Seat planira hibridne verzije Ibize i Arone

Seat nam je još ranije ove godine omogućio prvi pogled na restilizovane modele Ibiza i Arona koji stižu tokom sledeće godine. U međuvremenu je saopšteno nekoliko novih detalja.
Kako je sada potvrđeno, Seat će lansirati hibridne verzije Ibize i Arone kao deo njihovog značajnog ažuriranja planiranog za 2025. godinu (na slikama), kako bi ispunio predstojeće Euro 7 propise o emisiji izduvnih gasova.

Dok je uloga Seata dugo dovođena u pitanje nakon pojavljivanja Cupre kao samostalnog brenda pre šest godina, ove značajne investicije u njegova dva osnovna modela sada sugerišu ulogu španskog brenda u 2030-im: kao specijaliste za manje i pristupačnije modele u konvencionalnim segmentima.
Izvršni direktor Seata i Cupre Vejn Grifits je za britanski Autocar rekao da će Seat slediti primer VW Pola, koji će biti ažuriran sledeće godine u isto vreme kada počne da važi EU7.
To će značiti da će biti ponuđeni blagi hibridni benzinski motori – značajna investicija za manje i manje profitabilne automobile, ali važan i neophodan korak za proizvođače automobila da nastave da budu u mogućnosti da prodaju pristupačne nove automobile na masovnom tržištu gde potražnja za električnim vozilima tek treba da poraste.

„Pokazaćemo vam sledeće godine nove verzije Ibize i Arone“, rekao je Grifits. „Mi, kao i Volkswagen, želimo da produžimo životni ciklus tih proizvoda, jer to je ono što nedostaje: hibridni modeli.”

Grifits je rekao da investicije u Ibizu i Aronu ne treba posmatrati da se Seat se povlači od električnih vozila, već predstavlja realnost „potrebe da se odgovori na 90% tržišta koje traži druge vrste pogona: efikasni [SUS], hibridi i plug-in hibridi”.
On je dodao: „Nećemo odstupiti od elektrifikacije. Ne dovodimo u pitanje cilj dostizanja nulte emisije što je brže moguće. Moramo biti fleksibilni na putu i ne možemo biti dogmatični. Ne možemo naterati potrošače da voze električne automobile.”
Dolazak Cupre Raval krajem 2025. kao električnog superminija ispod 25.000 evra, zajedno sa sestrinskim modelima Volkswagen ID 2 i Škode Epiq, doprineće „demokratizaciji elektromobilnosti“, rekao je Grifits.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs