Skica Seat Ibize V

Seat ove godine obeležava 30-godišnjicu modela Ibiza koja je do sada prodata u više od pet miliona primeraka širom sveta.
Kako bi obeležio 30-godišnjicu Ibize, Seat je nedavno predstavio i slavljenično izdanje nazvano Ibiza 30 Anniversary, a koje se pre svega odlikuje bogatijom standardnom opremom, crnim 17-inčnim točkovima i retrovizorima i naravno posebnim logom edicije.
Sada je u javnost procurela i zvanična skica nove, pete generacije Ibize koja se može očekivati u prodaji krajem 2016. ili početkom 2017. godine.
Nova Ibiza će prestavljati "značajn korak napred za Seat dizajn", a kao i sledeća generacija VW Pola i Audija A1 biće napravljena na skraćenoj verziji modularne MQB platforme Volkswagen Grupe.
Automobil će biti lakši u odnosu na sadašnju, četvrtu generaciju Ibize, a dobiće i najnovije trocilindrične i četvorcilindrične motore, kao i bezbednosnu opremu i infotainment tehnologiju VW Grupe.
Seat je inače prvu generaciju Ibize predstavio 1984. godine i to je za ovu kompaniju bio izuzetno važan model, u vreme nakon raskida partnerstva sa Fiatom i pre prelaska u većinsko vlasništvo nemačkog Volkswagena (1986. godine).
U razvoju su učestvovali Karmann i inženjeri Porschea, za dizajn se pobrinuo Italdesign (Giugiaro), a do 1993. godine je proizveden ukupno 1.308.461 primerak.
1993. na sceni se pojavljuje druga generacija, opet dizajnirana od strane Giugiara, veća i snažnija, a učestvovala je i u reli šampionatu u sezonama 1996., 1997. i 1998. godine. Tokom 1996. se pojavila i prva Ibiza Cupra sa 2,0 litarskim motorom i 150KS, a do 2002. godine je proizvedeno 1.522.607 komada druge generacije Ibize.
Treću Ibizu je Seat promovisao krajem 2002. godine, a za njen izgled je odgovoran Walter de'Silva. Za šest godina proizvodnje treća Ibiza je napravljena u 1.221.200 jedinica, dok je aktuelna, četvrta generacija predstavljena 2008. godine. Za izgled se ovoga puta pobrinuo Luc Donckerwolke, a treba pomenuti da je Ibiza IV u međuvremenu doživela i manju restilizaciju.
Ivan Mitić - Autoblog.rs