home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Video: Acriore

Prvi Ferrari sa nultom emisijom je i dalje planiran za lansiranje tokom četvrtog kvartala 2025. i taj EV iz Maranela neće biti potpuno tih.

Dok neki električni automobili kao što je Hyundai Ioniq 5 N stvaraju lažne zvukove motora sa unutrašnjim sagorevanjem i čak imaju simulirane promene stepena prenosa, Ferrari nejasno nagoveštava nešto drugačije.

U jednom razgovoru sa australijskim časopisom Drive, direktor marketinga proizvoda Emanuele Karando je spomenuo da je „zvuk uvek autentičan u Ferrariju“. Dodao je da će to biti "pravi Ferrari", iako je nejasno kakav će zvuk proizvesti.

Kakav god zvučni zapis će doneti, Ferrarijev prvi električni model će „isporučiti različite emocije“ u poređenju sa aktuelnim modelima.

Ferrari još nije objavio ni kakav oblik će imati novitet, a predviđeno je da će ovaj neimenovani model činiti pet odsto prodaje kompanije 2026. godine – u prvoj godini prodaje EV-a.

U jednom od ranijih intervjua, generalni direktor Ferrarija Benedeto Vinja je najavio da će i prvi električni model ove kompanije biti „jedinstven, pravi Ferari“.

Za sada se o tom vozilu zna veoma malo, ali Vinja uverava entuzijaste da dodatna težina potpuno električnog pogona neće umanjiti dinamiku vožnje.

Vinja je u novom intervjuu rekao da će ovaj proizvođač automobila nastaviti da naglašava stil i performanse u svojim električnim vozilima i da oni neće izgubiti „jedinstveni“ osećaj brenda.

Vinja je napomenuo da „električni automobili nisu tihi“ i ponovio da Ferrari radi na jedinstvenim „zvučnim potpisima“ za svoje modele; kompanija je 2023. patentirala EV izduvnu notu. Vinja naglašava da će tehnologija omogućiti Ferrariju da „radi mnogo stvari“ sa njima.

Izvršni direktor, koji je preuzeo kormilo Ferrarija 2021. godine, rekao je da je uveren da kompanija i dalje može da pruži posebno iskustvo vožnje tako što će iskoristiti tehnologiju „na jedinstven način“.

Ferrarijev prvi električni automobil, čija cena će iznositi najmanje 500 hiljada evra, označava važan korak za italijanskog proizvođača luksuznih vozila, izjavio je upućeni izvor za Reuters.

Za proizvodnju će biti zadužen novi proizvodni pogon ("e-zgrada") koji je nedavno otvoren u Maranelu.

Na ovim prvim špijunskim slikama je po svemu sudeći test mula Ferrarija EV, sa modifikovanom karoserijom Maseratija Levante, prednjim svetlima sa Ferrarija Roma i lažnim izduvnim cevima.

Drugi model električnog vozila je navodno takođe u razvoju, rekao je neimenovani izvor za Reuters, dodavši da je proces u povojima te da kompanija možda neće želeti da poveća ukupnu proizvodnju na 20.000 vozila godišnje.

Ferrari predviđa da će prodavati sve manje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u narednim godinama kada prvi EV kompanije stigne 2025. Do kraja decenije, cilj je da električna vozila čine 40 odsto svih isporuka. Očekuje se da će još 40 procenata biti hibridi, ostavljajući samo 20 procenata za potpuno SUS modele.

Uprkos predviđenom postepenom smanjenju prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, izvršni direktor Vinja je rekao prošle godine da „SUS ima još mnogo toga da uradi“. Usvajanje održivijih goriva smatra se mogućim rešenjem da se SUS motor zadrži u životu na duge staze.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 633



Komentari