home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi RS4

Do sada smo videli ukupno „nula“ špijunskih fotografija novog Audija A4, ali uprkos tome, internetom kruži par interesantnih izveštaja o B10 generaciji. Za početak, veruje se da je kompanija „četiri prstena“ bila u iskušenju da „ražaluje“ A4 na MQB platformu, što bi bio potez koji bi obradovao finansijski sektor, jer bi se prebacivanjem s MLB arhitekture uštedelo oko milijardu dolara. Međutim, to se neće desiti.

S druge strane, ono što će se sigurno desiti je tranzicija ka „plug-in“ hibridnom pogonu, kada jo RS4 Avantu reč. Kako pišu Vrele Gume, Audi Sport je potvrdio planove da elektrifikuje krunski dragulj A4 porodice. Performantni karavan će zadržati 2,9-litarski twin-turbo V6, kojem će sada asistirati elektromotor. Naravno, novajlija će biti snažniji u odnosu na aktuelni model koji raspolaže s 450 ks i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Ono što je interesantno su informacije koje kažu da je čisto električna RS verzija novog A4 takođe u igri. Model s nultom emisijom će počivati na namenskoj PPE platformi (A6 e-tron, Q6 e-tron, sledeća generacija Porsche Macana), a ne na MLB arhitekturi prilagođenoj za električni pogon. Ovaj potez će u potpunosti izdvojiti električni u odnosu na konvencionalno pogonjen A4. Zdrav razum nam govori da će RS4 zadržati karavansku karoserijsku konfiguraciju, dok će A4 RS e-tron (čiji naziv još uvek nije zvanično potvrđen) pristići u nešto drugačijoj formi, gravitirajući više ka „liftbek“ stilu, slično A6 e-tronu i A5 Sportbacku. Očekuje se da sportska verzija koristi postavku s dva motora i quattro pogonom, koji će isporučivati 475 ks i 800 Nm.

Tradicionalni A4 će biti otprilike istih dimenzija kao aktuelni model, ali s drugačijom zadnjom strukturom, koja će ugostiti paket litijum-jonskih baterija, iskoristivog kapaciteta 14,4 kWh, koji će obezbediti prelazak distance do 100 kilometara čisto na električni pogon. Blagi hibrid je takođe u pripremi, uz čistije benzinske i dizel motore, usklađene s Euro 7 regulativom. Takođe se smatra da će A4 B10 posedovati sistem upravljanja na sve točkove i sofisticiraniju tehnologiju autonomne vožnje, dok će vazdušno ogibljenje biti rezervisano za e-tron model. Manuelna transmisija, trenutno dostupna u nekim regionima, biće ukinuta, ostavljajući prostor za sedmostepenu jedinicu s dvostrukom spojnicom ili osmostepeni automatik s konverterom obrtnog momenta.

Novi A4 bi trebalo da krene s prodajom 2023., što znači da bi oficijelna premijera mogla da bude obavljena do kraja sledeće godine. Ovo će ujedno biti poslednja generacija A4 s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, budući da je Markus Disman izjavio da A4 i A6 od 2030. postaju čisto električni.

Izvor: Vrele Gume

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 754



Komentari