Red Bull Racing i Aston Martin spremaju nekoliko novih modela

Partnerstvo između Aston Martina i F1 tima Red Bull Racing bi po svemu sudeći trebalo da izrodi još nekoliko novih sportskih automobila pa bi ranije potvrđeni i u konceptnoj formi predstavljeni model Valkyrie slobodno mogli da nazovemo tek početkom jednog sjajnog prijateljstva.
Tačnije, Christian Horner, šef Red Bull Racinga, je potvrdio da zajedno s Astonom rade na nekoliko različitih projekata. Pored modela Valkyrie u drumskoj i trkačkoj verziji Horner je potvrdio i rad na novitetu sa centralno smeštenim motorom koji bi bio konkurencija McLarenu 720S i Ferrarijju 488 GTB. Horner je ovaj model nazvao "003", a neki su ga označili i kao baby Valkyrie.
Dok bi Valkyrie uskoro mogao da se nađe na saobraćajnicama u svrhu daljeg razvoja i testiranja, 003 ne treba očekivati pre 2020. Uprkos tome već sada su se pojavile informacije daće ovaj novitet biti pokretan hibridnim pogonskim sklopom čiju osnovu će verovatno činiti AMG-ov 4.0 bi-turbo V8, a kombinovana snaga će mu se kretati oko 750 do 800KS. Radi se o pogonskom sklopu koji će se naći i u AMG-u GT 4-Door Coupeu.
Recimo i da je sam šef Astona Andy Palmer izjavio da će se taj model dizajnom ugledati na Valkyrie. Štaviše, dodao je i da već postoji u punoj veličini pa je spoljašnji izgled skoro pa rešena stvar, a Palmer je dodao i da se ovaj automobil, uprkos nekim nagađanjima, neće bazirati na monocoqueu od ugljeničnih vlakana jer to "nije optimalno rešenje."
Na kraju dodajmo i da Aston i Red Bull rade na još jednom sportskom modelu sa centralno smeštenim motorom koji bi se smestio između ekstremnog modela Valkyrie i 003. Magazin Autocar navodi da je informaciju dobio do pomenutog Astonovog šefa koji je rekao i da se razvoj ovog trećeg, odnosno srednjeg automobila vodi pod kodnim imenom "Valkyrien brat", a cena će mu se navodno kretati oko 1,5 miliona evra. Tehničke karakteristike za sada nisu poznate, ali svakako možemo očekivati da će osnovu činiti monocoque od ugljeničnih vlakana. Pretpostavlja se da će osnovu njegovog pogonskog sklopa takođe činiti bi-turbo V8 motor, ali njegova snaga će biti veća od modela 003.
Jedan od ovih modela bi lako mogao da ponese naziv Vanquish koji je trenutno u "mirovanju."
Izvor: Autonet.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs
Aston Martin koristi Vanquish ime za novi automobil
Britanski Aston Martin je posle predstavljanja novog DBS Superleggera najavio i povratak imena Vanquish.Aston Martin planira da legendarnu oznaku upotrebi za novi superautomobil sa motorom u sredini.
"Vanquish je neverovatno važno ime za nas. Od prvog Vanquisha, to je bila najbritalnija zver u našoj porodici. Vanquish je vrlo posebno ime i imamo za njega posebne automobile koji dolaze", rekao je glavni dizajner Aston Martina Marek Rajhman. "Biće to najlepši automobil sa motorom u sredini na putu", dodaje Rajhman.
Novi model se razvija da bude konkurenta McLarenu 720S, Ferrariju 488 GTB i Lamborghini Huracanu. Biće umnogome baziran na Valkyrie hiperautomobilu na kojem Aston Martin radi zajedno sa F1 timom Red Bul.
Posle imena Vulcan, Vantage, Virage i Volante, Vanquish je prvi put upotrebljen 2001. kao veći brat DB7, a potom na modelu baziranom na DB9. Oba su imala V12 motor smešten na prednjem delu vozila, ali će novi Vanquish verovatno dobiti Mercedes-AMG-ov 4,0-litarski tvin-turbo V8 u sredini karbon-fiber šasije.
To će biti prva aplikacija motora u sredini agregata koji Aston koristi u novom Vantage i DB11, a koji u Mercedesu pokreće moćne verzije C, E, S, G, GLC i AMG GT modela. AMG poseduje i 6,0-litarski tvin-turbo V12 smešten u sredini šasije Pagani Huayre, a taj motor služi kao osnova za Aston Martinove verzije DB11 i DBS Superlaggera.
Izvor: B92.net