Škoda Octavia IV stiže 2019.

Škoda Octavia treće generacije, koja je predstavljena krajem 2012., a na većini evropskih tržišta je počela da se prodaje u februaru 2013., stigla je na dobro pripremljen teren. Utabali su ga modeli prve generacije, limuzinska verzija Golfa IV, i druge generacije, na mehaničkoj osnovi Golfa V.
U januaru prošle godine je predstavljen redizajnirani model treće generacije, sa svetlima u stilu Mercedesa E klase, četvrte generacije W212 (2009. - 2016.), pre redizajna iz 2013. Bilo je negativnih komentara, ali po nama, to je bio uspešan 'eksperiment'. Polako se bliži vreme za potpuno novi model četvrte generacije, koji će, po tradiciji, biti tehnološki srodnik VW Golfa. Kao i model treće generacije, nova češka limuzina će biti napravljena na koncernskoj modularnoj platformi MQB za poprečnu ugradnju, koja je, povećanjem udela visokočvrstih čelika na 55 posto, a ultra-visokočvrstih na 12 posto dobiti na čvrstoći, a izgubiti na masi.
Dužina će porasti s 466 na 470 cm, a dodatni centimetri će ići u korist komfora u unutrašnjosti. Procenjeno je da rekordni prtljažnik (u limuzini od 590 do 1580, karavanu od 610 do 1740 litara) nema potrebe povećavati, jer bi to bilo kontraproduktivno.
Najavljen je dalnji iskorak prema luksuzu i tehnološkoj perfekciji pa će se nova Octavia približiti premium verziji. Uz visok komfor, nova Octavia će biti i elegantnija i aerodinamičnija. Koeficijent otpora vazduha će se smanjiti sa 0,27 na 0,25, što je melem za performanse i potrošnju. Paletu benzinskih motora otvoriće već dokazano dobar 3-cilindraš 1.0 TSI turbo s direktnim ubrizgavanjem s 95 i 116KS, važnu ulogu imaće novouvedeni 1.5 TSI s tehnologijom isključivanja cilindara u radu. Iznad će biti 2.0 TSI s 200KS, a na vrhu će biti pravi top-gun, model RS s 300KS.
U dizelskoj ponudi će biti novi turbodizelaš 2.0 TDI, ali nasuprot najava da će biti ugašen, zbog pritisaka kupaca i trgovaca, u osnovnoj (tržišno najzanimljivijoj ponudi!) zadržaće se 1.6 TDI, u dorađenoj verziji koja nadmašuje eko norme EU6d, s 95 i 116KS. Velika novost će biti plug-in hibridna verzija, s turbobenzincem 1.5 TSI sa 150KS i elektromotorom od 75KS. Kalkuliše se i o e-Octaviji, potpuno električnoj verziji, po tehnologiji e-Golfa.

Na krilima izuzetne prodaje Octavije na kineskom tržištu godišnja proizvodnja je planirana na 400.000 primeraka, od čega će se 160.000 usmeriti na tržište EU-a. Pretpremijera se očekuje u martu 2019., koncept verzijom, premijera tržišnog modela se tempira za salom IAA u septembru 2019., pa se u prodaji očekuje krajem 2019.
Izvor: Autoportal.hr
Ilustracije: Auto Bild