home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota Yaris
 
Toyota se polako ali sigurno kreće na tržište električnih vozila nakon godina fokusiranja na hibride. Kako pišu pojedini mediji, i Yaris će se na kraju pridružiti liniji električnih vozila, ali to neće biti deo Toyotinih neposrednih planova, jer veći električni modeli trenutno imaju prioritet.

Andrea Karlući, direktor marketinga i razvoja proizvoda u Toyota Motor Europe, bacio je malo svetla na predstojeću EV strategiju kompanije. U intervjuu za Autocar, Karlući je upitan i o električnom Yarisu. „Ovo je ideja, ali trenutno to nije nešto o čemu pričamo…“, rekao je on za Autocar. „Doći će pravi trenutak, ali to nije sada.”

On je pojasnio da je Toyotin pristup lansiranje električnih vozila u „segmentima sa najbržim rastom“, kao što su kompaktna, srednja i poslovna vozila, kategorije za koje se smatra da imaju veći prodajni potencijal od subkompaktnih modela kao što je Yaris.

Karlući je dodao: „Za nas je sve u pravom automobilu, na pravom mestu u pravo vreme, zaista jeste.”

Toytina aktuelna linija električnih vozila u Evropi uključuje nedavno modifikovani bZ4X, novi C-HR+ i Urban Cruiser. Potonji deli svoju platformu sa Suzuki e-Vitarom i ima sličnu veličinu kao i Toyota Yaris Cross, što sugeriše da im je Toyotin prodor na tržište subkompaktnih SUV vozila dao prostora da odlože Yaris EV, držeći troškove istraživanja i razvoja pod kontrolom.

Karlući je takođe otkrio da će budući Tojotini EV modeli nositi „poznata imena sadašnjih automobila“, što verovatno znači i za električni Yaris.

S obzirom na istoriju Yarisa, očekuje se da će EV verzija debitovati krajem decenije.

Pre toga, Toyota planira da predstavi električni pikap i dva električna SUV-a do 2026. Takođe, na horizontu je serijska verzija gradskog dvoseda FT-Me, koji je predviđen kao rival Citroenovom Amiju.

Pored Yarisa i Yarisa Cross, porodica uključuje i hot heč GR Yaris. Prema najnovijim izveštajima, Toyota bi mogla da doda dozu elektrifikacije nasledniku GR Yarisa u vidu hibridne postavke.

Toyotina GR divizija planira da koristi hibridni turbo 2,0 litarski motor u budućim modelima. Elektrifikacija će omogućiti sportskim automobilima da budu štedljiviji i imaju niže emisije. Motori koje je razvio Gazoo Racing takođe će se koristiti u Toyotinim mejnstrim modelima.

Novi 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor koji je trenutno u razvoju pokretaće buduće elektrifikovane GR modele. Dizajniran je da prihvati i tradicionalne hibridne i plug-in hibridne postavke.

Toyota GR Yaris M

Prototip GR Yaris M sa centralnim motorom, koji je debitovao u Tokiju ranije ove godine, trenutno ima novi 2,0 litarski pogonski sklop u njegovom neelektrifikovanom obliku. Međutim, Hirojuki Jamada, Gazoo Racing inženjer koji nadgleda projekat, potvrdio je planove za dodavanje hibridne pomoći u budućnosti.

Isti 2,0 litarski motor će pokretati buduće modele Celica, MR2 i GR Supra, verovatno u različitim postavkama sa ili bez hibridne pomoći. Raniji izveštaji sugerišu da bi motor mogao da proizvodi do 294 kW/400 KS u drunskim modelima i do 441 kW/600 KS u trkačkim konfiguracijama.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 102



Komentari