home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iz Lotusa su stigle najave o budućim novitetima u njihovoj ponudi.

Za početak, najavljena je Roadster verzije Evore 400 čija proizvodnja je nedavno počela u Hethel fabrici u Velikoj Britaniji.

I za pogon Roadster verzije (sa krovnim panelima od ugljeničnih vlakana) bi trebalo da se brine pojačani 3,5 litarski V6 motor sa 406KS i 410 Nm, u paru sa modifikovanim šestostepenim manuelnim menjačem ili opcionim šestostepenim automatikom. Evora 400 Coupe je za 22 kg lakša i 30 mm duža u odnosu na dosadašnji model, a odlikuje se i poboljšanim upravljanjem.

Maksimalna brzina po fabričkim podacima je 300 km/h, ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 4,1 sekundu.

Najavljen je i Lotus 4-Eleven koji se očekuje za dve godine. Mada za sada nema mogo detalja, to bi trebalo da bude snažnija i brža verzija nedavno promovisanog modela 3-Eleven.

Trkački 3-Eleven raspolaže sa 450KS i 450 Nm, ima težinu manju od 900 kg, od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 3 sekunde i može do 290 km/h. Očekuje se da budući 4-Eleven ponudi još bolje performanse od navedenih za 3-Eleven.

I na kraju crossover. Već ranije je naime bilo reči  o tome da u Lotusu pripremaju "radikalni sportski crossover" čija proizvodnja će se odvijati u Kini, a u međuvremenu se pojajvilo par novih detalja.


Lotusov crossover (njegovo ime će počinjati na slovo E) se u prodaji očekuje 2019. godine, a jedan od rivala će mu biti i Porscheov Macan. Zanimljiva je takođe najava iz Lotusa da će njihov budući crossover "biti bolji od Macana."

Prvi čovek Lotusa Jean-Marc Gales ovaj crossover opisuje kao "pravi Lotus", uz najavu da će njegova proizvodnja biti smeštena u novoj Lotusovoj fabrici na jugoistoku Kine. Na početku će se i prodavati samo u Kini, dok će odluka o njegovoj prodaji na drugim tržištima biti doneta kasnije.


Kako se očekuje, zahvaljujući ovom crossoveru Lotus će vremenom svoju prodaju podići na oko 10.000 vozila godišnje.

Po do sada poznatim podacima, Lotus crossover će biti za oko 200 kg lakši i brži od rivala iz klase, a što se dimenzija tiče, dužinom i međuosovinskim rastojanjem će biti sličan Macanu i Audiju Q5.

U Lotusu tek treba da odluče koji motori će se naći u ponudi, a ovde treba napomenuti da je ovaj proizvođač u poslednje vreme ojačao svoju dugogodišnju saradnju sa Toyotom po pitanju motora i menjača. To znači da možemo očekivati četvorocilindrične pa možda i V6 benzince, kao i hibridnu varijantu. Kasnije će ponudu verovatno obogatiti i turbo-dizelaš.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: arhiva / Lotus

Renderi: arhiva / Autocar.co.uk



čitanja : 737



Komentari