BMW X8 dobio zeleno svetlo?

Već duže vreme se priča da bi BMW svoju X porodicu mogao da proširi sa još jednim članom, a nakon nedavne promocije X7-ice te priče su sada i pojačane.
Šefovi u Minhenu su navodno već dali zeleno svetlo za BMW X8, još jedan luksuzni X model, čije pojavljivanje na tržištu bi mogli da očekujemo za nekoliko godina (možda već 2020. godine).
Bavarci su naziv X8 po ranijim vestima već zaštitili, dok projekat navodno nosi kodnu oznaku G09.
Takođe, X8 možda neće biti tek kupeovski X7, odnosno linija krova će biti promenjena u odnosu na X7, ali ipak neće oštro padati prema zadnjem delu kao što je slučaj na manjim modelima X6 i X4. U svakom slučaju, i X8 će po nekim izvorima implementirati dinamičan i sportski stil tipičnog X modela.
Za X8 se predviđa 2+2 konfiguracija sedenja, dakle sa dva individualna sedišta pozadi, a očekuje se da će zadržati međuosovinsko rastojanje od 3105 mm.
Takođe se može očekivati i slična gama motora kao i kod modela X7, što podrazumeva verzije xDrive40i (ima 3,0 litarski turbo šestocilindraš), pa xDrive50i (4,4 litarski twin-turbo V8), X7 xDrive30d (3,0 litarski šestocilindrični turbo dizelaš i M50d (quad turbo dizelaš). Kao i kod X7, sve verzije X8 će najverovatnije standardno imati xDrive pogon na sva četiri točka i osmostepeni automatski menjač.
Kasnije inače možemo očekivati i nove verzije, uključujući i plug-in hybrid varijantu. Budući da je BMW X7 dobio i M Sport paket to će onda važiti i za X8, a to između ostalog podrazumeva M aerodinamički kit, M alu točkove do 22 inča, M Sport oslanjanje, M Sport izduvni sistem, M Sport kočnice i M Sport doterani enterijer.
Imajući u vidu da se proizvodnja modela X7 odvija u BMW fabrici Spartanburg u SAD-u, tamo bi mogao da se pravi i X8. Očekuje se da će glavna tržišta za X7 i eventualni X8 biti Kina, Rusija i SAD, ali nas više informacija tek očekuje u narednom periodu.
I na kraju i pitanje cene. Sigurno je da će X8 biti skuplji od X7 a jeftiniji od Rolls-Royce Cullinana, što će ga učiniti i najskupljim BMW-om u ponudi.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Render: arhiva / Aksyonov Nikita