Fiat 500 Plus kao naslednik Punta, proizvodnja u Poljskoj?

Pre nekoliko dana je bilo dosta reči o petogodišnjem planu za brendove iz grupacije Fiat Chrysler Automobiles, a između ostalog je pomenuto da će Fiatov novi model B segmenta na tržište stići tokom 2016. godine.
Još od ranije je inače poznato da će aktuelnog Punta zameniti model Fiat 500 sa 5 vrata koji bi po poslednjim informacijama mogao da ponese oznaku Fiat 500 Plus.

Takođe, moguće mesto njegove proizvodnje je Fiatova fabrika Tychy u Poljskoj, mada je italijanski Quattroruote nedavno pisao da se ne isključuje ni fabrika u Kragujevcu gde se već proizvodi 500L porodica.
Fiat 500 Plus neće biti tek produženi standardni Fiat 500 sa parom vrata više, već će ovaj automobi biti napravljen na B-Wide platformi.
Aktuelni Punto se inače pojavio još 2005. godine (tada kao Grande Punto), da bi 2009. prilikom redizajna promenio ime u Punto Evo, a od 2012. se opet prodaje samo kao Punto.
Ipak, dok ne stigne taj 500 Plus, sadašnji Punto će uskoro doživeti još jedan redizajn. Naime, Fiat planira da uskoro predstavi i obnovljeni Punto koji će dobiti izgled po uzoru na Punto Avventura concept predstavljen početkom februara na sajmu automobila u Nju Delhiju.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: Quattroruote.it / Autobild.de
Zadnja vest, Vucic ide u Italiju i trazice jos jedan model da se radi kod nas. U FASu vec se zna da ce biti jos jedan model samo ne i koji. Ako misle iduce godine, onda vec ove moraju poceti s prosirenjem fabrike. FAS vec godinu dana radi u tri smene.
B.M.
O kakvom proširenju fabrike pričaš?? FAS ima kapacitet od 300 000 komada po godini. Trenutna produkcija je oko 120 000 u najboljem slučaju. Problem je što neće FAS da zaposli radnike, nego tera postojeće da rade prekovremeno ili u 3 smene!
Neka italijani zaposle još koju hiljadu ljudi ili neka kupi još jedan Komacu ropbot :)
500L je već prošao zenit prizvodnje, i brzo će pasti ionako slaba tražnja za njim.
Ovo ne znaci nista, daleko je 2016a. Ni za 500L se niko nije nadao da ce se proizvoditi u Srbiji. Treba se dogovoriti o novom modelu i prosiriti fabriku na 300.000., a to ne moze bez novog ugovora s Fiatom. Nadajmo se uskoro.
@roker
U FAS-u je zavrsena tek prva faza koja omogucava proizvodnju oko 150 hiljada vozila. Tek posle prosirenja (II faza) kapacite ce biti podignut na preko 200 hiljada. Da bi se to postiglo potrebno je u drugoj fazi duplirati pojedine linije opreme u Karoseriji i Montazi i zaposliti jos minimum 1000 radnika, najvise u Montazi...
Logicno, zar bi neko zaposljavao trecu smenu i placao im nocni rad 30% vise, ako ima kapaciteta u dve smene da zavrsi posao?
@ roker
A od kad to FAS ima kapacitet 300.000 auta godisnje? Prosli put ti rekoh da se prvo informises o onome sto pises, cisto da se ne brukas u neznanju, a ti ne slusas i da lje pises poluinformacije, i ljudi se smeju tvojim izvalama...Ccc
Ovaj sa slike fićoface, je mnogo lepši i oblikovaniji od produkta iz FASa, 500L.
U FAS nije bitna količina rada i noćni rad, jer plaća vesela Srbija iz tankog budžeta.
Kako sad ispade FAS ima kapacitet za 100 000 automobila, kad su uložene tolike pare iz buđeta, a stara fabrika Zastava je imala bar 200 000 komada bez robota?
Pri otvaranju fabrike hvalili su se kapacitetom od 300 000komada.
Izgleda su došli na ideju da Srbija da još para u Fiat. Ništa drugo, a "oni" će kao početi da monitarju još jedan model - verovatno. Valjda če taj drugi model biti moguće i lakše prodati i da će biti pristupačniji našim ljudima.
FAS je projektovan na 300.000, znaci do toliko moze da se prosiri, a kapacitet je 200.000 u idealnim uslovima. Znaci svi da rade u tri smene. Radnici FASa jos uvek nisu dovoljno uhodani, vecina radi tek godinu dana. Za dobrog radnika potrebno je 2-3 godine, a za majstora 5-7.
Stara Zastava je imala preko 10.000 radnika od kojih se dobar deo samo setao kroz pogone. Uvek moze da se podigne proizvodnja ako se zaposli jos par hiljada readnika, i onda dok jedan namesta tockove, drugi ubacuje motor, a treci namesta svetla. I onda kad se auto zavrsi otpada sve sa njega. Tacni postoje standardi koliko radnika moze koju operaciju i koliko dugo da radi a to kod Zastave nije bilo, nego se radilo po principu: ajd pozuri da uradimo sto vise.
@roker
Naravno da ficko sa slike ima lepsi izgled jer je to B segment automobila a kragujevacki 500L MPV segment. i Reno Clio je lepsi od reno Modusa...
U FAS je ulozena milijarda evra, ali taj novac je otisao i za gradjevinu, nove zgrade, puteve, energetski blok, kompletno nove instalacije i na kraju tek i na opremu.
Kada se bude radilo povecanje kapaciteta ulozice se samo u dodatnu opremu. Krovove, podove, instalacuju, puteve, vec imaju...
Zastava je u trenutku gašenja imala malo manje od 5.000 radnika, nikako 10.000 koliko se ovde pominje.
Ovo naravno ne uključuje na hiljade radnika kooperanata koji su *proizvodili* delove.
Gluposti, u trenutku kad je preuzeo Fiat Zastava je imala par hiljada radnika, od kojih su pola bili na placenom odsustvu. Vecina radnika je bila u poznim godinama, prosecna starost masina je bila preko 30 god., a drzava je placala unapred troskove proizvodnje i delova jer Zastava je dugovala svima i nije imala para ni za vodu...