home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Mach 4

U Fordu već duže vreme razmišljaju o lansiranju novih varijanti Mustanga, uključujući Mustang sedan.

Izvršni direktor Forda Džim Farli ističe da Mustang ima ogroman broj sledbenika širom sveta. Međutim, on je priznao da bi ove pristalice prihvatile nove derivate samo ako bi imali „performanse i stav“ postojećih modela.

„Nikada nećemo napraviti Mustang koji nije Mustang“, izjavio je još ranije Farli. „Na primer, nikada neće biti mesta za mali Ford SUV sa dva reda sedišta sa oznakom Mustang. Ali da li bismo mogli da uradimo druge oblike karoserije Mustanga – sa četvoro vrata ili bilo šta drugo? Verujem da bismo mogli, sve dok ovi modeli imaju sve performanse i stav originala.”

Kako bilo, nove informacije kažu da je Ford u Americi zaštitio naziv Mach 4 koji bi po nekim glasinama trebalo da ponese budući Mustang sedan.

Da bi započeo ovu najnoviju fazu ekspanzije Mustanga, Farli veruje da Ford mora da počne dodavanjem sjaja originalnom kupeu, ulažući kako u modele koji su dostupni tradicionalnim kupcima, tako i u druge verzije koje kupe podižu na viši nivo, na način na koji je Porsche uradio sa svojim 911 GT3 RS i GT2 RS modelima.

„Porsche je bio pametan u stvaranju derivata u poslednjih 20 godina“, kaže Farli. „Ali ne bismo želeli da radimo stvari na njihov način. Želimo da im omogućimo dobru trku u američkom stilu za njihov novac.”

Farli novi Mustang GTD sa 800 KS naziva „avansom“ na Mustange budućnosti. „Nećemo stati sa GTD-om“, rekao je. „Moramo da nastavimo da radimo derivate koji će iznenaditi ljude.”

Uprkos svim svojim ekspanzionističkim planovima, Farli veruje da Ford treba da bude oprezan u pogledu diverzifikacije brenda.

Jedna tačka uveravanja za Mustang vernike je Fordova namera da nastavi sa proizvodnjom V8 motora „sve dok nam Bog i političari dozvole“. Farli obećava da će se žestoko boriti da zadrži ove kultne motore i ručne menjače koji su često povezani sa njima u proizvodnji.

Međutim, budući Mustang modeli će verovatno ponuditi hibridnu snagu, kako bi se smanjile emisije i poboljšale performanse. Farli je rekao: „Testirali smo i zaista verujemo da delimični električni pogoni dobro funkcionišu za sportske vozače.”

Na fabričkom crtežu iz septembra 2022. je inače prikazan Mustang u formi elegantne limuzine sa četvoro vrata. Skica potiče od Kristofera Stivensa, višeg dizajnera eksterijera u ovoj kompaniji.

Limuzina je zadržala ikonični oblik modela nalik kupeu, sa fastback stilom koji se uliva u kratki zadnji deo, kao kod modela sa dvoja vrata. Gornji deo u kontrastnoj boji pomaže da se sakrije dužina, a primećuje se i kvaka na vratima na zadnjem blatobranu.

Ako Ford odluči da ga izbaci na tržište, verovatno će Mustang Mach 4 deliti svoje opcije motora sa aktuelnim Mustangom Coupe. To podrazumeva 5,0 litarski V8 i 2,3 litarski EcoBoost četvorocilindrični turbo motor.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 774



Komentari