McLaren super-SUV na BMW platformi?

Izvršni direktor McLarena, Majkl Lajters, nedavno je potvrdio da brend radi na vozilu čiji cilj je da izazove Ferrari Purosangue. Na nedavnom događaju za medije u Evropi, Carscoops je imao priliku da razgovora sa Piersom Skotom, šefom globalnih komunikacija u McLaren Automotiveu, koji je pružio uvid u razvoj ovog dugo očekivanog modela.
Skot je objasnio da McLaren još uvek „istražuje širok spektar različitih opcija“ za SUV, ukazujući da nije doneta konačna odluka u vezi sa njegovim dizajnom i osnovom.
Međutim, on je naglasio da bi model potencijalno mogao da ima karoseriju sa dvoje ili četvoro vrata i da bi definitivno mogao da primi više od dva sedišta. Ovaj pristup ima za cilj da ga učini najpraktičnijim McLarenom do sada.
Britanska kompanija poseduje sve neophodne alate za izradu superautomobila, uključujući V6 i V8 pogonske agregate razvijene u kompaniji, veliko iskustvo elektrifikacije i bogato nasleđe u motosportu. Iako bi ova sredstva potencijalno mogla da se koriste u različitim segmentima vozila, stvaranje nove arhitekture bi zahtevalo značajnu investiciju od najmanje 1 milijarde funti (1,3 milijarde dolara), što predstavlja značajan rizik za ovog proizvođača.
U tom kontekstu, McLaren trenutno istražuje različite opcije za nabavku platforme od drugog proizvođača, potencijalno omogućavajući usvajanje hibridnih ili potpuno električnih pogona. Za hibridne konfiguracije, vozilo bi moglo da ima jedan od McLarenovih V6 ili V8 motora, slično postavci u Arturi.
Kada su ga pitali o potencijalnim partnerima, Skot je rekao da bi BMW mogao da bude opcija. Pored zajedničke istorije, brendovi održavaju postojeće veze, a BMW već isporučuje baterije za hibridni sistem u Arturi. Iako detalji nisu otkriveni, moguće je da bi McLaren-BMW partnerstvo moglo da donese sportski hibridni SUV.
Skot je takođe pomenuo da bi potencijalni partner za nabavku arhitekture namenjene električnim vozilima mogao stići iz jugoistočne Azije, iako se nije upuštao u detalje.
Što se tiče američkih proizvođača automobila, Skot je kategorički izjavio da McLaren trenutno ne pregovara sa Teslom, demantujući i ranije glasine o razgovorima sa Lucidom.
Govoreći o potencijalu EV, Skot je rekao da McLaren trenutno ne vidi interesovanje za SUV od 400.000 funti / 500.000 dolara sa potpuno električnim pogonom. Međutim, on je naglasio da takva ponuda nije isključena u budućnosti. Nakon razgovora sa partnerima i dobavljačima, McLaren veruje da je 2028. najraniji mogući vremenski okvir za električni SUV bez kompromisa u težini i performansama, zahvaljujući očekivanom napretku u tehnologiji baterija.
Visoki zvaničnik je otkrio da se McLaren nada da će postići dogovor tokom 2024. Međutim, proces je složen, uključujući proveru ne samo finansijske strane, već i tehničke kompatibilnosti zajedničke arhitekture sa specifičnim zahtevima McLarena.
Nezavisno od partnerstva, model bi imao konfiguraciju šasije specifične za McLaren i potencijalne strukturne promene koje imaju za cilj poboljšanje dinamike vožnje, povećanje krutosti i smanjenje težine. Ovo poslednje je kritično za brend koji se oslanja na lagane materijale i tehnologije kako bi uravnotežio dodatnu težinu povezanu sa elektrifikacijom.
Dok partner za ovaj model tek treba da bude odlučen, McLaren dizajneri su već istražili različite scenarije da bi procenili da li su potencijalne arhitekture usklađene sa zahtevima za stil i proporcije brenda. Skot je naglasio da bi McLaren SUV trebalo da ima primetno kratak zadnji prepust.
On je dodao da bi McLaren potencijalno mogao da dobije pristup novoj platformi u zamenu za učešće ili da je kupi direktno od željenog partnera, uz podršku novih ili postojećih investitora.
Što se tiče karaktera i ekskluzivnosti, nova ponuda bi se više uskladila sa Ferrarijem Purosangue, a ne sa Lamborghini Urusom. McLaren namerava da očuva svoj pristup proizvodnje, omogućavajući mu da nastavi da nudi automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem dokle god je to izvodljivo.
Skot je naveo da predviđaju da će tokom ove decenije po prodaji ostati ispod 8.000 automobila godišnje, što je ipak značajno povećanje u odnosu na njihov rekord prodaje svih vremena od 4.806 automobila u 2018. Međutim, ova cifra je i dalje manja od prodaje Lamborghinija 2023. godine od 10.112 jedinica i Ferrarijevih 13.663 jedinica.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs