Procureo novi BMW Serije 5

BMW-ove premijere na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu su X2 Concept i i8 Protonic Dark Silver Edition, pa Serija 3 GT Facelift, top model Serije 7 (verzija M760Li xDrive), kao i električni dvotočkaš BMW C Evolution.
Ipak, veću pažnju izaziva potpuno nova, sedma generacija Serije 5 (fabričke oznake G30), koja će zvaničnu promociju za novinare imati 13. oktobra na posebnom događaju, dok je tržišno lansiranje predviđeno za februar 2017. Ipak, nekoliko slika je "procurelo" u javnost i pre najavljene premijere.

Do tada, pojedini mediji su objavili listu motora koji će se na početku prodaje naći u novoj "petici".

Dakle, na početku prodaje će evropskim kupcima biti ponuđene dizel varijante BMW 520d i BMW 530d, kao i benzinci BMW 530i, BMW 540i i BMW M550i xDrive.
BMW 520d će raspolagati sa 2,0 litarskim dizelašem sa 190KS i 400 Nm (najveća brzina 238 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 7,7 sec, potrošnja goriva 4,1 l/100 km), zadnjim ili pogonom na sva četiri točka (520d xDrive), kao i sa izborom između 6-stepenog manuelnog ili 8-stepenog automatika. Postojaće i ekonomičnija verzija BMW 520d EfficientDynamics Edition, čija potrošnja će iznositi 3,9 l/100 km pri čemu je emisija CO2 nešto veća od 100 grama po km (102 g/km).
Sledi BMW 530d sa 265KS i 620 Nm (250 km/h, do 100 km/h za 5,7 sec, potrošnja 4,9 l/100 km, težina vozila 1715 kg), sa zadnjim ili pogonom na sva četiri točka, kao i 8-stepenim automatikom.

Kasnije će se inače u ponudi naći i drugi dizelaši, kao što su BMW M550d xDrive i BMW 540d.

Slede benzinci, i to BMW 530i, sa četvorocilindrašem sa 252KS i 350 Nm (250 km/h, do 100 km/h za 6,2 sec, potrošnja 5,5 l/100 km), dok na leto 2017. godine stiže i BMW 520i sa 184KS. Iznad 520i i 530i verzija će se naći BMW 540i sa šestocilindrašem od 340KS i 450 Nm (250 km/h, ubrzanje 5,1 sec, potrošnja 6,5 l/100 km), kao i BMW 540i xDrive koji do 100 km/h stiže za 4,8 sec, može do maksimalnih 250 km/h i troši 7,0 l/100 km.
Takođe, tu će biti i BMW M550i xDrive sa 4,4 litarskim V8 Biturbo agregatom koji razvija 462KS i 650 Nm (od 0-100 km/h za 4,0 sec).

Kupcima će se dakle nuditi varijante sa zadnjim i xDrive pogonom na sva četiri točka, a po ranijim najavama kasnije stiže i novi devetostepeni automatski menjač.

Kasnije stižu i druge verzije, među njima i novi M5 sa više od 600KS, kao i hibridni BMW 530e iPerformance koji će kombinovati 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac i elektromotor, sa ukupno 252KS (sa potrošnjom od oko 2,0 l/100 km, emisijom CO2 od 46 g/km i autonomijom na struju koja iznosi oko 50 km).

Taj novi M5 će verovatno imati 4,4 litarski V8 twin-turbo motor koji bi trebalo da raspolaže sa oko 600KS, i to ovog puta bez manuelnog menjača (opciono će novi M5 biti dostupan i sa 4x4 pogonom).
Uz evoluciju dizajna, novu "peticu" će odlikovati nova CLAR (Cluster Architecture) platforma, kao i manja težina (za oko 100 kg) zahvaljujući uporebi aluminijuma, s tim što ovde treba naglasiti da će smanjenje težine kod sportskog M5 modela navodno biti i značajnije – minus od 180 kg u odnosu na sadašnji model.
Što se dimenzija tiče, nova Serije 5 je za 36 mm duža od dosadašnje, 6 mm šira, 2 mm viša, međuosovinsko rastojanje je produženo za 7 mm, dok je prtljažnik veći za 10 litara (sada 530 litara).
Raspored težine iznosi 50:50, točkovi su od 17 do 20 inča, a koeficijent otpora vazduhu u zavisnosti od verzije je 0,22 do 0,25.
BMW je za novu "peticu" pripremio i sistem nazvan Steering and Lane Control Assistant (u kratkom periodu omogućava autonomnu vožnju), kao i Crossroads Warning sistem koji vozača upozorava na vozila koja se približavaju raskrsnici. U slučaju da sistem proceni da može doći do sudara, aktiviraće se automatsko kočenje kako bi se vozilo zaustavilo.
Tu je i 3D Remote View, pogled na automobil dok se vlasnik nalazi negde drugde, i to uz pomoć BMW Connected aplikacije. Tačnije, u pitanju tehnologija koja omoguća vozačima da se putem sistema kamera uvere u stanje i okruženje svog vozila dok se nalaze u kancelariji ili na sastanku.
Takođe, treba pomenuti i novi 10.25-inčni ekran osetljiv na dodir i Apple CarPlay konekciju.

Očekuje se da će nova Serija 5 dobiti i neke sisteme sa nove Serije 7, između ostalog i automatsko upravljanje parkiranjem i petu generaciju iDrive sistema.
Pominju se i opciona kontrola gestovima i laserska prednja svetla, kao i to da će nova Serija 5 biti dostupna sa pet stajling paketa: Standard, Sport, Pure Excellence, M Sport i Individual.
Nova Serija 5 će se prvo pojaviti kao Sedan, a zatim stižu i karavanski G31 Touring (sa prtljažnikom od 580 litara) pa G32 Gran Turismo kao i novi M5.
Treba podsetiti da jedna od vesti koja se pojavila još prošle godine kaže da će se nova "petica" od 2017. proizvoditi i u Austriji, i to u pogonima Magne u Gracu. U Austriji će se po tim vestima praviti 50.000 do najviše 70.000 komada godišnje, a deo proizvodnje će se odvijati i u fabrici Shenyang u Kini (verzija sa produženim međuosovinskim rastojanjem, samo za kineske kupce).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
to što liči i što se drže proverenog dizajna a u pravu su zbog toga ne znači da nije nov,noviji je mnogo više nego sto mozemo da predpostavimo
Bangle je govorio, dve generacije evolucije pa onda revolucija. Izgleda da se još uvek drže toga.
Ovo što su još odavno od nomenklature napravili karikaturu, odnosno da auto koji nema motor zapremine tri litra se zove 530i, je debilizam - posebno za kompaniju koja se istorijski ponosi svojim motorima.
Koliko znam Serija 5, barem ona koja nije M, bi trebala biti iz jeftinijeg djela ove modularne CLAR porodice. Znači ne bi trebalo biti CFRP-a u samoj konstrukciji.
CaMIRO Sta je debilizam mozemo diskutovati. Kako da nazovu model 530i? 520i, a na slovo i da stave crvenu tacku?
@toma
To je jedan predlog - a firma poput BMW-a je valjda mogla da izmisli nešto što ne krši sopstvena pravila i što ne kopira VW grupu.
Ne sija sve što je izmislio BMW.
CaMIRO
pa ti se predstavljas kao pametnjakovic, pa zasto onda tim debilima iz Minhena ne pomognes. Da predstave novu oznaku, da bude jasna, da ne kopira VW i da ne napusti tradiciju...eno ti imas isto i u Stutgartu E220, E250, C300, E43,.....i oni izgleda debilcine....
Slažem se da je F10/11 dizajnerski perfektno pogođen automobil i da nije trebalo puno eksperimentisati , ali ovo je totalno Audizirano do te mjere da mi se Audijevi dizajneri ,sa onom svojom bočnom faltnom što guraju na sve i svašta , čine kao slobodni umjetnici...
Inače mi je odličan ako ga podrazumjevam kao F10+
Nemci u globalu prave sve modele slicne. Zasto to rade pojma nemam. Svidja mi se G30, lepo izgleda. Verovatno je jos lepsi uzivo.
Mogli su da stave 525i, 523i, 521i umesto 530i! Ne ide da 530i bude 2.0 kuba. U pravu je camiro.
Prednjica je vec vidjena, znalo se da ce biti izmedju serije 7 i 3, ali zadnjica mi je nedorecena. Nadam se da nesto nije u redu sa ovim slikama :-) Unutrasnjost fina, sportksija nego kod serije 7. Drago mi je sto su kod X1 odvojili farove od bubrega i sto ce tako biti na novom X3 takodje, ne svidja mi se ovo spajanje farova i bubrega na limuzinama.
Bmw je tradicionalno konzervativan dizajn, jedino je Bangle napravio veliki korak napred. Kod g30 proporcije su savrsene mada mi je prednji kraj pomalo bezidejan,isto kao kod prethodnika. Nova e klasa recimo ima zadnji kraj prilicno bezidejan. Ali opet sudeci po prodaji u Bmw rade odlican posao, jedino sto mi je nedostajalo na f 10 su veci i markantniji prednji farovi i to je sada reseno. Bangle je govorio jedan veliki skok pa jedan mali. Ovo je vec drugi mali za redom, ali opet ko smo mi da sudimo bitno je da se prodaje a prodaje se bolje i od e klase i od a6 vec preko 15 godina.
Sad već preteruju sa konzervativnim dizajnom. Ovo izgleda totalno kao facelift prethodnika.
Hm, na prvu deluje "mlako", kao restilizovan model, u unutrasnjosti ima nekih pomaka na bolje, nece se imati sta zameriti ovom vozilu osim dizajna koji jeste trebao biti malo hrabriji, mercedes je novom linijom/serijom modela znatno popravio prodaju, bmw i dalje forsira evoluciju, nesto (bas) novo ne bi bilo na odmet. Osnovni dizel u ponudi motora ce biti sasvim dovoljan, a uz minimalnu potrosnju. Svakako da "petica" ima svoj krug kupaca i da ce se dobro prodavati, meni se nikad nije posebno svidjala, mozda uzivo kad vidim...
Bice zver. Dobre su ove dve slike pri kraju. One pokazuju realno stanje petice. Mocan i pozadi i napred.
Stopovi mi deluju malo predimenzionisani, videcemo uzivo.
Takođe, tu će biti i BMW M550i xDrive sa 4,4 litarskim V8 Biturbo agregatom koji razvija 462KS i 650 Nm (od 0-100 km/h za 4,0 sec)
Pa sta ce tek raditi m5 sa ubrzanjima?
Nije bilo reci o 525d?
I da, za mene dosta ovaj 530i sa bas tim 2.0 motorom. Sjajne perfomanse :)