Potvrđena nova Toyota Celica
Potpredsednik Toyote je potvrdio da japanski brend priprema novu generaciju Celice, 18 godina nakon završetka proizvodnje ovog sportskog automobila.
Diskusija o ponovnom oživljavanju ovog imena se vodila godinama, a Autocaru je prošle godine rečeno da se nova Celica razmatra kao deo nove ere električnih Toyotinih sportskih automobila - iako tada nijedan rukovodilac nije hteo da to potvrdi.
Međutim, govoreći na reliju u Japanu proteklog vikenda, Juki Nakdžima je nedvosmisleno rekao: „Pravimo Celicu!“
Dodao je: „U kompaniji ima mnogo ljudi koji željno iščekuju Celicu. Pa... Pitam se da li je u redu da se to kaže na javnoj tribini, ali pravićemo Celicu!"
Njegova najava je usledila nakon spekulacija tokom poslednjih nekoliko nedelja, dok je Toyota davala nagoveštaje da se sprema da oživi MR2 i Celicu, uz obnavljanje modela GR86 i GR Supra.
Predsednik Toyote Akio Tojoda je ranije već govorio o svojoj ambiciji da oživi ono što on naziva „tri brata“: Celica, MR2 i Supra.
Kao što je ranije izveštavao Autocar, Toyota je raspravljala da li da uvede novu Celicu u proizvodnju na novoj platformi za električne automobile koja otvara „mnogo različitih mogućnosti“. Koncept FT-Se (na slici) predstavljen na prošlogodišnjem sajmu automobila u Tokiju je 75 mm niži od Porschea 718 Cayman. Njegov dizajn je podeljen na tri modula, sa jednodelnim prednjim i zadnjim krajevima.
Ovo nam „omogućava da budemo ekstremniji“, rekao je za Autocar prošle godine Šinja Ito, generalni direktor za Lexus Electrified.
Nova platforma bi mogla da se koristiti i za sportski automobil sa dva sedišta koji kanališe duh modela MR2 i baziran je na konceptu FT-Se. Međutim, moguće je da neće nužno oživeti ime MR2.
Toyota tek treba da saopšti više o sledećoj generaciji Supre, ali će verovatno doći na tržište u naredne tri do četiri godine, s obzirom da je aktuelni automobil lansiran 2019.
U međuvremenu, GR86 bi trebalo da bude redizajniran da bi zadovoljio nove propise o bezbednosti i emisijama izduvnih gasova, usvajajući hibridnu verziju trocilindričnog turbo motora iz GR Yarisa.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs