home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Spring

Prema pisanju britanskih medija, Dacia razmatra ulazak u široki spektar novih segmenata u narednim godinama, sa mogućnostima koje uključuju novi električni gradski automobil, karavan i urbani EV u stilu Renaulta Twizy.

Kompanija je na sajmu automobila u Parizu otkrila novi Bigster krosover, svoj najveći model do sada i prvi od tri nova modela C segmenta koji će biti dodati asortimanu u naredne dve godine.

Obraćajući se novinarima na sajmu, izvršni direktor Denis Le Vot je ostao zatvoren u vezi sa formom koju će imati sledeća dva automobila srednje veličine, ali je objasnio da će to biti „različite karoserije, različita imena, drugačije sve“ u poređenju sa postojećom linijom.

Oba automobila će biti bazirana na modularnoj arhitekturi Renault Grupe CMF-B – koja može da se proteže do 4,6 metara dužine – i velika je verovatnoća da će se u početku nuditi sa hibridnim pogonom, a kasnije i sa EV opcijama.

Ali što se tiče naznaka njihovog oblika i pozicioniranja, Le Vot je samo rekao: "Možete da zamislite, možete da pogađate. Razgovaraćemo uskoro."

Međutim, upitan da li bi jedan mogao da bude karavan, on je odgovorio: "Odlična ideja - fantastično! Zašto ne?", sugerišući da postoji mogućnost da će Dacia pokušati da se bori sa Peugeotom e-308 SW i MG 5 sa ​​svojim karavanom po pristupačnoj ceni.

Dolivajući ulje na vatru, direktor dizajna David Durand je za Autocar rekao da "možete očekivati nešto drugačije" od sledećeg automobila, čiji dizajn je već završen.

On će, potvrdio je, zauzeti isti C-segment kao Bigster.

„Sledeći je gotov. Pre nekoliko nedelja smo podesili poslednje male detalje i sada ide u proces proizvodnje“, rekao je on. „Dakle, da, ovaj je spreman, ali još radimo na mnogim drugim projektima. Trudimo se da imamo koherentan asortiman sa dobrim proizvodom na dobroj poziciji – da nemamo previše automobila na nekoliko centimetara [jedni od drugih]“.

U svakom slučaju, kompanija će dati više detalja u bliskoj budućnosti jer sada radi na kratkom 100-nedeljnom ciklusu razvoja za nove modele – a novi automobili treba da se pojave do kraja sledeće godine.

Ali dok Dacia proširuje svoju liniju naviše kako bi se bolje takmičila u ključnom evropskom C-segmentu, takođe nije otpisala mogućnost proširenja naniže, pri čemu Le Vot aludira na potencijalnu održivost malog gradskog automobila baziranog na Renaultovom novom Twingu.

Le Vot je rekao da Dacijin pritisak na C-segment „ne znači da ne gledamo na manju stvar”, i sugerisao da kompanija u prošlosti nije nudila ništa ispod Sandera jer „jednačina klasičnog automobila A-segmenta baš i ne prolazi sa SUS rešenjima“, s obzirom na njihove male profitne marže.

Dacia već prodaje manji električni automobil u Evropi, Spring, a Le Vot je rekao da je automobil "ovde da ostane" u doglednoj budućnosti.

Ali Spring se pravi u Kini, što značajno umanjuje njegovu profitabilnost u Evropi, a premeštanje proizvodnje ovde bi bila „komplikovana stvar“ zbog ogromnog posla potrebnog za obnovu lanca snabdevanja i logističke mreže.

Inženjering i proizvodnja Springovog naslednika u Evropi bi povećala njegovu profitabilnost i bolje bi se uklopio u zahteve evropskih kupaca od ranih faza, a Le Vot je uveren da se pristupačnost može uzeti u obzir već u fazi koncepcije.

Jedna od mogućnosti, priznaje Le Vot, jeste korišćenje platforme Ampr Small na kojoj se bazira Renault Twingo kao osnove za Dacijinu alternativu. On naziva Renaultove modularne arhitekture kao „tehno cigle“ na kojima Dacia može da bazira sve svoje modele – ključnu komponentu Dacijinog poslovnog modela fokusiranog na vrednost – i nije otpisao mogućnost korišćenja nekog od njih za buduće automobile.

Le Vot je čak otišao toliko daleko da je rekao da Dacia procenjuje mogućnost stvaranja sopstvene verzije malog dvoseda Duo iz Renaultovog novog brenda mobilnosti Mobilize. „Svi smo zajedno“, rekao je. „Ne postoji ništa što ne delimo."

Mobilize Duo

Autocar je ranije pisao da je Dacia razmatrala održivost mikroautomobila koji bi mogao da parira Citroen Amijuu, a Duo bi mogao da obezbedi brz i isplativ način da to dovede u stvarnost.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 641



Komentari