home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat Panda

Nova Fiat Panda će po ranijim informacijama biti predstavljena 11. jula 2024. godine, kada Fiat slavi 125-godišnjicu, dok italijanski mediji sada pišu da će se ovaj model proizvoditi u fabrikama u Srbiji i Maroku.

Nova električna Panda će se bazirati na Stellantisovoj platformi Smart Car, kao i Citroen e-C3, a koristiće LFP baterije. To će omogućiti da automobil ima veoma atraktivnu cenu. Reč je o 19.900 evra za verziju sa 200 km autonomije i oko 23.000 evra za varijantu sa 320 km.

U ponudi će se naći i mild-hybrid verzija sa 1,2 litarskim trocilindričnim benzincem, čija cena bi trebalo da bude manja od 15.000 evra.

Nova Panda će biti dugačka približno 4 metra, sa dizajnom koji bi trebalo da podseća na koncept Fiat Centoventi.

Uprkos tipičnoj klasifikaciji Pande u A-segmentu (gradski automobil), predstojeća generacija bi mogla da premosti jaz u B-segmentu (supermini), posebno kada je u pitanju unutrašnji prostor. Sa EV platformom, možemo predvideti više prostora za putnike u poređenju sa prethodnim iteracijama, upareno sa prostranijim prtljažnikom. Ova transformacija je omogućena arhitekturom EV-a i dužom karoserijom koja će preći simbolični prag od 4 metra (Citroen e-C3 je dugačak 401 cm), označavajući značajno povećanje u odnosu na sadašnji model od 3653 mm.

Za sada još nije zvanično saopšteno gde će se automobil proizvoditi. Međutim, italijanski mediji navode da se nova Panda neće se proizvoditi u Italiji, već u fabrici Stellantisa u Kragujevcu u Srbiji, kao i u Kenitri u Maroku.

U Italiji bi u proizvodnji ostala samo aktuelna verzija Pande, koja će nastaviti da se pravi u Pomiljanu do kraja 2026.

Takođe, automobil će se po nekim izvorima praviti i u Brazilu, ali tamo neće nositi naziv Panda, već bi mogao da se prodaje kao novi Fiat Argo.

Italijanski mediji takođe navode da je Stellantis odlučio da registruje ime „Pandina“, da bi razlikovao ova dva automobila, a koji će biti usvojen za aktuelnu verziju.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Render: Clubalfa.it



čitanja : 17362



Komentari