Nove informacije o novom Peugeotu 308

Nova generacija Peugeota 308 bi na tržište trebalo da stigne do kraja ove, odnosno početka sledeće godine. Radi se o prvom modelu pod znakom ovog proizvođača koji će se bazirati na nedavno predstavljenoj platformi EMP2 zahvaljujući kojoj će novitet biti 70-ak kilograma lakši od prethodnika, uprkos rastu dimenzija.
Nova 308-ica će biti predstavljena na ovogodišnjem frankfurtskom auto salonu
ove jeseni. Karakterisaće ga dalji nastavak razvoja dizajnerskog pravca
predstavljenog modelom 208 i pomenuti rast dimenzija, koji neće biti prevelik, ali
ponudiće veći prostor unutar putničke kabine, gde bi jedan od najvažnijih delova
trebalo da bude infotainment sistem kojim će se upravljati putem ekrana
osetljivog na dodir.
Bazni model bi trebalo da ima oko 1.280 kg, a ukupno gledajući novi 308 će emitovati
oko 22% manje CO2 od trenutnog modela. To može da zahvali smanjenju trenja
unutar pogonskih sklopova, ugradnji stop-start sistema, novom električnom upravljačkom servo sistemu i sl. Dizel motori će takođe dobiti i novi izduvni
sistem sa filterima koji će smanjiti emisije CO2, ali i NOx-a.

Najpopularniji izbor će verovatno činiti 1.6 i 2,0 litarski dizelaši, ali u
ponudi će se između ostalog nalaziti i 3-cilindrični 1.2 turbo benzinac kao i
dizel-električni hibrid HYbrid4. Nakon standardnog hatchbacka sa 5 vrata ponudi
će se pridružiti karavan, kupe i kabriolet.
Na kraju dodajmo da bi prema navodima izvora ovaj model trebalo da zadrži
oznaku 308.
Izvor: Autonet.hr
Renderi: arhiva Autoblog.rs / Autoplus.fr
Jes ali "lepšiji"...
Čemu ova štop svetla sa rogovima u obliku položenog slova "A" ili "V" kako god?
Valjda će na SW-u izostati lepota prethodnika...
huh deluje ogromno... i trenutna 308 deluje bas veliko a ovaj novi model jos veci
Hm... ne znam sta da mislim. 308 je bio prilicno bespotrebno ogroman automobil, ovo nastavlja tim trendom... iskreno, bolje bi im biloda izmisle karavan sa 7 sedista kao u 307, ili nesto sto ce ga prodavati.
Sa ovakvim Golfom i Koreancima, tesko je da ce naci svoje mesto na trzistu.
A šta će biti sa sadašnjim benzincem 1.6 by PSA-BMW, tim čuvenim pokretačem industrije zamenskih lančanika? Da li će i njega biti u 308? Ne znam da PSA ima ikakvu zamenu za njega ( i njegove razne izvedbe snage ), sem da se vrate na stare „ekološke“ benzince od 1,8, 2 i 2,2 litra.
Biće mi drago da novi 308 „naraste“, ako to podrazumeva i rast Wb-a od bar 5 cm za HB ( 265 za Wb bi bilo „korektno“ za lep smeštaj 4 odrasle osobe ), ali samo uz uslov da novi SW i dalje ostane većeg Wb-a od HB-a ( inače ne znam kako će i u njega da smeste verziju od 7 sedišta ). Doduše, preteran rast Wb-a na novom SW bi ugrozio postojeći 5008 u verziji sa 7 sedišta ( sa Wb 2728 ).
Naravno, nadam se da ćena novom 308 SW-u da ostanu i neke proverene stvari sa ranijih modela, tj. da odgovaraju ( bar ugrubo ) patosnice sa 307, da ostanu iste čelične felne od 15 cola sa 307, isti plastični volan sa 307, isti oblik i dimenzije sedišta kao na sadašnjem 308 SW i još po nešto. To bio onda baš bio ono što se kaže best byu
@ moron
1.6 PSA+BMW motor je pouzdaniji od čistog 1.6 by BMW, koji je imao opozive zbog mogućeg samozapaljenja.
@ Fordovac
Što neko reče Clio IV izgleda kao balon od sapunice. E tako i aktuelni 308 izgleda. Previše istrćen gepek daje na ukupnoj dužini vozila, ali ne i na ponudi prostora na zadnjoj klupi
Deyan_L
Zbog razlike u na pr. nekom crevu za gorivo ne može da se tvrdi da je motor pouzadaniji. Motori su isti kod oba proizvođača.