home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari F40

Ferrarijeva "Icona" serija odaje počast slavnoj prošlosti brenda. Monza SP1 i SP2 su moderna reinterpretacija V12 barchetta modela sa otvorenim krovom, kojima je Ferrari uspostavio svoju legendu, dok je Daytona SP3 omaž njegovim slavnim trkačkim automobilima iz 1960-ih.

Kako piše Motor1, sada izgleda kao da postoji šansa da Ferrari traži moderniju ikonu za SP4.

Top Gear izveštava da bi sledeći automobil u seriji Icona mogao da bude omaž modelu F40, pozivajući se na anonimne, ali „veoma pouzdane“ izvore. Top Gear obično ne piše ovu vrstu priče, što ovo čini mnogo uverljivijim. Takođe je primetna činjenica da je ovu priču napisao glavni urednik časopisa i sajta.

Prethodni Icona modeli nisu samo retro reinterpretacije prethodnih modela. SP1, SP2 i SP3 jasno upućuju na prošlost brenda, ali to čine modernim stilom i tehnologijom. Svaki je bio ograničene proizvodnje - 499 primeraka Monze i 599 primeraka Daytone, a svaki je koštao mnogo više od milion evra. Kakav god oblik da će imati SP4, očekujte malu proizvodnju i veliku cenu.

SP1 i SP2 su bili bazirani na 812 Superfastu i delili su šasiju i motor tog automobila; SP3 je bio bliže LaFerrariju, iako bez hibridnih komponenti tog automobila. Možda bi za omaž F40 Ferrari mogao da upari karbonsku šasiju sa 4,0 litarskim twin-turbo V8 motorom iz SF90.

Automobili poput serije Icona su veoma profitabilni za Ferrari. Pošto se baziraju na već postojećim komponentama, relativno su jeftini za razvoj. Ali pošto su to Ferrari modeli ograničenog izdanja, kupci su spremni da potroše mnogo da bi se dočepali jednog.

Ali, kako Top Gear ističe, pomisao o oživljavanju F40 mogla bi da se smatra svetogrđem. Pogledajte novi Lamborghini Countach, kojeg se i dizajner originala odrekao. Osim toga, ne možemo a da se ne zapitamo da li će ovakav automobil skinuti sjaj novom F80, direktnog potomka F40.

Ipak, Ferrari još nije promašio sa Icona serijom, tako da ništa ne sugeriše da SP4 neće biti briljantan.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto: RM Sotheby's



čitanja : 660



Komentari