home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fisker Alaska

Izvršni direktor Fiskera Henrik Fisker je za britanski Auto Express potvrdio da će Fisker pick-up o kojem se nagađalo doći u proizvodnju.

"Da, napravićemo pick-up. Kad bi Ferrari radio pick-up, bio bi poput našeg", samouvereno je rekao Fisker.

Američku firma koja je od osnivanja 2007. godine prošla kroz zaista puno turbulencija već duže vreme radi na razvoju pick-up automobila. Henrik Fisker je taj projekat u prošlosti nazivao "Programom Aljaska", a još 2020. godine je objavljena najavna slika na društvenim mrežama.

Međutim od onda do danas nije bilo nikakvih novosti o projektu. S obzirom na to da Fisker mnogo toga najavljuje, a malo toga isporučuje pretpostavljalo se da je program "završio u nekoj fioci". Ipak, Fisker je sada potvrdio da bi pick-up ipak trebalo da zaživi, prenosi Jutarnji.hr.

Poređenje s Ferrarijem je pomalo nezgodno, jer Fisker radi samo potpuno električne automobile kakve Ferrari (još uvek) nema. Iako električni pick-up u teoriji zvuči kao loša ideja, Amerikanci su veoma zainteresovani za ovu vrstu automobila.

Fiskerov Pick-up bi takođe trebalo da bude "ekološki najodrživiji pick-up kamionet na tržištu". Sličan cilj imaju i s modelom Ocean, novim SUV-om koji je nedavno krenuo u prodaju kao "najodrživiji automobil na svetu".

Henrik Fisker je najavio i brojna praktična rešenja vezana za prevoz tereta. "Sačekajte da vidite neke od stvari koje smo smislili, stvarno su pametne", rekao je Fisker.

Novi Fisker pick-up će verovatno deliti veliki deo svoje tehnologije s Fisker Oceanom, uključujući njegovu FM29 platformu. Takođe bi mogao da koristi njegovu veliku bateriju od 106,5 kWh neto kapaciteta.

Još uvek nema podataka o tome gde će se novi pick-up proizvoditi ili ko će ga proizvoditi. Fisker nema svoju fabriku te zato model Ocean trenutno proizvodi u pogonima firme Magna Steyr u austrijskom Gracu. To je veliki problem zbog troškova transporta u SAD, ali i nemogućnosti dobijanja podsticaja u SAD-u koji subvencioniše samo kupovinu vozila proizvedenih unutar države.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fisker



čitanja : 476



Komentari