Najavljen Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen je ranije ove godine predstavio novi ID.7 sedan, prvi globalni električni model brenda za višu srednju klasu, dok će kasnije ponudu dopuniti i njegova karavan verzija Tourer.
Karavanski ID.7 stiže za nekoliko meseci, a sada je najavljen sa nekoliko tizer slika na kojima je ovaj automobil i dalje pod kamuflažom.
Kapacitet prtljažnika će iznositi do 545 litara, a kada se sklopi, zapremina skoro dva metra dugačkog tovarnog prostora može da se poveća na 1714 litara.
Što se ostalih detalja tiče, oni su poznati sa ID.7 limuzine. To podrazumeva kombinaciju dometa do 700 kilometara (WLTP), superiornog pogonskog sklopa, prostrane unutrašnjosti i vrhunskih tehnologija, što čini ID.7 udobnim automobilom za duga putovanja i otvara novi segment za ID. porodicu.
Dugačak skoro pet metara, model takođe ima poboljšani koncept rada koji je fokusiran na kupca i visokokvalitetan izgled.
Tomas Šefer, generalni direktor Volkswagen putničkih automobila: „Sa ID.7 činimo sledeći korak u našoj električnoj ofanzivi. Model nudi visok nivo udobnosti i velike domete. Već do 2026. nudićemo najširi električni asortiman u Evropi - od početnog modela za manje od 25.000 evra do ID.7 kao novog top modela u porodici ID. Naš cilj je da do 2030. godine postignemo udeo električnih automobila od 80 odsto u Evropi. Od 2033. Volkswagen će proizvoditi samo električna vozila u Evropi."
Kai Grunic, član upravnog odbora brenda odgovoran za razvoj: "ID.7 postavlja nove standarde efikasnosti na osnovu MEB platforme. Cilj nam je domet do 700 kilometara u skladu sa WLTP. Ovo je omogućeno veoma dobrom aerodinamikom i značajno povećanom efikasnošću u oblastima pogonskog sklopa i termičkog upravljanja."
ID.7 je prvi MEB model sa potpuno novom, visoko efikasnom generacijom pogona sa 210 kW/286 KS. Agregat sa internom oznakom APP550 je razvijen zajedno sa Volkswagen Group Components u Kaselu (Nemačka) i tamo se takođe proizvodi.
Novi električni pogon je optimizovan pre svega u pogledu potrošnje energije. U zavisnosti od veličine baterije (82 ili 91 kWh), predviđa se da će WLTP domet biti do 700 kilometara i kapaciteti punjenja do oko 200 kW. ID.7 zato naglašava njegovu pogodnost za velike udaljenosti i korisnike voznog parka.
Podsećanja radi, ID.7 sedan je dugačak je 4961 mm, širok 1862 mm i visok 1538 mm, a dugo međuosovinsko rastojanje od 297 cm i kratki prepusti stvaraju dovoljno prostora u unutrašnjosti vozila za sve putnike.
Novi koncept rada i prikaza uveden je u ID.7. Ovim je Volkswagen reagovao na povratne informacije svojih kupaca i poboljšao radno iskustvo u relevantnim oblastima. Ovo uključuje sledeće karakteristike kao standard:
* ekran infotainment sistema od 38 cm (15 inča)
* head-up displej proširene stvarnosti
* novi koncept rada klima uređaja integrisan na najvišem nivou infotainment sistema, kao i tasteri za omiljene opcije
Imelda Labe, član upravnog odbora brenda za prodaju, marketing i postprodaju: „ID.7 je izuzetno važan model za Volkswagen brend u Evropi, Kini i Severnoj Americi. ID.7 nudi atraktivan paket koji će oduševiti kako postojeće tako i nove Volkswagen kupce širom sveta. U ovom Volkswagenu nudimo vrhunske tehnologije koje impresioniraju svojom ekskluzivnošću, vrhunskim komforom i visokim stepenom svakodnevne upotrebljivosti."
Sa novim masažnim sedištima i elektronskim zatamnjivanjem panoramskog krova, ID.7 nudi opcije opreme koje su inače prisutne samo u višim klasama premijum konkurenata. Novi panoramski krovni otvor sa pametnim staklom može se prebacivati između neprozirnih i providnih podešavanja pomoću kontrole dodirom. Kao i mnoge druge funkcije u ID.7, krovom se takođe može upravljati pomoću glasovnih komandi - ovo se dešava pomoću novog glasovnog asistenta.
Opciono se nude prilagodljiva sedišta Climatronic - sa hlađenjem ili grejanjem po potrebi, kao i funkcijom sušenja. Dostupna je i funkcija masaže. Opseg opcija je zaokružen zvučnim sistemom od 700 vati kompanije Harman Kardon: 14 vrhunskih zvučnika, uključujući centralni zvučnik na prednjoj strani i sabvufer u prtljažniku, pružaju impresivno zvučno iskustvo.
Travel Assist sa podacima može da preuzme kontrolu nad ID.7 po potrebi. Volkswagen je ovu funkciju razvio zajedno sa CARIAD-om, softverskom kompanijom VW grupe. Po želji, ID.7 takođe može da koristi sistem pomoći pri promeni kolovozne trake na autoputu sa više traka pri brzinama iznad 90 km/h. Vozač to prati, ali je opterećenje u vožnji značajno smanjeno.
Kada je u pitanju parkiranje, električni Volkswagen može samostalno da izvodi manevre na različite načine. Jedan od njih je parking sa memorijskom funkcijom na udaljenosti do 50 metara. Za ovo, vozač ili ostaje da sedi u ID.7 ili prati proceduru parkiranja van vozila pomoću aplikacije za pametne telefone.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs