home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Opel e-Corsa
 
Nova generacija Corse Electric se očekuje tokom 2026. godine, i to sa novim smelim izgledom i značajno većim dometom.

Novi model bi trebalo da se bazira na novoj STLA Small platformi matične kompanije Stellantis. Prelaskom na ovu novu platformu, Corsa sedme generacije biće oko 10% veća od automobila koji zamenjuje, prema izvoru upoznatom sa novim modelom, i sposobna da u električnom obliku pređe oko 550 km.

Btitanski Autocar piše i da će sledeća Corsa Electric takođe biti pozicionirana sa više premium fokusom, dok će njen raspon cena – između 29.000 i 36.000 funti – zadržati u velikoj meri u skladu sa današnjim automobilom. Ovo je deo pokušaja da se ukrade prodaja od rivala kao što su Renault 5 i Mini Cooper E, kao i budući Volkswagen ID.2 i Cupra Raval.

Nova Corsa će dizajnom biti inspirisana radikalnog Experimental konceptom iz 2023. godine, uglavnom na prednjem kraju, gde će se potpuno odreći ventilacionih otvora i usisnika u korist minimalističkog, glatkog tretmana koji signalizira njegovu potpuno električnu prirodu.

Opel Experimental

Poput konceptnog automobila iz 2023., nova Corsa će imati istaknuti vertikalni nabor koji se proteže duž haube i niz lice.

U međuvremenu, oblika kvaka na vratima doprineće minimalističkoj estetici i pomoći aerodinamičkoj efikasnosti, dok će novi točkovi (ne manji od 19 inča) biti dizajnirani da usmeravaju vazduh što je moguće efikasnije ispod automobila.

Reinvencija će biti još privlačnija u Corsinoj kabini, koja će, kako razume Autocar, biti potpuno izmenjena u skladu sa repozicioniranjem najmanjeg modela brenda. Primarni cilj je ponuditi funkcionalnost i privlačnost materijala.

Reciklirani tekstil će se uveliko koristiti u celom kokpitu, a imaće i novu standardnu opremu uključujući panoramski krov i ambijentalno osvetljenje, kao i novu „plutajuću“ centralnu konzolu. Corsa će pratiti svoje novije SUV kolege u usvajanju znatno smanjenog paketa fizičkih dugmadi i prekidača.

Više detalja stiže početkom sledeće godine, kada Stellantis pruži potpuni izveštaj o STLA Small platformi. Ali već je potvrđeno da sadrži baterije kapaciteta do 82 kWh i to se čini kao verovatna opcija za Corsu.

STLA Small zadržava hardver za punjenje od 400 V i to će ograničiti brzinu punjenja u poređenju sa skupljim automobilima opremljenim 800 V, ali se očekuje da će nova Corsa moći da se dopuni brže od današnjeg automobila.

Ono što ostaje nejasno je da li će Stellantis zadržati današnju Corsu sa SUS motorima u prodaji u njenom trenutnom obliku zajedno sa potpuno novim električnim modelom ili će automobil nove generacije ponuditi i verziji sa SUS motorima.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 810



Komentari