home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Porscheov manji SUV model Macan (od indonezijske reči za "Tigar") se po pisanju nemačkog Auto Bilda na tržištu očekuje na proleće 2014. godine, s tim što će javnost moći da ga upozna tokom 2013. godine (prvo u martu na Salonu u Ženevi u formi koncepta, a u septembru u Frankfurtu kao definitivan, serijski model).

Model Macan je deo Porsche plana Strategy 2018, koji podrazumeva proširenje ponude i povećanje prodaje ove nemačke fabrike, a najavljuje se kao pravi Porsche i kao vozilo koje kombinuje karakteristike sportskog automobila i prednosti SUV modela.

Macan će deliti brojne komponente sa Audijem Q5, dok će se proizvodnja odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu, gde je uloženo 500 miliona evra u proširenje kapaciteta i gde će biti zaposleno ukupno 1.000 novih radnika.

Novi Porscheov SUV je dugačak oko 460 cm (aktuelni Cayenne ima 485 cm), a u paleti pogonskih agregata biće benzinski i dizel motori.    

Auto Bild piše da će u ponudi biti 2,0 litarski dizelaš (sa 160KS i 190KS), zatim 3,0 litarski dizel motor sa 265KS (kasnije i u verziji sa više od 300 konja), pa 2,0 litarski turbo benzinac u verzijama sa 200KS i 245KS, kao i 3,0 litarski šestocilindrični benzinski motor sa 333KS (kasnije i sa više od 400 konja u verziji Turbo S).

U ponudi će biti i hibridna varijanta sa 265KS, kao i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

Auto Bild takođe najavljuje da bi cena Macana u Nemačkoj trebalo da startuje od oko 45.000 evra.

Porsche inače očekuje da godišnje proda do 65.000 primeraka Macana.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Renderi: Autobild.de



čitanja : 2175



Komentari

Ova ponuda motora stvarno obecava, privuci ce siri krug kupaca i verujem da ce biti bum na trzistu. Jedino ovo spoj sportskog automobila i SUV karakteristike nekako ne idu... znaci bice previse tvrd a za off road neupotrebljiv mada totalno je nebitno ovo poslednje s obzirom da to niko ne vozi van asfalta...

Autor Orlo 09 Nov 2012, 11:15

Ovaj malisan ce se prodavati kao vruc krompir.

Autor nsx 09 Nov 2012, 11:47

....ista prica kao i za q7 i cayenn

porche je porche

Autor ipanema 09 Nov 2012, 12:35

Ova VW grupacija je totalno ludilo.Tu se ne zna ko od koga preuzima delove.Audi od Folcike,R8 sa lambom,Macan sa Q5,A3 sa novim Golfom i tako redom.Uzas!!! A Mecka i BMW sve svoje bato.Pa ti vidi ko je ozbiljan!

Autor FF 09 Nov 2012, 14:09

FF
Фолцика је то. Годинама трубим (а и не само ја) о масакру који Фолцика спроводи имиџу појединих радионица које је усисала. Бркама је потпуно небитно шта којој радионици чине докле год је профит у плусу. Порше који је некад био критикован због "сиротињског" модела 924 и 944 сад је спао на ниво још класичније конфекције али...милијарде се сливају на рачуне и кога још брига што је на пример Ауди Шкодица са четири прстенца?! ;))

Autor Гагиба 09 Nov 2012, 14:47

FF,da li ti znas sta pricas? Sta Mecka i BMW "samo svoje bato"? Primera radi u novoj A klasi se nalazi 1.5dci motor iz Renoa.A to sto sve marke unutar VW grupacije dele platforme i pojedine druge stvari je sasvim normalna stvar,jer im je vlasnik svima ISTI i nema potrebe da svaki ima svoju i da na to trose milijarde dolara..

Autor Smi 09 Nov 2012, 15:35

@Smi
Slozices se da nije fino kad iskesiras (lupam) 40 000 eura za A6 a pod haubom kuca isti 2.0 TDI kao i u Skodi od 13 000 eura? Nije da je taj motor los, ali jednostavno morali su Audija malo udaljiti od Skode/VWa/Seata.

Autor hh 09 Nov 2012, 19:29

hh
Audi ima 177 ks i skroz drugu i bolju mehaniku a i mjenjac je bolji. A uskoro ovaj 2.0 tdi ide 200 ks.

Autor Sony 09 Nov 2012, 19:45

@Sony
Sve ja znam ali to se mora distancirati!

Autor hh 09 Nov 2012, 19:54

@hh
Pa lepo ti je rekao covek...
Ko Audiju radi 3.0,4.2?4.0?
2.5 motor koji je proglasavan za naj,naj motor upravo je Audijev...

Autor dusan 09 Nov 2012, 21:50

Smešno ime, smešna boja na ovakvom autu. Uopšte bruka da se Porše upustio u ovakvu glupost. Macan! Ha ha.

Autor Mange 09 Nov 2012, 21:56

Proizvodjac koji u ovim vremenima nema moc adaptacije trzistu nema ni buducnost.
I maybach je furao svoj fazon sa jednim ultraluksuznim modelom, sa onim sto najbolje rade, pa su pukli. Za to vreme RR je ponudio i dosta manju limuzinu, kupe, kabrio, maserati ide u napad na E segment (visu SREDNJU klasu), krecu sa dizelima, sto je i porsche uradio, ali na vreme. BMW krece sa prednjim pogonom, ferari ima ono karavance, mora, ljudi. Nema nista od tradicije i ugasi se marka i ode u zaborav. Mora i komercijala da bi onaj vrhunski model u gami mogao da nastavi da postoji.
Svaka cast porscheu na prilagodjavanju trzistu, 911 nikad nije bio bolji, a ovaj macan ce da donese dovoljno novca da taj 911 i dalje bude vrhunski sportski automobil. Sa najavljenom gamom motora za macan-a, 65.000 prodatih primeraka godisnje ce lako da ostvare.

A sto se tice razmene tehnologije i delova, pa naravno da ce to da rade, razmenjuju i bmw i mini, razmenjuje toyota sa lexsusom i scionom, razmenjuju francuzi medjusobno, pa sto bi vw trebao da bude glup pa da za svaki model pravi poseban deo.

Autor Damko 10 Nov 2012, 11:23