, znacu sta i da mislim o kolima i da li vredi "progutati" dizajn.
Haalo frikovi, autic uopste ne izgleda lose. Mali auto sa rekao bih visokim klirensom i sa jako dobrom preglednoscu za gradsku voznju. Ostaje samo da se vidi kakav ce biti odnos: cena/odrzavanje/pouzdanost
@Ex Italo fan
Ne razumem tvoj komentar:
"@carobnjak
Što baš je odvratan." ???
U svakom slucaju, dobro dosao nazad :)))
Pisao sam vec o tome i ponavljam: ovo ostaje u Brazilu, nema veze sa Srbijom! Ovaj novi Fiat spada u A segment, nama ide B segment! Kao sto se kaze u tekstu, u Brazilu (koji je odnedavno najvece trziste za Fiat) se i dalje proizvodi stari Fiat Uno, i ne samo da se proizvodi, nego je drugi po prodaji kod Fiata. Prvi je model Fiat Palio, napravljen sredinom devedestih, proizvodi se u Brazilu ali i u Turskoj. Palio je svojevremeno bio zamisljen kao lowcost zamena za Punto prve generacije, namenjen nerazvijenim zemljama.
Krajnje je vreme za zamenu, i ja verujem da bi zamena za Palio mogao biti nas Punto Classic. Kao sto je ovde Fiat uzeo Pandu, povecao medjuosovinsko rastojanje, uradio facelift i onda rekao "evo braco Brazilci to vam je novi Uno", tako ce verovatno uzeti naseg Punta, uraditi facelift, i reci "evo braco Srbi to vam je novi Palio". Nema razloga da Fiat investira neke velike sume u ravoj potpuno novih modela, jer Panda odnosno Punto mogu sasvim lepo da posluze kao zamena za Uno odnosno Palio, razume se uz mali redizajn. Uostalom, za nekog ko se dosad vozio u Paliu prelazak na Punta moze stvoriti utisak da je seo u Mercedes.
PS Carobnjak nemoj da se sekiras ovaj auto ce se sigurno veoma dobro prodavati u Juznoj Americi. To je dobro za ljubljeni Fiat :)
@Vladigar
ne zna se nista sigurno dok fiat ne objavi strateski plan u aprilu!
Za tvoju informaciju Punto classic nema nikakve veze sa Palio-m jer je novi Palio vec predstavljen!
P.S. Dolazi 2011.!
http://carplace.virgula.uol.com.br/novo-fiat-palio-2011-leitor-faz-projecao-de-como-pode-ser-a-nova-geracao-do-compacto/
P.S.2
po poslednjim informacijama iz nasih medija u Kragujevcu ce se proizvoditi modeli C i D klase, najverovatnije Chrysler...
Carobnjak taj link sto si postavio je cista fikcija, nesto sto je nacrtao neko ko ima dosta slobodnog vremena. Palio nije predstavljen, dolazi do kraja ove i naredne godine.
Drugo voleo bih da mi pokazes link na informaciju gde ja mogu da procitam da se praviti C i D segment.
@Logandzija
Potpuno opravdavas svoje "ime" kada mozes da svaris ovako nesto...
Panchev9, ako brate kaži mu. Ja ne volim mnogo ova nova imena što dolaze i ubacuju se nešto, sole pamet veteranima ovde. Slušaj ti njega
,,Haalo frikovi", ma daću mu ja nakazu. Logandzija, I pričaj srpski, nemoj uopšte da se trudiš da samom sebi povećavaš inteligenciju time što ćeš da vređaš ostale engleskim rečima, jer se nadaš da te neće razumeti svi, i da ćeš tako biti pametniji. Pa taj Logan je pametniji od tebe izgleda.
@Vladigar
to je jedna od mogucih varijanti, cini mi se vrlo uspesan model!
Evo ti link za vest pa sam prosudi:
http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Auto/179203/Fijat-ce-u-Kragujevcu-proizvoditi-i-Krajsler
@MasterHaosis
pozdrav brate! Ma nista, evo i dalje se borim...:)))
@MasterHaosis
Izvini ako te ovo uvredilo. Nisam mislio na bukvalni engleski prevod, ali neko mora da brani cast lou kost (ovo nije koska) automobila u ovom klubu >15 000 EUR.
cim sam video beli, setio sam se ovog klipa :)
https://www.youtube.com/watch?v=_UtvUK-APNQ
Moram da pitam, jer ( po obicaju ) bas nisam u toku ... Ovo je nesto vece ili manje od pande ( neko je gore napisao da je vece )? Meni je panda bas praktican ( kockast ),pa na nenki nacin cak i lep ( sa daljine )
@Vladigar
nije tacno da je ovo A segment!
I stari Uno pa tako i ovaj pripadaju B segmentu...
Logandžija, ma nije mene uvredilo nego ne volim kda nova imena upadaju i služe se polu engleskim polu srpskim rečnikom (u cilju nazivanja ljudi).
Pa jeste, to si u pravu da mora neko da brani i low cost automobile, ali eto, i ja sam za njih, jer su naša realnost. Ako si video moj prvi komentar ovde, naglasio sam da mi je auto osrednje lep.
Isto tako sam rekao za onu malu Kiju što će u Indiji da bude da nije loše, i da bi trebalo i kod nas da se pravi.
Ej, moj ti, kamo sreće da će i kod nas takvi da se prave, jer narod nema za veće.
Ali nisam nikad čuo da su low cost automobili ispod 15 000 evra.
Koliko ja znam to je ispod 5000 ili 6000
Pa deluje blize Tvingu (koji je A segment) nego Kliu, ali posto si ti jedno od naijteligentnijih bica koje hoda ovom planetom, plus si neverovatno obrazovan, plus si zaljubljenik u FIAT automobile i dobijas informacije koje obicnim smrtnicima nisu dostupne - ja cu da ti verujem. Ovo je auto iz B segmenta.
@Cika Sima
ima dimenzije kao Punto classic, jacina motora takodje.
Duzi je od modela 500 i Pande za 24 cm pa je logicno da je segment B.
Mozda ti imas neku "inteligentniju" logiku???
@carobnjak
Čaki zbunio si ljude sa podelom automobila u segmente. Pre neki dan si rekao da su Opel Agila i Suzuki Splash A segment, pa su neki pomislili da je i ova karikatura takođe A segment. Ovaj put si u pravu :))
Pa napisao sam (greskom doduse poredeci sa Renoom), ali znam da je tvoja svetost previse zauzeta svojim velikim intelektom tako da ne dopusta sebi citanje komentara obicnih smrtnika.
Ne, u stvari shvatio sam - ima dimenzije kao Punto classic - najbolji auto svih vremena u B segmentu (po kome ce uskoro, sasvim je izvesno, ovaj segment i nositi ime) - i zato je B segment! Hvala sto si odvojio vreme da mi objasnis.
@Cika Sima
nema na cemu, jako mi je drago da je pomoc stigla tamo gde je najvise trebala...:)))
Iskreno se nadam da se ovo "cudo" nece nuditi u Evropi pa su sve nase rasprave suvisne...
@Predrag
i bio mi je cilj da ga malo zbunim, cisto da vidim kako se snalazi "u godinama", moram priznati da je na nivou...
Podela na klase je meni kristalno jasna, za razliku od nekih ovde...
A za lavinu ne brini, tu je carobni stapic... :)))
@Predrag
P.S.
pronasao sam onaj Autobild gde je bilo reci o kvaru motora na supertestu Fiat-a 500 1.4 100 ks.
Zadnji pasus glasi:
"Kvar motora je u svakom slucaju pod garancijom, "luidji" ce dobiti nov agregat i izdrzace preostalih 45000 km. Skoro tako kao da se nista nije desilo. Ali, nazalost, ostaje ovo "skoro"..."
To znaci da jos nije ni objavljen supertest posto nije ni zavrsen...
A sad nacin bodovanja na supertestu Autobilda:
10 poena=automobil nije u voznom stanju
5 poena=neplanirano zadrzavanje u servisu
3 poena=kvar na funkcionalnim delovima
1 poen=manje znacajni kvarovi...
I ko je na toj listi AutoBild-a u prva 3? Ajde kazi nam Merline. :)
Cika Sima
evo za tebe ne prvih 3 nego deset mesta! :)))
1.BMW 130i, 0 poena, ocena 1+
2.Mazda 6 sport 1.8 MZR, 0 poena, ocena 1+
3.Mazda 5 2.0 MZR-CD Top, 1 poen, ocena 1
4.Toyota Prius II HSD, 1 poen, ocena 1
5.BMW 320i Tourong, 3 poena, ocena 1
6.Kia Ceed 1.6 CRDi EX, 3 poena, ocena 1
7.Fiat Bravo 1.9 MJT Emotion, 4 poena, ocena 1
8.Skoda Octavia II Combi 1.6 FSI, 5 poena, ocena 1
9.Mercedes E 320 CDI T Elegance, 6 poena, ocena 2+
10.Mercedes GL 420 CDI, 8 poena, ocena 2+ ...
P.S.
jos uvek je na kioscima Autobild u kome je testiran Bravo. Preporucujem ti da ga kupis da malo smiris zivce ( bolje nego Bensedin) a imas i kompletnu listu posto me mrzi da ti pisem dalje...Samo cu jos napisati poslednje mesto:
64.VW Touran 2.0 TDI Trendline, 77 poena !?!, ocena 6 ...
Uzivaj!
Pozdrav svima ... Bijah u prrodi, a sadaa sam malo gladan, pa cu posle da pogledam ovo. Uzivajte
@Carobnjak
Opet prica o "klasama"? Dan mrmota...
Ako iz Kragujevca bude dolazio Chrysler, ukupna godisnja prodaja kola te marke na nasem trzistu bi mogla da dostigne i 15-16 komada. Ne savetujem nikome tu robnu marku. Moj kolega ga ima i prakticno radi samo "za njega" ...
@Predrag
Procitao sam da onaj tvoj 1.4 TSI ima lanac "u glavi". Znam da ti se to nece dopasti, ali je na duze staze za vlasnika svakako bolje ( jeftinije ) resenje. Ali, pisalo je i da mu je cena odrzavanja ista kao i kod 1.6 CR TDI.
https://www.youtube.com/watch?v=SXzvkPV4oGc
https://www.youtube.com/watch?v=FjVEBsxorKM
https://www.youtube.com/watch?v=TwyKo8SA6yg
https://www.youtube.com/watch?v=F6zut9PJ2tA
https://www.youtube.com/watch?v=6XVDJWJK1qI
https://www.youtube.com/watch?v=11q0jesbt4I
ovo je originalna panda kod nas sto bi ovako dovodili nesto u srbiji.a jos nesto stvarno je ruzan pih i ovo neko da kupi u evropi .imalo je jedan a ovakav je boli da je http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/203300_6541_big_Fiat-Uno-post.-Def1.jpg
http://www.autopedija.com/index.php/20090130170/novi-fiat-uno-zastava-327.html
i ovakav je isto fin http://www.autopedija.com/images/stories/kola/Fiat/slike/fiat-uno-1.jpg ovaj onako
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.dodaj.rs/t/2m/HL/3DG47HEc/novi-uno1.jpg&imgrefurl=http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php%3Ff%3D4%26t%3D16445%26start%3D30&usg=__spW9vLeCzx3W1ulBK89eRJnna5k=&h=93&w=160&sz=9&hl=sr&start=27&um=1&itbs=1&tbnid=xdSZKiq7PG1LKM:&tbnh=57&tbnw=98&prev=/images%3Fq%3Dnovi%2Bfiat%2Buno%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dsr%26sa%3DN%26rlz%3D1C1CHMR_srME338ME338%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/203300_6541_big_Fiat-Uno-post.-Def1.jpg&imgrefurl=http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php%3Ff%3D45%26t%3D16456%26st%3D0%26sk%3Dt%26sd%3Da%26start%3D45&usg=__MrPgl0Pid97x0Tio2tDyUzTMHHg=&h=500&w=750&sz=46&hl=sr&start=9&um=1&itbs=1&tbnid=ZLM6VxJ2nMfRVM:&tbnh=94&tbnw=141&prev=/images%3Fq%3Dfiat%2Buno%2Bsat%26um%3D1%26hl%3Dsr%26sa%3DN%26rlz%3D1C1CHMR_srME338ME338%26tbs%3Disch:1
pogledajte ovo neki od ovih modela sto posto ce se proizvoditi kod nas uno groznaca mi te cekamo...a ako bude kao onaj u brazil njega nece niko kupiti mozda firme ako je jeftin bude...