Novi BMW Serije 5 za 2016. godinu

Nakon što je prošle godine aktuelni model Serije 5 doživeo vizuelno i tehničko doterivanje, BMW priprema potpuno novu generaciju "petice" (fabričke oznake G30) koja se na tržištu očekuje 2016. godine.
Fotografi su već više puta snimili test primerke ovog automobila, tu su i renderi različitih auto magazina, ali kako će nova "petica" zaista izgledati videćemo na premijeri (možda i pre ako slike "procure" pre vremena).

Uz novi dizajn, novu "peticu" će odlikovati i manja težina, a neke ranije nezvanične informacije su nagoveštavale da bi nova Serija 5 možda mogla da dobije i 1,5 litarski motor.

Među motorima će između ostalog biti snažniji i ekonomičniji 3,0 litarski šetocilindraš, benzinac sa 354KS i 500 Nm, kao i dizelaš sa 347KS i 660 Nm.
Pominju se i M550xd sa 408KS i 750 Nm, kao i novi M5 koji bi trebalo da raspolaže sa 626KS (opciono i sa 4x4 pogonom).
Takođe, u gami će se naći i Plug-in Hybrid varijanta sa elektromorom od 109KS i 2,0 litarskim četvorocilindrašem sa oko 240KS. Hibridna "petica" će moći da se kreće i samo na elektropogon (kada će moći da pređe do 32 km), a najveća brzina u elektro modu će verovatno biti el. ograničena na 120 km/h.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Renderi: Autobild.de
Foto: Autoevolution.com
Ako izlazi 2016 vrlo verovatno da je 70% prototipa već urađeno, i da je se još sa predstavljanjem LCI aktuelnog modela znao manje-više konačni izgled budućeg...
Pozz
Raziel
Oko dve i po do tri godine pre zvanicnog predstavljanja modela zna se definitivni dizajn. 6 meseci nakon toga zavrseni su prvi prototipovi koji se testiraju na zatvorenim poligonima, a nekoliko meseci kasnije (oko 2 godine, ili neki mesec vise, pre zvanicnog predstavljanja) pocinjemo da vidjamo i prve prototipove na javnim saobracajnicama. Oko 2 godine pre izlaska moguce su neke sitnije promene (npr. e90 trojka je imala slicna stop svetla kao audi A4 koji se pojavio nekih 2 i kusur godine pre E90, tako da su izmenili stopove oko 2 godi pre predstavljanja, i to je jedan od razloga sto se ti stopovi mozda i nisu bas najbolje uklopili u e90. Pre restajlinga, koji je to malo popravio.
Neki renderi (najcesce) nastaju kao interpretacija poslednjeg modela koji se pojavio, ali sto se vise priblizava datum izlaska renderi su sve precizniji. Prvo, veliki broj ljudi vidi finalni model. Ali kad neko vidi na kratko neki model, i pokusa da ga opise ilustratoru, tada modeli mogu da budu prilicno tacni, ili da imaju neki detalj koji je tacan, mada najcesce je i pored slicnog oblika interpretacija dosta netacna. Mora postojati nesto sto ce pomoci renderistima. Npr. kod f10 petice, 10-tak meseci pre predstavljanja pojavila se slika prednjeg branika, pa su na osnovu toga i spijunskih slika prototipova nastali prilicno tacni renderi:
http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=214194&d=1230572806
http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=290713&stc=1&d=1248824155
http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=240759&d=1234907973
Drugim recima, nemoj ocekivati da saznas priblizan izgled G30 petice, barem do decembra 2015.
Mada, ako hoces nesto vise o svemu da saznas, ima ovde na blogu jedan koji se prdstavlja kao strucnjak za rendere, koji vec 25 godina proucava rendere. Tj. sada je to vec 28 godina.:)
Najavljeni manji motor obećaje, sugeriše da će ovom modelu zaista skinuti kilograme. Današnja petica izgubila je dinamičnost u odnosu na prethodnika.
kad izadje sedmica moglo bi se znat o izgledu petice , vjerovatno ce bit evolucija dizajna , sto je nebitno na kraju jer ova sad petica razvaljuje, naravno sa pristojnom tvornickom optikom i jacim benzincem.
toma,
Zaboravih da odgovorim... :-)
Tako sam i mislio otprilike.
Znam da je rad na prethodnoj S klasi (2006MY a sredinom 05 krenula proizvodnja) počeo još 1999, tj. manje od godinu dana nakon predstavljanaja W220!
Dizajn su krenuli da skiciraju 2000, a konačan dizajn se znao 2002 tako da je to to, 3g otprilike...
Ja bih voleo da aktuelna 5 ostane što duže jer mi se jako dopada, kao naslednik e39
Pozz