Novi Renault Espace, Clio Initiale Paris, Dacia Dokker Stepway i Lodgy Stepway u Parizu

Iz Renaulta je nedavno stigla najava da će na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu premijeru imati njihovo novo koncept vozilo sa potrošnjom od 2,0 l/100 km (drugi detalji o tome tek slede), a sada je definitivno potvrđeno da će u francuskoj prestonici promociju imati i novi Espace, Clio Initiale Paris, kao i nove verzije Dacije Dokker i Lodgy.
Renault je još na na prošlogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu najavio kako će izgledati novi Espace, i to koncept vozilom Initiale Paris koje po najavama fabrike karakteriše Renaultova vizija vrhunskog automobila.

U svakom slučaju, naslednik modela Espace će biti luksuzniji model u odnosu na sadašnji, kombinovaće stajling i praktične elemente SUV-ova i MPV-ova, a biće napravljen na CFM1 modularnoj platformi.

Podsećanja radi, Renault Initiale Paris Concept pokreće dCi 130 dizel motor sa 400 Nm obrtnog momenta, u paru sa šestostepenim EDC automatskim menjačem. Renault navodi da je novi motor za 25% ekonomičniji u odnosu na dizelaš sličnih performansi, kao i da emituje 40 g/km manje CO2.

Initiale Paris Concept je dugačak 485 cm i ima mesta za četiri osobe (s tim što će serijski model verovatno imati 5+2 konfiguraciju), a iako je sličnih dimenzija kao i Renault Grand Espace ovaj koncept je od njega lakši za 250 kg.
Serijski model će pokretati gama novih benzinskih i turbo-dizel motora, a više detalja će biti poznato najkasnije 2. oktobra na sajmu u Parizu (sajam se tog dana otvara za predstavnike medija), ali se očekuje da Francuzi prve slike i detalje objave i pre toga.
Još ranije je najavljeno da će Renault predstaviti Initiale Paris liniju svojih modela sa bogatom opremom (nešto slično Fordovim budućim Vignale verzijama), a jedan od njih je i Clio Initiale Paris. Nakon Clia će naravno uslediti i drugi modeli iz Initiale Paris linije.

Clio Initiale Paris između ostalog ima sportske branike sa modela Clio GT sa 120KS, hromirane detalje, "Initiale" natpis u prednjim svetlima, veće alu točkove, dvobojna kožna sedišta...
Clio Initiale Paris bi trebalo da bude dostupan sa 1.2 TCe benzincem sa
120KS i 1.5 dCi dizelašem a 90KS.
Nakon što je pre dve godine na poslednjem Salonu automobila u Parizu javnosti
pokazala i novi Sandero Stepway, Dacia za ovogodišnje izdanje ovog sajma
priprema i Stepway verzije modela Dokker i Lodgy.

Kao i kod Sandera Stepway, i Dokker Stepway se odlikuje nešto atraktivnijim izgledom (modifikovani branici, zaštitne lajsne, proširenja blatobrana, krovni nosači, alu točkovi, svetla za maglu) i povišenim klirensom, a biće dostupna i Azurite blue boja.

Podsećanja radi, zapremina prtljažnika kod Dokkera (dužina 436 cm, međuosovinsko rastojanje 281 cm) iznosi 800 litara, a preklapanjem zadnjeg reda sedišta povećava se na 3 kubna metra.

Tu su takođe i bočna klizna vrata, a u ponudi su benzinski motori (uključujući 1.2 TCe) i dizelaši 1.5 dCi.
Po istom principu će biti napravljena i Dacia Lodgy Stepway (takođe sa 1.2 TCe benzincem i 1.5 dCi dizelašem), ali slike tog modela tek slede.
Ovde i podsećanje da su pojedini francuski mediji prošlog meseca pisali da bi Dacia na sajmu u Parizu mogla da prikaže i pick-up verziju svog SUV modela Duster.

Ostaje da se vidi da li Duster pick-up ostati samo sajamski eksponat za privlačenje pažnje u nedostatku nekih drugih noviteta ili će vozilo krenuti i u serijsku proizvodnju. Ako Duster pick-up krene u proizvodnju, u ponudi bi navodno mogle da budu single cab i double cab verzije, benzinski i dizel motori (benzinci 1.6L sa 105KS i 1.2 TCe sa 125KS kao i 1.5 dCi dizelaš sa 90 i 110KS), možda i LPG varijanta, kao i opcioni 4x4 pogon.
Kao i ranije, vozilo bi u Evropi nosilo znak Dacije, a u Južnoj Americi i na nekim drugim tržištima bi se prodavalo kao Renault.
Ipak, za više detalja moramo ipak da sačekamo sajam u Parizu koji će za širu javnost biti otvoren od 4. do 19 oktobra.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Foto i renderi: Jokeforblog.blogspot.com / Quattroruote.it / YouYou56 / Dacia / Maşini româneşti
Ne mogu da svarim dizajn nosa Espace-a, kao da je FAP "njuškaš", čemu to? D stub ne smem opet ni da pomenem, jer će ponovo priča oko "autobusa".
Voleo sam to vozilo, svaku verziju, ali ovo ne znam kako ću. Ko zna.
I meni je Espace nekako cudan, medjutim kad ga uporedite sa prethodnikom on je dosta nize siluete, sire, duzi je, a ima veci klirens, sto znaci da ce uzivo izgledati kao kakva zver, taj nagib prednjeg vetrobrana i haube se proteze do skoro pola automobila.A d stub je meni fenomenalan, on je toliko udaljen od vozaca da bi komotno mogao da nema to trece staklo, posebno jer je zadnje staklo prilicno siroko, a kamere na retrovizorima i na zadnjim vratima bi trebalo da budu standard.Verujem da uzivo nece liciti ni na sta sto smo do sad videli, ako pogledate koncept Initiale Paris, vidi se da je to u sustini jedan nizak i sirok auto u odnosu na prethodnika, ali ja to samo pretpostavljam videcemo kad se pojavi.Laguna, Megane i Koleos nece pre 2015/16.
Najava za naslednika Espace-a
http://img.germancarforum.com/community/attachments/image-jpg.305893/