home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ovde prvo podsećanje da je Fiat-Chrysler Automobile (FCA) nedavno saopštio planove o proizvodnji dva nova motora za buduće Alfa Romeo modele, uključujući tu i snažni četvorocilindraš i V6.

Ova dva motora će igrati važnu ulogu u povratku Alfe na globalnu scenu, ali FCA tada nije objavio specifikacije ovih agregata. Ipak, verovatno će ih dobiti i novi sedan (možda sa nazivom Giulia a možda i ne), čiju premijeru očekujemo 24. juna ove godine. Kako je tada navedeno u vesti, oba motora će se proizvoditi u fabrici Termoli u Italiji, i to u seriji od oko 200.000 jedinica godišnje (što je polovina od projektovane brojke od 400.000 komada Alfi za 2018. godinu).

Takođe, u saopštenju se još navodi da će projekat razvoja novih motora i opremanja pomenute fabrike biti uloženo više od pola milijarde evra. 

Takođe, još ranije je stigla i potvrda da će Giulia na američkom tržištu startovati tokom 2016. godine. Tačnije, šef Alfa Romea za SAD Reid Bigland je u intervjuu za medije nedavno potvrdio da će se ovaj sedan u SAD-u naći u prvoj polovini 2016. 

Podsećanja radi, nova Giulia (ili kako će se već zvati) se razvija pod kodnom oznakom Tipo 952, a poslednjih meseci su snimljeni i brojni test primerci. Kako stvari sada stoje, novi Alfin sedan će po dimenzijama biti između BMW-a Serije 3 i Serije 5, a biće napravljen na Giorgio platformi sa zadnjim pogonom. Sem sedana kasnije se očekuje i karavan varijanta.

U ponudi će biti i 4x4 verzije, a što se motora tiče, pominju se četvorocilindrični benzinci i dizelaši kao i šestocilindraši, dok će sportska GTA varijanta verovatno raspolagati sa 3,0 litarskim V6 biturbo agregatom sa oko 520 konja (kao rival BMW-u M3). GTA varijanta će imati 6-stepeni manuelni menjač, zadnji pogon, krov od ugljeničnih vlakana, torque vectoring sistem inspirisan onim u Porscheima, opcione Brembo keramičke kočnice... Cilj je što manja moguća težina, uz veće korišćenje aluminjuma.

Od benzinaca se trenutno pominju 2,0 litarski turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem (sa rasponom snage od 180 do 330KS), kao i 2,9 litarski V6 koji bi u najjačoj verziji trebalo da razvija pomenutih 520KS. Takođe, tu će biti i 2,2 litarski JTDm dizelaš, ali zvanični detalji tek slede.

Proizvodnja Giulie će po poslednjim vestima startovati krajem ove godine (u fabrici Cassino u Italiji), a prodaja početkom sledeće godine. 

Sem Giulie, Alfa Romeo će po ranijim najavama između ostalog predstaviti i nekoliko SUV modela i jedan veći sedan (dimenzijama između BMW-a Serije 5 i Serije 7), kao i sportski model (navodno će se ovde raditi o Alfinoj verziji budućeg Maseratijevog sportiste koji će se bazirati na Alfieri conceptu). Cilj je povećati prodaju Alfa Romea na pomenutih 400.000 vozila godišnje, za razliku od prošlogodišnjih 74.000 prodatih Alfi.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Render: Auto.it



čitanja : 2130



Komentari

Ako mogu dodati - navodno hauba i krov od karbona, kočnice slične onima na 488 GTB.

Autor ja 08 Maj 2015, 09:20

@ ja

Pa nemoj tako, vidiš da ovdje neki tvrde da je to sve reciklaža dijelova i da je ovo šaljiv pokušaj Talijana.

Autor N.N. 08 Maj 2015, 11:33

Joj kako cu se radovati kad ovo bude krenulo da sahranjuje Svabe.
Bolji motori i dizajn su zagarantovani, samo da ne zeznu opet stvar sa elektronikom.

Autor Panco 08 Maj 2015, 13:29

@ Pančo

Koliko znam Alfa od kada ne koristi GM elekotroniku nikada nije imala problema, za razliku od FIAT-a. No kod FIAT-a su puno više švrljali sa dobavljačima.

Autor N.N. 08 Maj 2015, 14:26

@ N.N.
Alfa je vazila za iznimno pouzdanu marku pre te veze sa Gm-om ako ne i za najpouzdaniju, a isto vazi i za Fijat tako da te razumem.
Sada su se preporodili i prave toliko dobra vozila da je to nevidjeno.
Evo ova Alfa ce imati preko 500 konja da bi mogla da konkurise kao dragster M3, C63 itd.

Autor Srki pz4ever 08 Maj 2015, 15:02

@ Srki prdež

Vidi se da puno toga ne razumiješ, ne znaš, a da ponajviše trollaš.

Alfa je na boxerima imala GM elektroniku.

Autor N.N. 08 Maj 2015, 15:10

To i kazem drugi su krivi za propast Alfe i Fijata. Gm je kriv sto se elektronika njihovih dobavljaca kvarila, a nikako onaj ko ih uvradjuje. Zato ja ne priznajem to sto je Fijatova grupacija poznata po losoj elektronici to su krivi dobavljaci i to tako decenijama, isto i kada su rdjali na parkingu 80ih to su krive zelezare.
Ne moras da vredjas.

Autor Srki pz4ever 08 Maj 2015, 16:04

@ ja i N.N.
Već duže vreme sa raznih strana stižu "morske" priče o budućim modelima Alfi. Zbog toga ja o Alfama volim da pričam samo u prošlom vremenu.
Potsetiću Vas da je i prethodnica đulije, 159, bila najavljivana kao veliki rival nemačkoj premijum trojci. Čak je i svetska prezentacija organizovana na relaciji Štutgart-Minhen-Ingolštat
(ne sećam se dal baš tim redom), ne bi li to istakla.
Svi znamo kako je 159 prošla.

Autor Matori 08 Maj 2015, 17:13

Da li je u pitanju izvod iz predavanja u decijim vrticime:

"Cilj je povećati prodaju Alfa Romea na pomenutih 400.000 vozila godišnje, za razliku od prošlogodišnjih 74.000 prodatih Alfi."

Autor vojvoda 08 Maj 2015, 20:34

Vidim ja već ima zavidnih.

No što to znači BMW za kompaniju koja ima Ferrari u vlasništvu. Pa goli znate već što.

Autor N.N. 08 Maj 2015, 20:49

uvek neko drugi kriv, a najcesce amerikanci.

Autor mile antena 08 Maj 2015, 21:55

@ N.N.
Umeš ti i bolje od ovoga.
Ako si i mene svrstao u zavidne, u velikoj si zabludi.
Ja veoma cenim Alfa Romeo, kao deo automobilske istorije.
Trenutno tu ne vidim ništa što se može ceniti, osim modela u najavi, o kojima ne želim da pričam dok ne izađu na svetlo dana.
Što se tiče vlasništva nad Ferarijem?
Ono je bilo prisutno i za svo vreme propadanja, i Alfe i Lanče, i nije ništa pomoglo. Od Alfe su ostala 3 polu modela, a od Lanče 1.
Što se tiče BMW-a?
To je kompanija koja je od proizvođača izete, napornim radom, pametnim potezima i ulaganjima izrasla u premijum marku broj 1. Koja pored najvećeg broja prodatih premijum automobila, ima i najveću zaradu po prodatom primerku.
Za sve to mu ne treba vlasništvo nad Ferarijem, niti nad tjunerskim radionicama, kao ni nad proizvođačima trkačkih motora...
Uspeli su to kao samostalna firma, bez spajanja sa američkim ili japanskim gigantima.
Šteta je što je Alfa zbog nekoliko pogrešnih poteza zapala u finansijske teškoće iz kojih nije uspela da se izvuče, a Fijat kao novi vlasnik nije imao sluha za premijum segment. Uostalom sećam ga se i kao najvećeg evropskog proizvođača, a vidi na šta je sada spao i sam.

Autor Matori 09 Maj 2015, 00:40

Dve limuzine, SUV i sportski model i prodaja ide na preko 400.000 i to do 2018. godine... gledao sam prodajne rezultate i u poslednjih, skoro, 20 godina u vreme kada je Alfa imala mnogo vecu gamu, i kada konkurencija nije bila toliko jaka nisu mogli da dobace ni do 200.000, a sada ce to da postignu kada je konkurencija nikad jaca i toliko napredovala... ali dobro hoce, evo i ja verujem ako to nekome znaci nesto...

@Matori
Odlican komentar!

Autor Orlo 09 Maj 2015, 10:44