home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Panamera

Porsche će Cayenne sa SUS motorima zadržati u prodaji čak i nakon što električni model sledeće generacije stigne kasnije ove decenije. SUS automobil će se nuditi sve do 2030-ih. Porsche će sličnu strategiju primeniti i za Panameru.

Predstavljena ranije ove godine, treća generacija Panamere pred sobom ima dug rok trajanja. U razgovoru sa Autocarom, Porscheov šef istraživanja i razvoja potvrdio je planove za potpuno električnu Panameru. Majkl Štajner je za britanski magazin rekao da će dualnost modela pratiti primer SUV-a: „Novi Cayenne je potpuno električan, ali tokom čitavog njegovog životnog veka imaćemo paralelno SUS verziju. Isto važi i za Panameru.“

S obzirom na to da datum lansiranja električne Panamere nije čak ni najavljen, a SUS model će biti dostupan tokom životnog ciklusa EV-a, automobil na benzin će verovatno ostati u prodaji u sledećoj deceniji. Ali gde će se Panamera bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem uklopiti u Porscheovu liniju? Na osnovu prethodne izjave generalnog direktora Olivera Blumea, automobil bi mogao da bude iznad Taycana: „Mislim da bi moglo da funkcioniše [imati oba EV-a] jer igraju u različitim segmentima. Panamera je jedan korak više od Taycana.“

Porsche je već primenio ovu SUS+EV strategiju sa benzinskim i električnim modelima Macan. Krosover sa konvencionalnim pogonom će biti penzionisan 2026. godine. U međuvremenu, u Evropi je već ukinut jer više nije u skladu sa strožim zakonom o sajber bezbednosti koji je stupio na snagu ranije ove godine. Iz istog razloga, 718 Boxster i 718 Cayman se više ne prodaju u EU. Ovi sportski automobili ostaju dostupni na drugim tržištima, ali će i oni biti povučen u nekom trenutku u 2025. godini kako bi se napravilo mesto za njihove električne zamene.

Porsche se i dalje nada da će dostići svoj cilj da EV vozila čine 80% prodaje do 2030. godine. Veliki SUV sa tri reda sedišta koji dolazi kasnije ove decenije biće isključivo električni. Međutim, kompanija je malo opreznija u pogledu usvajanja električnih vozila sada kada je shvatila da će se „ova tranzicija dešavati sporije na mnogim tržištima“, kaže Štajner.

On takođe veruje da bi sintetičko gorivo moglo da pomogne tokom ovog postepenog prelaska sa SUS na EV: „Do kraja decenije, mogao bi biti značajan udeo e-goriva u upotrebi. Mogli bismo, malo po malo, galon po galon, zamenimo fosilno gorivo sa e-gorivom."

Porsche međutim još ne odustaje od razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Štajner je rekao da će se i dalje ulagati u V6 i V8 kako bi se uskladili sa strožim propisima o emisijama.

Porsche neće dodavati simulirane promene stepena prenosa u svoja električna vozila

Čini se da Porsche nije zainteresovan da doda neke od tehnologija koje imaju njegovi rivali.

Iako je veliki broj brendova lansirao sportska električna vozila u poslednjih nekoliko godina, Hyundai je među onima koji su uspeli da se istaknu zahvaljujući Ioniqu 5 N. Postoji nekoliko razloga za to, ali među najznačajnijim su raznovrsnost režima i podešavanja koja mora da dodaju emocije i uključenost u vožnju, uključujući simulirane promene stepena prenosa.

Dok je nedavno razgovarao sa članovima australijskih medija, šef razvoja Porschea Lars Kern je rekao da je njegov tim vozio Ioniq 5 N, ali je odlučio da ne dodaje lažne promene stepena prenosa u svoja električna vozila.

„Očigledno, mi gledamo šta radi konkurencija, ali naša perspektiva je uvek zašto bismo nešto pogoršali?“ rekao je on za magazin Drive. „ Električni motor je bolji od SUS [motora sa unutrašnjim sagorevanjem], pa smo zaključili da nema razloga da simuliramo ono što je bilo u prošlosti. Pogledali smo, ali... ne vidim smisao da ga koristimo da bi se osećao kao motor sa unutrašnjim sagorevanjem, jer nije, tako da nećemo. Ne želimo da lažiramo motor sa unutrašnjim sagorevanjem jer još uvek proizvodimo motore sa unutrašnjim sagorevanjem, tako da ne vidimo smisao toga."

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 477



Komentari