Procureo Jeep Grand Wagoneer i novi Wrangler

Kada je još 2014. godine Fiat Chrysler Automobiles (FCA) objavio svoj petogodišnji plan za brendove Chrysler, Jeep, Dodge i Ram, potvrđeno je da je u planu i novi Jeep Grand Wagoneer.
Zahvaljujući ovim procurelim slikama (doduše ne baš kvalitetnim), u prilici smo da vidimo prednji i zadnji deo novog Grand Wagoneera, koji će biti spreman za kupce u modelskoj godini 2019.

Kako bilo, Grand Wagoneer će u ponudi zauzeti mesto iznad aktuelnog Grand Cherokeeja, a glavna tržišta za njega će biti SAD, Kina i Bliski istok. Takođe, neke vesti kažu da će se prodavati i u Evropi.
Jeepov prvi čovek Mike Manley je najavio da će ovaj model biti veoma konkurentan premium SUV-ovima, između ostalog Range Roveru i Porsche Cayennu. S tim u vezi, nedavne vesti kažu da će najskuplje verzije Grand Wagoneera koštati 130.000 do 140.000 dolara. Trenutno najskuplji Jeep je Grand Cherokee SRT koji košta oko 65.000 dolara.
Novi Grand Wagoneer će biti napravljen na platformi nove generacije modela Grand Cherokee, s tim što će imati i dosta zajedničkih komponenti sa Maseratijem Levante, uključujući tu i neke motore (kao što je 3,0 litarski V6 dizelaš). Treba pomenuti i Hemi V8 kao i benzinski V6 motor, a verovatno će se pojaviti i u Hellcat varijantu.
Jeep će sledeće godine i zvanično predstaviti novu, četvrtu generaciju Wranglera (kao MY2018), a u međuvremenu možemo da pogledamo i par slika slabe rezolucije.

Novi Wrangler JL će pokretati sledeća generacija pogonskih agregata, pri čemu će se kupcima po ranijim najavama nuditi i mild hybrid i hybrid verzije. U gami će biti i EcoDiesel dizel motor, kao i V6 benzinac. Možda i najveću pažnju privlači najava da će jedan od motora u ponudi biti i novi 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem (motor se vodi pod kodnom oznakom Hurricane).

Treba pomenuti da će u ponudi biti i osmostepeni automatski menjač.
Imajući u vidu modernije motore, manju težinu i unapređenu aerodinamiku, očekuje se i manja potrošnja goriva u poređenju sa sadašnjom generacijom.
Jeep će po nekim vestima nastaviti da neko vreme proizvodi sadašnji Wrangler uporedo sa novom generacijom, i to u fabrici Toledo.
Takođe, Jeep planira da ponudi i pick-up varijantu novog Wranglera, koji će se praviti u istoj fabrici. Taj pick-up je iz FCA kompanije zvanično potvrđen još ranije, a nedavno je maskiran uhvaćen tokom testova.
Mada je ranije bilo nekih glasina da će novi Wrangler dobiti karoseriju od aluminijuma, to se ipak neće desiti (mada će vrata i hauba biti od tog materijala).
Kao što je pomenuto na početku, novi Wrangler će biti spreman za MY2018, dok će pick-up varijanta biti na raspolaganju za MY2018 ili MY2019.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via KGP Photography
Mile
Videcemo.
Ja mislim da jeste.
Jer Commander je bio ružnjikav i ništa specijalno SUV.
Ovaj za početak će izgleati puno bolje, barem po ovome što se može videti.
A i verovatno će biti zaista iznad i luksuzniji od GC, što Commander i nije bio baš.
Nego vidi Wranglera, što bi ti rekao dizajnerska revolucija. :)
Commander nije uspio zato što je ponudio realno šta se očekuje od jednog velikog SUV-a , super prostran i praktičan a onda je i odmjerio cijenu.
U tom cijenovnom razredu se ne traži praktičnost ni na 97. mjestu (vidi X6 &co) važno je biti napadan po mogućnosti bacati ka kiču i uspjeh je zagarantovan , normalno uz dovoljno jako ime brenda.
Djordje
Commander nije bio ni luksuzniji ni prostraniji od GC-a, a bio je ružniji, zato nije uspeo.
Nije bio ni nešto veći, samo je imao ona sedišta za decu pozadi.
U prevodu bolja kupovina je GC zato Commander nije ni prošao.
Ne kažem da je bio loš auto ali nije imao nikakav specijalan adut da privuče kupce pored GC-a.
Čini mi se da su naučili lekciju pa da će sad napraviti SUV veličine GL-a, koji je zaista iznad GC-a, veličinom, prostranošću a trebalo bi i luksuzom.
ljudi propustate poentu. nije poenta bila da li (ni)je commander bio uspeh. poenta je da je u velikoj meri krao prodaju od grand cherokeea i ostalih jeep modela. istrazivanja su pokazala da commander nije krao prodaju od konkurencije vec od samog jeepa. 2006 godine kada je commander debitovao privukao je oko 88,000 kupaca (sto uopste nije nizak broj), ali je i pored toga prodaja celog jeepa pala za 16,000.
sudeci po ovim slikama, grand wagoneer ce biti dizajnerski gotovo identican grand cherokeeu. ista (doduse produzena) platforma, isti motori, ista oprema, isti dizajn. ko ce ga kupiti? ko ce dati vise novca zbog treceg reda sedista?
djordje, tvoja zadnja recenica je kljucna - jako ime brenda. jeep nema jako ime da proizvodi vozila od $130,000. nema ime ni da proizvodi duplo jeftinija vozila.
evo recimo grand cherokee summit (najluksuznija verzija) se prodaje sa popustom od $6,000.
grand cherokee se u proseku proda za $35,000, sto nije mnogo skuplje od osnovnog modela koji kosta $30,000. ti to govori da bolje opremljeni/skuplji modeli se prodaju izuzetno slabo
@ mile antena
A tko daje dodatni novac za RR Sport pored Discoverya? Eto, tu se krije odgovor.
@N.N.,
drugacija situacija. da bi bio uspesan prvo moras stvoriti ime i imidz sa nekim skupljim modelom i onda to prebacivati i na jeftinije modele. to je land rover na tezak nacin naucio kada je predstavio prvi range rover. i dugo godina je gradio taj imidz da bi ga posle uspesno mogao prebaciti i na jeftinije modele. ima takvih primera gomila. recimo porsche 911, mnogo pozeljan auto, ali i skup, ali prebacis na imidz na jeftiniji boxster/cayman i uspeh je garantovan. i porsche je naucio lekciju na tezak nacin kada je debitovao 928, jer su vec u ponudi imali 924. umesto da ljudi misle da je 924 jeftinija alternativa 928, oni su mislili da je 928 skuplja alternativa od 924.
tako da se ni jedan ni drugi nisu uspesno prodavali.
poenta je da skuplji model zadrzi svoje kupce, a jeftini model ukrade kupce od konkurencije. to se nece desiti kod jeepa.