Aston Martin DBX bez maske

Već neko vreme je poznato da će Aston Martin svoj prvi crossover DBX zvanično predstaviti do kraja ove godine, ali prve slike jednog primerka bez maske su već pred nama.
Dakle, Britanci najavljuju da će se u prodaji prvo pojaviti DBX sa dorađenim AMG-ovim 4,0 litarskim twin-turbo V8 motorom koji će ovde razvijati 550KS i 700 Nm (uz automatski menjač i pogon na sva četiri točka).

Takođe, Aston Martin je potvrdio da je tokom testova DBX stazu Nirburgring bez posebnog napora preklazio za manje od 8 minuta. Podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za sada nije saopšten, ali je poznato da je test primerak postigao najveću brzinu veću od 290 km/h.

Za DBX su previđene i jače kočnice nego na modelu DBS Superleggera i adaptivno oslanjanje, dok više informacija tek sledi.

Neke ranije informacije kažu da će DBX kasnije biti dostupan i sa V12 motorom, kao i u verziji sa plug-in hybrid sistemom.
Proizvodnja će se od drugog kvartala 2020. godine odvijati u novoj fabrici u Velsu, a isporuke prvim kupcima bi trebalo da počnu u drugoj polovini 2020.
Serijski DBX je inače dobio i dodatni par vrata u odnosu na koncept verziju koja je promovisana pre nekoliko godina, Aston Martin je DBX u formi koncept vozila predstavio u martu 2015. na sajmu automobila u Ženevi, kada je objavljeno da njime pokušava da redefiniše luksuzni GT segment. Prvi čovek Aston Martina Andy Palmer je tada na promociji između ostalog izjavio da DBX predstavlja izazov postojećem statusu kvo u luksuznom GT segmentu.
U kompaniji ciljaju na to da DBX bude konkurencija najboljim SUV-ovima, pri čemu su pre svega fokusirani na Porsche Cayenne Turbo ali sa željom da DBX bude bolji od njega.
DBX je napravljen na Aston Martin platformi koja je blisko povezana sa onom koja će se koristiti za Lagondin budući sedan i SUV, a koji će se takođe proizvoditi u fabrici u Velsu.
Godišnja proizvodnja DBX-a po ranijim najavama neće preći 5.000 primeraka, i to bez obzira na potražnju.
Premijera će se održati 20. novembra u Pekingu, a cene će startovati od 158.000 funti.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Autopista.es