home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi Q6 e-tron Sportback

Audi će na predstojećem sajmu automobila u Parizu prikazati i Sportback verziju električnog SUV-a Q6 e-tron.

Q6 e-tron Sportback je najavljen jednom tizer slikom, koja pokazuje samo jedan deo ovog automobila.

Najveća razlika u odnosu na standardni Q6 e-tron je oblik zadnjeg dela krova, a tu je i spojler na poklopcu prtljažnika.

Iako će svi detalji biti saopšteni kasnije, jasno je da će Sportback svoju platformu (Premium Platform Electric - PPE) i mehaniku deliti sa standardnim modelom Q6 e-tron. To podrazumeva više verzija, uz izbor pogona sa zadnjim ili dva motora.

Podsećanja radi, Audi Q6 e-tron sa dužinom od 4771 mm i širinom od 1993 mm nudi maksimalan prostor, udobnost i pogodnost za svakodnevnu upotrebu. Međuosovinsko rastojanje je 2899 milimetara.

Verzija Q6 e-tron performance ima domet do 641 km, što je omogućeno zahvaljujući upotrebi pogona na zadnje točkove, kao i novorazvijenoj litijum-jonskoj bateriji koja ima bruto kapacitet od 100 kWh. Automobil ima motor postavljen pozadi, i to sa 240 kW/326 KS. Takođe nudi mogućnost brzog punjenja od 260 kW DC, pa je za 260 km dometa dovoljno samo 10 minuta punjenja.

Audi Q6 e-tron quattro osigurava sportske performanse po kojima je Audi poznat, sa izlaznom snagom od 285 kW/388 KS i SQ6 e-tron sa izlaznom snagom sistema do 380 kW/517 KS, tako postavlja standarde u pogledu performansi, dometa, punjenja, dinamike vožnje i dizajna.

Automobil odlikuju tehnologija od 800 volti i standardni maksimalni kapacitet punjenja od 270 kW. Do 255 km se može napuniti za samo deset minuta na odgovarajućoj stanici za punjenje. Stanje napunjenosti se povećava sa deset na 80 odsto za oko 21 minut.

Važna komponenta u povećanju efikasnosti, a time i dometa Audija Q6 e-tron je napredni sistem rekuperacije. Oko 95 procenata svih svakodnevnih procesa kočenja može se upravljati ovim sistemom.

I Q6 e-tron / Q6 e-tron Sportback otelotvoruje tipičan Audi SUV stil sa još prefinjenim e-tron dizajnerskim jezikom.

Audi navodi da Q6 e-tron dolazi sa savršenim proporcijama zahvaljujući PPE platformi. Odnos dugog međuosovinskog rastojanja i veoma kratkih prepusta čini osnovu za poznati moćni, dinamični paket koji se vidi u spoljašnjosti Audijevih Q modela. Audi Q6 e-tron takođe otelotvoruje dalje razvijeni jezik dizajna specifičan za e-tron. Njegov upečatljiv SUV izgled čini impresivan i sportski izgled.

Sa Q6 e-tron Sportbackom Audi nastavlja poglavlje i u električnoj mobilnosti i u važnom delu Audijevog DNK: tehnologiji osvetljenja. Sa aktivnim digitalnim svetlosnim potpisom, električni SUV nastavlja eru koju karakterišu dizajn i estetika koji su jedinstveni za Audi.

U slučaju digitalnih OLED zadnjih svetala druge generacije, šest OLED panela sa ukupno 360 segmenata generišu novu sliku svakih deset milisekundi koristeći posebno razvijen algoritam.

Aktivni digitalni svetlosni potpis takođe ukazuje na put ka budućnosti Audi tehnologije osvetljenja. Na prednjoj strani, aktivni digitalni svetlosni potpis nastaje interakcijom algoritma sa dvanaest segmenata koji se zatamnjuju gore-dole.

Digitalna OLED zadnja svetla mogu da komuniciraju sa okolinom vozila na ciljani način (Car-to-X). Audi je takođe podigao bezbednosne funkcije na novi nivo. Sistem detekcije blizine koji je već poznat sa drugih Audi modela proširen uključuje svetlo za komunikaciju. Upozorava druge učesnike u saobraćaju na mesta nezgoda i kvarova. Pored standardne grafike zadnjeg svetla, komunikacijsko svetlo prikazuje specifičan statički potpis zadnjeg svetla sa integrisanim simbolima upozorenja u digitalnom OLED kombinovanom zadnjem svetlu u kritičnim situacijama u vožnji ili saobraćaju. Tehnologija, koja je debitovala u Audiju Q6 e-tron, takođe postavlja nove standarde u pogledu individualizacije: sa ukupno do osam digitalnih svetlosnih potpisa u redizajniranim dnevnim svetlima Matrix LED farova i u digitalnom OLED zadnjem delu svetla 2.0, vlasnici mogu da individualizuju svoj Q6 e-tron na potpuno nov način.

Unutrašnjost Audija Q6 e-tron je više nego ikada orijentisana ka potrebama korisnika. Trodimenzionalni i visokokontrastni dizajn enterijera namerno postavlja elemente u prvi plan ili pozadinu, stvarajući prostornu arhitekturu koja je u pogledu dizajna i ergonomije prilagođena stanarima. Audi MMI panoramski displej i MMI suvozački displej čine vizuelno jasnu digitalnu pozornicu. Unutrašnjost naglašava domaći ambijent.

Korišćeni materijali su odabrani sa funkcionalne tačke gledišta i istovremeno obezbeđuju jasnu diferencijaciju dizajna između različitih delova vozila u unutrašnjosti. Prostori orijentisani na udobnost su dizajnirani sa izdašnim površinama i mekim materijalima. Nasuprot tome, precizno dizajnirane kontrolne oblasti u visokokvalitetnoj crnoj boji visokog sjaja naglašavaju jasnoću interakcije sa vozilom.

Zahvaljujući novoj PPE platformi, koja je razvijena posebno za e-mobilnost, vozilo ima velikodušan osećaj prostranosti, kao i visok nivo svakodnevne praktičnosti. Unutrašnjost nudi dosta prostora za odlaganje i pregrade.

Audi Q6 e-tron serija modela ima potpuno povezanu i digitalnu unutrašnjost baziranu na novoj elektronskoj arhitekturi. Sastavljen od Audi MMI panoramskog displeja i MMI displeja, takozvani Digital Stage je ključna karakteristika unutrašnjosti. Jasno grupisani displeji su savršeno integrisani u koncept dizajna i daju unutrašnjosti velikodušan osećaj prostora. Tanak, samostojeći Audi MMI panoramski displej ima zakrivljeni dizajn i OLED tehnologiju i sastoji se od 11,9-inčnog Audi virtuelnog kokpita i 14,5-inčnog MMI ekrana osetljivog na dodir. Ambijentalno osvetljenje čini da zakrivljeni ekran kao da lebdi noću i stvara odgovarajuće okruženje. Posebno za suvozača, Audi dopunjuje digitalnu binu sa 10,9-inčnim MMI displejem sa aktivnim režimom privatnosti, koji sprečava da ometa vozača dok je u pokretu. Ovo omogućava suvozaču da strimuje filmove/video sadržaj, pomaže u navigaciji ili čak pronađe stanicu za punjenje, na primer. Sa opcionim Head-up displejom proširene realnosti, još jednim centralnim elementom digitalne pozornice, Audi pravi veliki korak napred u tehnologiji displeja. On odražava veliku nagnutu ravan slike preko vetrobranskog stakla prema vozaču i prikazuje relevantne informacije kao što su brzina, saobraćajni znaci, pomoćni i navigacioni simboli.

Audijev glasovni asistent koji se samostalno uči, Audi Assistant, može se koristiti za kontrolu brojnih funkcija vozila. Digitalni asistent sa podrškom veštačke inteligencije duboko je integrisan u vozilo i prikazuje se pomoću avatara na centralnom ekranu osetljivom na dodir MMI-ja i na Head-up displeju proširene stvarnosti. Novi glasovni asistent razume više od 800 glasovnih komandi. Takođe se može aktivirati preko različitih dodirnih tačaka i preko myAudi aplikacije, na primer. Glasovni asistent kontinuirano uči na osnovu ponašanja korisnika i na taj način pruža podršku osobi koja vozi.

Novi infotainment sistem koristi Android Automotive OS kao operativni sistem. Sadržaj je uvek ažuriran zahvaljujući ažuriranjima putem bežične mreže. Najnovije usluge Audi connect i poboljšani e-tron planer ruta, koji su uključeni kao standard, su zato uvek ažurni.

Srce Bang & Olufsen Premium zvučnog sistema je visoko efikasno pojačalo. Pokreće 20 zvučnika snage 830 vati. Četiri od njih su integrisani u naslone za glavu prednjih sedišta, omogućavajući zvučne zone u Audiju. Svetlo za dinamičku interakciju (IAL) nudi razne komunikacijske funkcije i na taj način podržava interakciju automobila sa putnicima.

U vezi sa sistemima za pomoć vozaču, Audi pruža širok spektar funkcija koje značajno poboljšavaju svakodnevnu vožnju i bezbednost na putu za sve učesnike u saobraćaju. Nova karakteristika za Q6 e-tron je Adaptive driving assistant plus. Ne samo da pomaže pri ubrzanju, održavanju brzine, održavanju razdaljine i navođenju trake, već koristi i podatke sa mapa visoke rezolucije. SUV koristi radarske senzore, prednju kameru i ultrazvučne senzore za jednostavno rukovanje. Vozilo koristi prikupljene informacije za kreiranje virtuelne rute i prati je pouzdano i što je udobnije u čitavom opsegu brzina i u saobraćajnim gužvama.

Asistencija pri parkiranju pozadi, tempomat, upozorenje o napuštanju trake, asistencija za efikasnost, aktivna prednja asistencija i sistem za upozorenje o smetnji i pospanosti su standardno u vozilu od lansiranja. Kupci imaju mogućnost dodatnih sistema pomoći i bezbednosnog paketa u sklopu različitih paketa opreme.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 601



Komentari