Uskoro Dacia Bigster

Kako pišu britanski mediji, potpuno novi porodični SUV Dacia Bigster će konačno biti predstavljen 9. oktobra, pre nego što se pojavi na sajmu automobila u Parizu.
Najnoviji dodatak Dacijinom asortimanu je SUV srednje veličine koji će krenuti na izuzetno popularne modele kao što su Ford Kuga i Nissan Qashqai.
Prve zvanične tizer slike Bigstera ne govore nam mnogo o automobilu, ali se vidi set zadnjih svetala u obliku slova Y, koji su potpuno slični onima na Dusteru. Ipak, već imamo jasnu predstavu o tome kako novi model izgleda, jer je Bigster koncept prikazan još 2021. i uveo je novu eru dizajna za Daciju.
Budući da je ovo Dacia, Bigster će biti pristupačniji po ceni od nekoliko konkurentskih porodičnih automobila kada bude pušten u prodaju početkom 2025.

Govoreći za Auto Express prošle godine, izvršni direktor Dacije Denis Le Vot je rekao: „[Bigster] je za mnoge. Dodao je: Mi smo Dacia; ovo ne zaboravljamo.
Bigster nije Dacijin prvi SUV, jer Duster postoji već duže vreme i pokazao se veoma popularnim kod kupaca. Međutim, Duster je manji od Bigstera pa će novi automobil popuniti prazninu u asortimanu brenda.
Dacia Bigster će verovatno biti dugačak oko 4,6 metara, što je primetno povećanje u odnosu na Duster od 4,3 metra, i otprilike iste veličine kao najnoviji Ford Kuga, Volkswagen Tiguan i Opel/Vauxhall Grandland. Sve te modele će napasti po nižoj ceni, ali će ponuditi skoro isto toliko opreme.
Najavljuju se i prostrani enterijer, centralni ekran osetljiv na dodir od 10,1 inča, digitalna instrument tabla od sedam inča i novi „YouClip“ sistem: razni praktični dodaci kao što su držači za čaše i svetla koji mogu da se prikače na različite nosače razbacane po kabini.
Bigster će koristiti CMF-B platformu i biće najveći model koji je Dacia postavila na ovu platformu, ali će to pomoći da cena bude pristupačnija u poređenju sa rivalima. CMF-B platforma može da prihvati hibridnu tehnologiju. Duster je, na primer, dostupan sa blagim hibridom TCe 130 i može da bude opremljen pogonom na dva ili četiri točka. S druge strane, njegov Hybrid 140 sistem uparuje 1,6 litarski četvorocilindrični benzinski motor sa dva e-motora i omogućava automobilima sa potpuno hibridnim pogonom da voze do 80 odsto vremena na čisto električnu snagu kada su u gradu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs