Snimljen novi BMW Serije 5

Videli smo novi Mercedes E klase (W213), a kasnije ove godine sledi i novi BMW Serije 5. BMW naime priprema potpuno novu, i to sedmu generaciju "petice" (fabričke oznake G30), koja se očekuje u drugoj polovini ove godine (najverovatnije na sajmu automobila u Parizu).
Lovci na auto novitete su do sada snimili brojne maskirane test primerke ovog automobila, a evo i novog seta špijunskih fotografija.
Jedna od vesti koja se pojavila prošlog leta kaže da bi nova "petica" trebalo da se proizvodi i u Austriji, i to u pogonima Magne u Gracu. U Austriji će se po tim vestima praviti 50.000 do najviše 70.000 komada godišnje, a deo proizvodnje će se odvijati i u fabrici Shenyang u Kini (verzija sa produženim međuosovinskim rastojanjem, samo za kineske kupce).
Uz novi dizajn, novu "peticu" će odlikovati nova CLAR (Cluster Architecture) platforma, kao i manja težina (za oko 100 kg) zahvaljujući uporebi aluminijuma i plastici ojačanoj ugljeničnim vlaknima, s tim što ovde treba naglasiti da će smanjenje težine kod sportskog M5 modela navodno biti i značajnije – minus od 180 kg u odnosu na sadašnji model.
Taj novi M5 će verovatno imati 4.4 litarski V8 twin-turbo motor koji bi trebalo da raspolaže sa oko 600KS (opciono će novi M5 biti dostupan i sa 4x4 pogonom)
U gami će sem benzinskih i dizel motora biti i plug-in hybrid verzije koji će kombinovati četvorocilindarski turbo benzinac, litijum-jonske baterije i elektromotor. Slabija verzija će raspolagati sa kombinovanom snagom od oko 280KS, a snažija sa 326KS (sa autonomijom na struju koja će iznositi oko 30 km).
Od motora se navode B47 dizelski i B48 benzinski četvorocilindraši (svi od 2.0L zapremine) pa B57 dizelski i B58 benzinski šestocilindraši (od 3.0L zapremine), kao i 4.4L V8 benzinac sa 450KS.
Treba pomenuti i novi šestocilindarski B57 dizel koji će zameniti sadašnji tri-turbo N57 motor, a radiće se o 3.0L agregatu sa el. turbo punjačima.
Pominje se da će nova Serija 5 dobiti i neke sisteme sa nove Serije 7, između ostalog i automatsko upravljanje parkiranjem i petu generaciju iDrive sistema.
Pominju se i opciona kontrola gestovima i OLED zadnja svetla, kao i to da će nova Serija 5 biti dostupna sa pet stajling paketa: Standard, Sport, Pure Excellence, M Sport i Individual.
Standardne verzije BMW-a Serije 5 će imati šestostepeni manuelni menjač ili novi devetostepeni automatik, dok bi novi M5 trebalo da ima sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.
Nova Serija 5 će se prvo pojaviti kao Sedan, kasnije stiže i Touring (G31), a na kraju i Serija 5 GT (G32) i novi M5.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Više slika na sajtu Worldcarfans.com
bitno je da su ga maskirali - ipak je ovo nemacki auto i niko nema ni najmanju ideju kako bi mogao da izgleda u poredjenju sa prethodnikom
mile antena
ne, bitno je da ce da razbije konkurenciju....posebno americku, ako je uopste ima. A sad kad su skinuli dobar deo kamuflaze, i kad se vide obrisi prednjih i zadnjih svetala, kao i bubrega, naravno da imam ideju kako ce da izgleda. Prilicno ce se razlikovati od nove sedmice - napred, pozadi, bocna strana.
ps. ovo "prilicno ce se ra zlikovati" naravno treba uzeti sa rezervom, ali ako poredimo E i S, moze se reci i "drasticno ce se razlikovati od serije 7"
Svi smo nestrpljivi da saznamo koliko ce vise da se proda nove 5 u odnosu na novu E i/ili vice versa, sto globalno, sto po kontinentima, po drzavama, gradovima, ulicama, privrednim drustvima, nevladinim organizacijama, kaficima, kladionicama, rasama, profesijama, seksualnim opredeljenjima..
A significant gain in ride-comfort is expected!In general ... a VERY evolutionary design / styling compared to F10.
Just like G11 vs F01, or F15 vs E71 etc.
Overall styling gives the new 5er more sovereign appearance (mainly due to more angular styling of several details like headlights, rear lights, air intakes, more 3D and prominent character lines etc) , without loosing sporty ooze. And the aggressiveness is even more emphasized compared to F10 - especially with front & rear styling details (air intakes, grille, front & rear light clusters, exhaust tips etc).
Although the car is more muscular & bulkier than F10, the front & rear body mass of G30 are visually reduced in a very clever way: with double ("broken") shoulder line.
The upper one starts above the front wheel arch and fades towards the C-pillar; while the lower one starts at rear lights, runs through the door handles and fades towards the front wheel arch.
Such styling solution gives the rear end and the front end very muscular & bulky appearance, while the side profile remains F10-like sleek.
Although the simplistic elegance of F10 is a bit lost but there's much more upscale presence featured on G30 (just like G11 vs F01 7er) - mainly due to more attention to styling details and exterior trims.
Interior is also very evolutionary, and following the G11 theme & layout. Differences are similar to the ones of F01 vs F10.
The new Mk formula is identical to the one of G11 7er: emphasizing the good things of the previous Mk, and addressing its main issues.
A significant gain in ride-comfort is expected!
E31, 17:10
'Olandjanine, ziv li si?! Nema te cele jeseni! Da nisi cipelu umaz'o necim, da se ne bi osecalo strancom? :) Pitinjo i ja smo te spominjali pre 3-4 nedelje, kad smo se vozali njegovim E46 330Ci.
Sto se tice nove Petkane, vidim da BMW tesko odoleva skalabilizmu, zdravlje mu popusta i polako ga guta crna rupa u kojoj su Audi i Merc. Serija 3,5 i 7 lice vise nego ranije.