home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iz Renaulta je nedavno stigla najava da će na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu premijeru imati njihovo novo koncept vozilo sa potrošnjom od 2,0 l/100 km (drugi detalji o tome tek slede), a sada je definitivno potvrđeno da će u francuskoj prestonici promociju imati i novi Espace, Clio Initiale Paris, kao i nove verzije Dacije Dokker i Lodgy.

Renault je još na na prošlogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu najavio kako će izgledati novi Espace, i to koncept vozilom Initiale Paris koje po najavama fabrike karakteriše Renaultova vizija vrhunskog automobila.

U svakom slučaju, naslednik modela Espace će biti luksuzniji model u odnosu na sadašnji, kombinovaće stajling i praktične elemente SUV-ova i MPV-ova, a biće napravljen na CFM1 modularnoj platformi.

Podsećanja radi, Renault Initiale Paris Concept pokreće dCi 130 dizel motor sa 400 Nm obrtnog momenta, u paru sa šestostepenim EDC automatskim menjačem. Renault navodi da je novi motor za 25% ekonomičniji u odnosu na dizelaš sličnih performansi, kao i da emituje 40 g/km manje CO2. 

Initiale Paris Concept je dugačak 485 cm i ima mesta za četiri osobe (s tim što će serijski model verovatno imati 5+2 konfiguraciju), a iako je sličnih dimenzija kao i Renault Grand Espace ovaj koncept je od njega lakši za 250 kg.

Serijski model će pokretati gama novih benzinskih i turbo-dizel motora, a više detalja će biti poznato najkasnije 2. oktobra na sajmu u Parizu (sajam se tog dana otvara za predstavnike medija), ali se očekuje da Francuzi prve slike i detalje objave i pre toga.

Još ranije je najavljeno da će Renault predstaviti Initiale Paris liniju svojih modela sa bogatom opremom (nešto slično Fordovim budućim Vignale verzijama), a jedan od njih je i Clio Initiale Paris. Nakon Clia će naravno uslediti i drugi modeli iz Initiale Paris linije.

Clio Initiale Paris između ostalog ima sportske branike sa modela Clio GT sa 120KS, hromirane detalje, "Initiale" natpis u prednjim svetlima, veće alu točkove, dvobojna kožna sedišta...

Clio Initiale Paris bi trebalo da bude dostupan sa 1.2 TCe benzincem sa 120KS i 1.5 dCi dizelašem a 90KS.
 
Nakon što je pre dve godine na poslednjem Salonu automobila u Parizu javnosti pokazala i novi Sandero Stepway, Dacia za ovogodišnje izdanje ovog sajma priprema i Stepway verzije modela Dokker i Lodgy.

Kao i kod Sandera Stepway, i Dokker Stepway se odlikuje nešto atraktivnijim izgledom (modifikovani branici, zaštitne lajsne, proširenja blatobrana, krovni nosači, alu točkovi, svetla za maglu) i povišenim klirensom, a biće dostupna i Azurite blue boja.

Podsećanja radi, zapremina prtljažnika kod Dokkera (dužina 436 cm, međuosovinsko rastojanje 281 cm) iznosi 800 litara, a preklapanjem zadnjeg reda sedišta povećava se na 3 kubna metra.

Tu su takođe i bočna klizna vrata, a u ponudi su benzinski motori (uključujući 1.2 TCe) i dizelaši 1.5 dCi.

Po istom principu će biti napravljena i Dacia Lodgy Stepway (takođe sa 1.2 TCe benzincem i 1.5 dCi dizelašem), ali slike tog modela tek slede.

Ovde i podsećanje da su pojedini francuski mediji prošlog meseca pisali da bi Dacia na sajmu u Parizu mogla da prikaže i pick-up verziju svog SUV modela Duster.

Ostaje da se vidi da li Duster pick-up ostati samo sajamski eksponat za privlačenje pažnje u nedostatku nekih drugih noviteta ili će vozilo krenuti i u serijsku proizvodnju. Ako Duster pick-up krene u proizvodnju, u ponudi bi navodno mogle da budu single cab i double cab verzije, benzinski i dizel motori (benzinci 1.6L sa 105KS i 1.2 TCe sa 125KS kao i 1.5 dCi dizelaš sa 90 i 110KS), možda i LPG varijanta, kao i opcioni 4x4 pogon.

Kao i ranije, vozilo bi u Evropi nosilo znak Dacije, a u Južnoj Americi i na nekim drugim tržištima bi se prodavalo kao Renault.

Ipak, za više detalja moramo ipak da sačekamo sajam u Parizu koji će za širu javnost biti otvoren od 4. do 19 oktobra.

Ivan Mitić - Autoblog.rs

Foto i renderi: Jokeforblog.blogspot.com / Quattroruote.it / YouYou56 / Dacia / Maşini româneşti



čitanja : 4374



Komentari

A sto je sa Lagunom, kad ce ona vise :)

Autor Masha 04 Sep 2014, 19:08

Kao da nesto nije u redu sa ovim Espasom...

Autor carobnjak 04 Sep 2014, 19:10

Ne mogu da svarim dizajn nosa Espace-a, kao da je FAP "njuškaš", čemu to? D stub ne smem opet ni da pomenem, jer će ponovo priča oko "autobusa".
Voleo sam to vozilo, svaku verziju, ali ovo ne znam kako ću. Ko zna.

Autor moron 04 Sep 2014, 19:14

I meni je Espace nekako cudan, medjutim kad ga uporedite sa prethodnikom on je dosta nize siluete, sire, duzi je, a ima veci klirens, sto znaci da ce uzivo izgledati kao kakva zver, taj nagib prednjeg vetrobrana i haube se proteze do skoro pola automobila.A d stub je meni fenomenalan, on je toliko udaljen od vozaca da bi komotno mogao da nema to trece staklo, posebno jer je zadnje staklo prilicno siroko, a kamere na retrovizorima i na zadnjim vratima bi trebalo da budu standard.Verujem da uzivo nece liciti ni na sta sto smo do sad videli, ako pogledate koncept Initiale Paris, vidi se da je to u sustini jedan nizak i sirok auto u odnosu na prethodnika, ali ja to samo pretpostavljam videcemo kad se pojavi.Laguna, Megane i Koleos nece pre 2015/16.

Autor Bobo 05 Sep 2014, 10:40

Najava za naslednika Espace-a

http://img.germancarforum.com/community/attachments/image-jpg.305893/

Autor auto 09 Sep 2014, 01:18

Nove špijunske slike:

http://www.worldcarfans.com/114090980949/2015-renault-espace-shows-its-large-touchscreen-display

Autor auto 09 Sep 2014, 13:34

nisam baš ljubitelj renaulta i dacie, ali nisu čak ni loši...renault mi se sviđa, ima neobičan dizajn

Autor Petar 05 Dec 2014, 17:23