home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Bigster

Kako pišu britanski mediji, potpuno novi porodični SUV Dacia Bigster će konačno biti predstavljen 9. oktobra, pre nego što se pojavi na sajmu automobila u Parizu.

Najnoviji dodatak Dacijinom asortimanu je SUV srednje veličine koji će krenuti na izuzetno popularne modele kao što su Ford Kuga i Nissan Qashqai.

Prve zvanične tizer slike Bigstera ne govore nam mnogo o automobilu, ali se vidi set zadnjih svetala u obliku slova Y, koji su potpuno slični onima na Dusteru. Ipak, već imamo jasnu predstavu o tome kako novi model izgleda, jer je Bigster koncept prikazan još 2021. i uveo je novu eru dizajna za Daciju.

Budući da je ovo Dacia, Bigster će biti pristupačniji po ceni od nekoliko konkurentskih porodičnih automobila kada bude pušten u prodaju početkom 2025.

Dacia Bigster

Govoreći za Auto Express prošle godine, izvršni direktor Dacije Denis Le Vot je rekao: „[Bigster] je za mnoge. Dodao je: Mi smo Dacia; ovo ne zaboravljamo.

Bigster nije Dacijin prvi SUV, jer Duster postoji već duže vreme i pokazao se veoma popularnim kod kupaca. Međutim, Duster je manji od Bigstera pa će novi automobil popuniti prazninu u asortimanu brenda.

Dacia Bigster će verovatno biti dugačak oko 4,6 metara, što je primetno povećanje u odnosu na Duster od 4,3 metra, i otprilike iste veličine kao najnoviji Ford Kuga, Volkswagen Tiguan i Opel/Vauxhall Grandland. Sve te modele će napasti po nižoj ceni, ali će ponuditi skoro isto toliko opreme.

Najavljuju se i prostrani enterijer, centralni ekran osetljiv na dodir od 10,1 inča, digitalna instrument tabla od sedam inča i novi „YouClip“ sistem: razni praktični dodaci kao što su držači za čaše i svetla koji mogu da se prikače na različite nosače razbacane po kabini.

Bigster će koristiti CMF-B platformu i biće najveći model koji je Dacia postavila na ovu platformu, ali će to pomoći da cena bude pristupačnija u poređenju sa rivalima. CMF-B platforma može da prihvati hibridnu tehnologiju. Duster je, na primer, dostupan sa blagim hibridom TCe 130 i može da bude opremljen pogonom na dva ili četiri točka. S druge strane, njegov Hybrid 140 sistem uparuje 1,6 litarski četvorocilindrični benzinski motor sa dva e-motora i omogućava automobilima sa potpuno hibridnim pogonom da voze do 80 odsto vremena na čisto električnu snagu kada su u gradu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 8877



Komentari