Uskoro električni Volvo ES90


ES90 ilustruje kompanijin pristup softverski definisanom automobilu i dizajniran je da se neprestano razvija i poboljšava kroz osnovnu kompjutersku tehnologiju, stalnu povezanost i podatke. Ukratko, to je automobil dizajniran za bezbedna i prijatna svakodnevna putovanja.

ES90 je prvi Volvo automobil opremljen dvostrukom NVIDIA DRIVE AGX Orin postavkom, što ga čini najmoćnijim automobilom koji je Volvo ikada napravio u smislu osnovne kompjuterske snage. Ovo omogućava Volvou da dodatno podigne granice bezbednosti i ukupnih performansi putem podataka, softvera i veštačke inteligencije.

DRIVE AGX Orin je NVIDIA-in centralni kompjuter za pametne automobile koji orkestrira više važnih sistema i procesa u automobilu pri ultra-brzinim brzinama. Sa visokim nivoom računarske snage, on upravlja funkcionalnostima kao što su najsavremenije aktivne bezbednosne funkcije (bazirane na veštačkoj inteligenciji), senzori u automobilu i efikasno upravljanje baterijom.

ES90 koristi tehnologiju od 800 volti, napravljen je na SPA2 arhitekturi i drugi je automobil baziran na Volvo Superset tehnologiji, nakon modela EX90. ES90 kombinuje izuzetno razumevanje svog okruženja kroz napredni niz senzora, uključujući lidar, pet radara, osam kamera i dvanaest ultrazvučnih senzora, kao i napredni sistem razumevanja vozača unutar automobila.

ES90 takođe donosi nova dostignuća u efikasnosti i održivosti, zahvaljujući recikliranim i prirodnim materijalima i još mnogo toga.

Ranije procureli interni memorandum je takođe uključivao neke preliminarne tehničke specifikacije. Volvo ES90 će biti dugačak 4990 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 3102 mm. Visok je 1547 mm i širok 1945 mm. To ga čini direktnim konkurentom za BMW i5, Mercedes EQE i Audi A6 E-Tron.

Nova električna limuzina Volvoa će se nuditi u varijanti AWD sa dva motora i u RWD verziji sa jednim motorom. Ima veliku bateriju od 111 kWh, a trebalo bi da postigne do 700 kilometara dometa (10 minuta punjenja je dovoljno za 300 km vožnje).
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs