Stižu BMW X4, X3 facelift, novi X6, X5 M / X6 M, X5 eDrive i X1 facelift

U aprilu ove godine, na poslednjem Salonu automobila u Šangaju, BMW je između ostalog predstavio i koncept verziju novog SAC modela (Sports Activity Coupe) koji su nazvali X4. U međuvremenu su se više puta pojavljivale špijunske slike maskiranih test primeraka, a zatim je topom snimanja promotivnog materijala "ulovljen" i jedan nemaskirani serijski X4.
Kako bilo, serijska verzija ovog novog člana X porodice će premijeru po poslednjim vestima imati na sledećem Salonu automobila u Njujorku, u aprilu 2014. godine, a ne u martu na sajmu u Ženevi kako se ranije mislilo. Istovremeno sa premijerom X4, pojaviće se i obnovljeni BMW X3.
X4 (fabričke oznake F26) će se proizvoditi u američkom Spartanburgu, gde bi po ranijim najavama trebalo da se proizvodi do 90.000 komada godišnje.
BMW X4 će imati istu dužinu i međuosovinsko rastojanje kao i X3, ali će od njega biti za 34 mm širi i 53 mm niži, a imaće i za 10% manji prtljažnik.
Standardno će se nuditi sa zadnjim pogonom, ali će kao opcija na raspolaganju biti i xDrive pogon na sva četiri točka.
Što se motora tiče, paleta benzinskih i dizel motora će biti preuzeta iz X3 modela, pa će u ponudi biti i 2,0 litarski benzinac sa 179 kW/240KS, dizelaš sa 135 kW/181KS i snažniji 3,0 litarski šestocilindraš TwinPower Turbo sa 224 kW/330KS.
Ostaje pitanje da li će se u njegovoj ponudi naći i hibridna varijanta.
Takođe, u fabrici razmišljaju i o njegovoj M Performance verziji. Naime, BMW po svemu sudeći neće ponuditi kupcima X4 M, ali bi u budućnosti mogla da se pojavi verzija X4 M Performance. Ako X4 M Performance dobije zeleno svetlo za proizvodnju, taj model bi trebalo da pokreće dizel motor (u vesti se ne pominje koji bi to tačno agregat mogao da bude).
Druga generacija BMW-ovog modela X3 je predstavljena 2010. godine (tada je i proizvodnja iz Austrije prebačena u SAD), a imajući u vidu da su se u međuvremenu pojavili obnovljeni Audi Q5 i Mercedes GLK, u Minhenu pripremaju i "osveženje" za X3 (F25).

To dokazuju i brojne špijunske slike maskiranih test primeraka sa kamufliranim prednjim delom i zadnjim branikom. Ipak, imajući u vidu da je nedavno predstavljena serija 5 facelift pretrpela samo male vizuelne izmene, to možemo očekivati i za X3. Dakle, izmenjeni prednji branik, prednja svetla, svetla za maglu, novi alu točkovi i boje, i to je to što se tiče stajlinga.
Što se ponude motora tiče, navodno bi paleta mogla da se proširi nekim novim agregatima. Prodaja obnovljenog X3 treba da počne u 2014. godini, a više detalja sledi.
BMW će po ranijim najavama sa prodajom nove generacije modela X6 početi u trećem kvartalu 2014. godine, dok se premijera očekuje u avgustu 2014. na Salonu automobila u Moskvi.

U svakom slučaju, novi X6 će imati istu platformu kao i novi X5, a trebalo bi da dobije agresivniji izgled u odnosu na sadašnji model. Takođe, biće i lakši i prostraniji od njega, a imaće duže međuosovinsko rastojanje, kao i širi trag točkova.
Paleta motora će obuhvatati šestocilindrične benzince i dizelaše, kao i V8 benzince, dok 2015. godine stiže i plug-in hibridna verzija koja će kombinovati benzinac i elektromotor.
Ostaje pitanje da li će i novi X6 možda dobiti TwinPower Turbo četvorocilindrični dizelaš sa 160 kW/218KS koji je nedavno najavljen za novi X5 (verzije X5 sDrive25d & xDrive25d).
BMW je prošle godine blago osvežio i modele X5 M i X6 M, dok se njihova potpuno nova generacija u prodaji očekuje do kraja sledeće godine.
U svakom slučaju, novi BMW X5 i X6 će između ostalog dobiti izmenjeni prednji branik sa većim otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler, jače kočnice i plava kočiona klešta, modifikovano ogibljenje, sportski M izduvni sistem, dorađeni entererijer i snažni 4,4 litarski twin-turbo V8 motor.

Sadašnji X5 M inače ima 408 kW/555KS i 680 Nm obrtnog momenta, ali će novi model raspolagati sa više snage.
Takođe, novi X5 M će karakterisati i manja težina pa će i ubrzanje od 0 do 100 km/h trajati manje od sadašnjih 4,7 sekunde (najveća brzina će verovatno biti elektronski ograničena na 250 km/h).
Iz BMW-a je još ranije stigla informacija da će koncept modela X5 sa hibridnim pogonom ući i u serijsku proizvodnju. To povrđuje i test primerak ovog automobila koji je nedavno snimljen u Nemačkoj.

BMW X5 eDrive Hybrid concept je premijeru imao u septembru na sajmu automobila u Frankfurtu, dok bi serijska varijanta u prodaji mogla da se pojavi tokom 2015. godine.
Podsećanja radi, X5 eDrive Hybrid concept kombinuje 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor, elektromotor sa 70 kW/95KS, litijum-jonske baterije i xDrive pogon na sva četiri točka.
Po fabričkim podacima, X5eDrive Hybrid concept ima prosečnu potrošnju goriva od 3,8 l/100 km, emisija CO2 iznosi manje od 90 grama po km, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 7,0 sekundi.
Moguća je i vožnja samo na elektropogon, i to do 30 km, uz najveću brzinu u elektro modu od 120 km/h.
Na kraju i podsećanje da je BMW za sam početak 2014. pripremio i blago doterani X1. 2014 BMW X1 će se pojaviti u januaru na sajmu u Detroitu, ali odmah treba napomenuti da promene nisu velike i da se tiču pre svega estetike i opreme.

Ovaj blago doterani X1 će se u prodaji pojaviti na proleće sledeće godine, a između ostalog će imati i nove V-spoke design 17-inčne alu točkove, nove boje za unutrašnjost (high-gloss black, matte coral red i pearl-gloss chrome), kvalitetnije materijale za unutrašnjost (posebno u predelu iznad instrument table), detalje od nerđajućeg čalika, proširenu ponudu BMW ConnectedDrive servisa (uključujući Online Entertainment i ECO PRO Analyzer), a biće dostupna i nova boja za eksterijer (Sparkling Brown metalik).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Caranddriver.com / Autocar.co.uk / PalBay / Worldcarfans.com / Autoexpress.co.uk / BMW