home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model 2

Kako piše britanski Autocar, Tesla vrši napor da se cementira kao vodeća svetska marka električnih vozila, suočena sa žestokom konkurencijom etabliranih proizvođača, posebno u Evropi, nakon što je postigla najuspešniji prodajni kvartal u svojoj trinaestogodišnjoj istoriji.

Presudno za nastavak uspeha američke kompanije u narednim godinama biće uvođenje malog, pristupačnog električnog hečbeka dugog dometa, kao rivala Volksvagenu ID 3, Nissanu Leaf i Kiji e-Niro.

U prodaji od 2023. godine, novi Tesla hečbek obeležiće prekretnicu kompanije sa premium EV sektora na pristupačniju teritoriju, nadovezujući se na uspeh njenog kompaktnog Modela 3 u Evropi, gde se neprekidno svrstava među najbolje prodavane električne automobile.

Predlaže se početna cena u SAD-u od oko 25.000 američkih dolara, što znači manje od 18.000 funti - ali Teslini modeli obično koštaju nešto više van SAD-a, pa je verovatnija cena u prodaji od oko 20.000 funti. To bi ga učinilo najjeftinijim modelom brenda.

Takav pomak u cenama će omogućiti nova vrsta tehnologije baterija koju je razvila kompanija Tesla, a za koju se tvrdi da smanjuje proizvodne troškove za 50% u odnosu na sadašnje metode, istovremeno pružajući pet puta više energije i do 16% veći domet po punjenju.

Tehnologija je prvi put detaljno predstavljena na Teslinom danu baterija prošle godine, na kojoj je izvršni direktor Elon Musk rekao: „Jedna od stvari koja me najviše muči je što nemamo zaista pristupačan automobil, a to je nešto imaćemo u budućnosti. Za to su nam potrebne jeftinije baterije.“

Serijska proizvodnja novoprojektovanih baterija postaće moguća već sledeće godine, navodi Tesla, a proizvodnja bi mogla da košta samo 77 funti po kWh, znatno manje od trenutnih.

Kao rezultat toga, novi početni automobil će nuditi vrhunski konkurentnu gamu. Musk je u jednoj drugoj prilici rekao da domet manji od 250 milja, čak i na notorno strogom EPA ciklusu, ne bi ispunio „Teslin standard izvrsnosti“ i da je „neprihvatljivo nizak“.

Ostaje da se vidi da li će Tesla ponuditi hečbek sa kapacitetom baterije manjim od 50 kWh, ali varijanta kraćeg dometa bi mogla da Tesli pruži ulaznu tačku na sve konkurentnije tržište urbane mobilnosti. Vrhunska verzija dugog dometa mogla bi da se poklopi sa dometom od 352 milje kod baterija Modela 3.

Do sada, Tesla nije precizirao konačni oblik i ime modela, najavljujući ga samo kao predstojeći „budući proizvod.“ Ali, verovatno će imati sličnosti sa Modelom 3, pa će mu naziv po svemu sudeći biti Model 2.

Musk je ranije potvrdio i da će Tesla "stvoriti automobil za prodaju širom sveta" u Kini. Evropska verzija Modela 2 bi trebalo da se proizvodi zajedno sa Modelom 3 i modelom Y u Teslinoj novoj nemačkoj fabrici, u blizini Berlina, koja bi trebalo da se otvori - posle niza odlaganja - početkom 2022. godine. Opisana kao „najveća fabrika na svetu“, imaće kapacitet od 500.000 automobila godišnje i biće ključna za nastavak rasta brenda Tesla izvan svog američkog domaćeg tržišta i Kine.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

Render: Autocar.co.uk



čitanja : 1488



Komentari