Prva probna vožnja novog Mercedesa CLA sa izvršnim direktorom kompanije

Pridružite se izvršnom direktoru Mercedes-Benza Oli Kelenijusu na prvoj probnoj vožnji sa dugo očekivanim, potpuno novim Mercedesom CLA modelske godine 2025.
Kako se navodi, ovo nije obično otkrivanje, već uvid u tajni, pretprodukcijski prototip koji će redefinisati budućnost vožnje.
Kelenijus čak skida deo maske farova da bi otkrio dnevna svetla u obliku zvezde u prednjim farovima. Vrata imaju stakla bez okvira zbog osećaja kupea, a ogroman panoramski krov obasjava svetlošću tamno tapaciranu kabinu.

Kelenijus pokazuje i novu AI tehnologiju glasovnog pomoćnika. Dolazi sa softverom MB.OS koji debituje na CLA i koji pomaže da kontrolišete funkcije automobila kako bi vas spasio od ometanja menija na ekranu osetljivom na dodir.
„Svaku digitalnu funkciju koju možete zamisliti, verovatno ćete pronaći u ovom automobilu“, ponosno kaže Kelenijus.
Napravljen na novoj elektrifikovanoj MMA platformi, novi CLA će pored električne imati i hibridne verzije
I serijski CLA će imati punjenje od 800 volti i očekuje se da će nuditi do 750 km električnog dometa u svojoj najefikasnijoj specifikaciji. Sposoban za do 320 kW DC punjenje, električni CLA će biti dostupan sa baterijama od 58 kWh i 85 kWh. Početne verzije sa pogonom na zadnje točkove dobijaju jedan elektromotor 200 kW/272 KS na zadnjoj osovini, a modeli sa pogonom na sve točkove dodaju i elektromotor sa 80 kW/109 KS na prednjoj osovini.
Što se tiče hibridnih verzija, one će imati 1,5 litarski benzinski motor dostupan u verzijama sa 136 KS, 163 KS i 190 KS, pri čemu je svaka pojačana električnim motorom sa 20 kW/27 KS (u paru sa 8-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom).
Kao i kod električne verzije, i ovde će biti dostupne konfiguracije sa pogonom na dva točka i 4Matic na sva četiri točka, iako je u slučaju hibrida osnovni automobil sa pogonom na prednje, a ne na zadnje točkove.
CLA prototip je inače oborio i rekord izdržljivosti električnog vozila u 24-časovnoj vožnji na stazi Nardo, prešavši 3716,94 kilometara u tom periodu. Prototip je u proseku vozio 152 km/h. Prethodni rekord je postavio Porsche 2019. godine, kada je testirani prototip Taycana prešao 3425 km.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs