home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Land Rover Discovery

Kompanija JLR priprema šestu generaciju modela Discovery, uz najavu da će ga postaviti na sopstvenu „jedinstvenu teritoriju“ i udaljiti ga od svog brata Defendera, koji je „kanibalizovao“ prodaju.

Aktuelni Discovery je u prodaji od 2017. godine, što ga čini najstarijim modelom u paleti Land Rovera. Takođe se najslabije prodaje, ostvarivši samo 16.750 globalnih isporuka prošle godine, skoro upola manje od Discovery Sporta.

Uprkos tome što Discovery čini samo 4% ukupne prodaje JLR-a, kompanija ostaje posvećena tome da ga vrati za još jednu generaciju i fokusiraće napore na jasnije definisanje pozicioniranja Discoveryja oko njegovih vrednosti „porodične avanture“.

Šef brendova Discovery i Defender Mark Kameron je za Autocar rekao da će repozicioniranje morati da udalji Discovery od njegovog brata Defendera, koji nudi uporedivu prefinjenost i prostor sa širim rasponom motora, opreme i veličina karoserije. Defenderovih 110.367 prodaja u 2023. je bilo više od šest puta veće od prodaje Discoverya.

JLR će pokušati da izdvoji Discovery tako što će ga preseliti u novi prostor, navodi Autocar, verovatno usvajanjem nekih elemenata dizajna MPV-a.

Budući da se kreće od čistog lista dizajna, to bi mogao čak da proizvede nešto tako radikalno drugačije od današnjeg modela kao što je Mk1 Range Rover Evoque bio u odnosu na Range Rover i Range Rover Sport.

Discovery će postati jedan od četiri samostalna brenda uz Range Rover, Defender i Jaguar. Postanak sopstvenog entiteta će brendu Discovery dati obnovljeni život, rekao je Kameron, jer se sva četiri JLR-ova brenda trenutno nenamerno takmiče jedni s drugima zbog zajedničkog maloprodajnog otiska.

„Rekreirajući ono što Discovery predstavlja, apsolutno moramo da se uverimo da se nalazi na zaista jedinstvenoj teritoriji”, kaže Kameron.

JLR će verovatno Discovery sledeće generacije napraviti na svojoj svestranoj MLA platformi, koja stoji u osnovi trenutnog vodećeg Range Rovera i može da prihvati i SUS i električne pogone.

JLR je potvrdio planove za električne Land Rovere do 2026. godine i očekuje se da će Discovery 6 biti jedan od njih.

Međutim, kompanija je nedavno povećala ulaganja u svestrane arhitekture vozila – sa 15 milijardi funti na 18 milijardi funti – u svetlu fluktuirajuće potražnje za električnim vozilima i udvostručila je važnost plug-in hibrida kao prelazne tehnologije. Ovo otvara mogućnost da će Discovery i dalje biti dostupan sa SUS motorima kao deo hibridnog sistema. S obzirom na svestranost MLA platforme, JLR bi mogao odlučiti da Discovery ponudi izbor hibridnih i električnih pogonskih agregata, kao što je slučaj sa Range Roverom.

Električni Range Rover za 2025. će dati snažnu indikaciju šta se tehnički može očekivati od modela Discovery EV. Taj automobil će koristiti naprednu električnu arhitekturu od 800 V za brzo punjenje, a JLR je obećao da će njegove performanse biti „uporedive“ sa postojećim V8 Range Roverom – i na putu i ​​van njega.

Kruna repozicioniranog brenda Discovery biće novi top model. Razvija ga JLR SVO odeljenje, tim odgovoran za Defender Octa i Range Rover SV.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 462



Komentari