Novi Bugatti hiperautomobil će imati V16 motor
Već neko vreme je poznato da će Bugatti svoj novi hiperautomobil predstaviti ove godine, a sada je i zvanično saopšteno da stiže u junu i da će ga pokretati V16 hibridni pogonski sistem. Najavu prati i kraći video prilog.
Još ranije je inače potvrđeno je da će i dalje imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem, ali ne i W16. Quad-turbo 8,0 litarski monstrum se dakle povlači i umesto njega stiže V16 kao deo hibridnog pogonskog sistema.
„Sa svakom generacijom svog hiper sportskog automobila, Bugatti je pomerao merila dizajna, inženjeringa, performansi i izrade na nove visine,“ kaže se u saopštenju.
„I ove godine, osam godina od kada je Chiron otkriven, Bugatti pokazuje svetu prvu stranicu najnovijeg poglavlja u svojoj bogatoj istoriji. „U junu, moderna linija Bugattija će pozdraviti svoju najnoviju evoluciju; novi automobilski vrhunac sa V16 hibridnim pogonom u srcu.”
Prethodno je izvršni direktor Bugatti-Rimaca Mate Rimac rekao da ćemo biti „zaprepašćeni“ novim modelom. On je dalje pomenuo da će novi model dobiti nikada ranije viđene karakteristike i „jako elektrifikovan“ pogonski sklop baziran na „veoma atraktivnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem“.
Bivši direktor dizajna Bugattija, Ahim Anšhajt, rekao je prošle godine da će automobil biti "još neverovatniji" od Mistrala: "Biće neverovatan, proporcionalno, tehnološki, u smislu inovacija, u smislu neočekivanosti."
Bugatti radi na dizajnu automobila od 2021. Treba napomenuti da je predstojeći hibridni hiperautomobil bio poslednje vozilo koje je potpisao Anšhajt koji se penzionisao 2023. nakon skoro dve decenije na čelu Bugatti dizajna.
Priča se da bi automobil mogao da bude još ekskluzivniji od svojih prethodnika, koji su imali seriju od 500 jedinica za Chiron i samo 450 jedinica za Veyron. Kako je Mate Rimac otkrio na Instagramu, novi model je prikazan iza zatvorenih vrata još u novembru 2023. To se desilo tokom sastanka sa partnerima kompanije održanog u u Berlinu.
Iako je svetska premijera za samo nekoliko meseci, isporuke kupcima neće početi do 2026. godine. Francuska marka naime ima pune ruke posla završavajući proizvodnju modela Mistral i Bolide, koji su ograničeni na 99 odnosno 40 jedinica.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs