Ovako bi mogao da izgleda novi Volkswagen Phaeton

Volkswagen je pre neki mesec objavio da je na britanskom tržištu prestao sa prodajom svoje najveće limuzine Phaeton, a zatim je početkom juna iz nemačke kompanije saopšteno da je ovaj model za prodaju na kineskom tržištu doživeo manje doterivanje.
Međutim, budući da se Phaeton u prodaji pojavio još 2002. godine, i mada je od tada nekoliko puta obnavljan (2007. i 2010. godine), posle više od decenije na tržištu vreme je za njegovu potpuno novu generaciju.
Podsećanja radi, još u martu prošle godine šef Volkswagenovog razvoja Heinz-Jakob Neusser je definitivno i zvanično potvrdio da naslednik stiže, mada tada nije precizirao tačno kada. Zatim se pojavila informacija da će se druga generacija Phaetona na evropskom tržištu pojaviti 2017. godine, a u SAD-u 2018. ili 2019. godine.
Kako bilo, novi Phaeton će biti veći od aktuelnog, biće napravljen na VW MLB Evo platformi, a po nekim ranijim najavama mogao bi da dobije aluminijumsku karoseriju.
U paleti motora će se naći benzinski i dizel agregati, a može se očekivati i plug-in hybrid verzija. Jedan od motora u ponudi bi trebalo da bude i nedavno predstavljeni 6,0 litarski twin-turbo W12 sa 608KS i 900 Nm obrtnog momnta. Volkswagen najavljuje da će ovaj W12 biti "najekonomičniji 12-cilindrični agregat u segmentu luksuznih vozila", a između ostalog ima start/stop sistem i sistem deaktivacije cilindara.
Treba podsetiti da je Volkswagen investirao oko milijardu dolara u razvoj još uvek aktuelnog Phaetona koji međutim nikada nije postigao planiranu prodaju od 20.000 komada godišnje. Početkom ove godine se pojavila i procena analitičara da je Volkswagen na svakom prodatom Phaetonu u periodu od 2002. do 2012. godine izgubio čak 28.000 evra.
Bez obzira na sve navedeno, u Volkswagenu pripremaju i novu, drugu generaciju, čija promocija bi dakle trebalo da se održi tokom 2017. godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: Automotorundsport.de / Germancarforum.com