home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Bigster

Dok kompaktni Sandero ruši prodajne rekorde širom Evrope kao najprodavaniji model te je čak i u Francuskoj postao "broj 1" i dok upravo traje lansiranje novog povišenog karavana Jogger u Evropi, Dacia "u tišini" priprema "blickrig" i na SUV segment potpuno novim modelom.

On je broj veći od postojećeg (prošle godine osveženog) Dustera koji bi ponudom prostora i cenom trebalo da pomete konkurenciju. Renault očigledno svojom rumunskom "budžet" podmarkom želi da napravi veliki posao u Evropi, a po do sada viđenom i najavljenom - na dobrom su putu. Tako već ove godine na tržišta Starog kontinenta stiže serijska verzija koncepta Dacia Bigster koji će biti i model s hibridnim pogonom, piše Jutarnji.hr.

Mada finalni izgled još nije poznat (render Autoevolutiona pokazuje kako bi mogao da izgleda) sva je prilika da neće biti bitno drugačiji od konceptne verzije.

Odlike dizajna: aktuelni smer marke s karakterističnim Y LED dnevnim svetlima gde na uskoj maski do izražaja dolazi novi logo marke, ali koji u serijskoj varijanti verovatno neće biti svetleći. Zato će biti zadržana masivna off-roaderska obloga na donjim delovima karoserije izrađena od reciklirane plastike kao i mišićavo poklopac motora, široki blatobrani i vodoravna zadnja svetla u obliku slova Y.

Sa 4,6 metra dužine koliko meri koncept, Bigster je gotovo jednako velik kao i Nissan X-Trail (4640 mm) ili Škoda Kodiaq (4697 mm). Pritom je od postojećeg Dustera, Bigster duži za lepih 280 mm. Kao rezultat toga, u Daciji obećavaju veoma prostranu unutrašnjost koja bi trebalo da raspolaže i opcijom trećeg reda sedišta.

Bigster je postavljen na Alijansinu platformu CMF-B koju već koriste Logan i Sandero, Renault Clio i Captur te Nissan Juke i Note. Taj potez obezbeđuje Daciji manje troškove proizvodnje što posredno znači i nižu cenu proizvoda na tržištu za kupca.

Lista pogona će biti poznata prilikom predstavljanja, a Bigster bi trebalo da pokreće nekoliko benzinskih motora i barem jedan plug-in hibridni pogon, kakve već koriste Renault modeli poput Captura.

S obzirom na veličinu i težinu SUV-a, ne očekujemo da ćemo ispod poklopca dočekati atmosferski 1,0 litarski SCE trocilindraš od 65KS iz najjeftinije verzije Sandera, pa će ponuda verovatno početi s TCe turbo verzijom istog motora od 90KS. Verovatno će kupcima biti ponuđena i verzija motora s fabrički ugrađenim plinom ECO-G 100, dok će najsnažniji motor verovatno biti pozajmljen iz Renaulta Captura - 1,3 litarski 4-cilindarski benzinac TCe od 130KS.

Hibridna verzija će koristiti tehnologiju iz Clija E-Tech i Dacije Jogger, a to je benzinski atmosferski 1.6 motor od osnovnih 91KS povezan s elektromotorom od 36 kW, starter generatorom od 15 kW i litijum-jonskom baterijom od 1.2 kWh za ukupnih 140KS i 205 Nm.

Uprkos aktuelnoj najnovijoj tehnologiji Renaulta, Dacia iz vida ne misli da izgubi svoju poznatu pristupačnost, pa što se cena tiče, iz Dacije su dali nagoveštaj da će Bigster veličinom biti u rangu VW Tiguana, ali cenom na nivou modela klase ispod ili T-Crossa.

Izvor: Jutarnji.hr

Render: Autoevolution.com



čitanja : 13460



Komentari