Električna Toyota Yaris do kraja decenije

Andrea Karlući, direktor marketinga i razvoja proizvoda u Toyota Motor Europe, bacio je malo svetla na predstojeću EV strategiju kompanije. U intervjuu za Autocar, Karlući je upitan i o električnom Yarisu. „Ovo je ideja, ali trenutno to nije nešto o čemu pričamo…“, rekao je on za Autocar. „Doći će pravi trenutak, ali to nije sada.”
On je pojasnio da je Toyotin pristup lansiranje električnih vozila u „segmentima sa najbržim rastom“, kao što su kompaktna, srednja i poslovna vozila, kategorije za koje se smatra da imaju veći prodajni potencijal od subkompaktnih modela kao što je Yaris.
Karlući je dodao: „Za nas je sve u pravom automobilu, na pravom mestu u pravo vreme, zaista jeste.”
Toytina aktuelna linija električnih vozila u Evropi uključuje nedavno modifikovani bZ4X, novi C-HR+ i Urban Cruiser. Potonji deli svoju platformu sa Suzuki e-Vitarom i ima sličnu veličinu kao i Toyota Yaris Cross, što sugeriše da im je Toyotin prodor na tržište subkompaktnih SUV vozila dao prostora da odlože Yaris EV, držeći troškove istraživanja i razvoja pod kontrolom.
Karlući je takođe otkrio da će budući Tojotini EV modeli nositi „poznata imena sadašnjih automobila“, što verovatno znači i za električni Yaris.
S obzirom na istoriju Yarisa, očekuje se da će EV verzija debitovati krajem decenije.
Pre toga, Toyota planira da predstavi električni pikap i dva električna SUV-a do 2026. Takođe, na horizontu je serijska verzija gradskog dvoseda FT-Me, koji je predviđen kao rival Citroenovom Amiju.
Pored Yarisa i Yarisa Cross, porodica uključuje i hot heč GR Yaris. Prema najnovijim izveštajima, Toyota bi mogla da doda dozu elektrifikacije nasledniku GR Yarisa u vidu hibridne postavke.
Toyotina GR divizija planira da koristi hibridni turbo 2,0 litarski motor u budućim modelima. Elektrifikacija će omogućiti sportskim automobilima da budu štedljiviji i imaju niže emisije. Motori koje je razvio Gazoo Racing takođe će se koristiti u Toyotinim mejnstrim modelima.
Novi 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor koji je trenutno u razvoju pokretaće buduće elektrifikovane GR modele. Dizajniran je da prihvati i tradicionalne hibridne i plug-in hibridne postavke.

Prototip GR Yaris M sa centralnim motorom, koji je debitovao u Tokiju ranije ove godine, trenutno ima novi 2,0 litarski pogonski sklop u njegovom neelektrifikovanom obliku. Međutim, Hirojuki Jamada, Gazoo Racing inženjer koji nadgleda projekat, potvrdio je planove za dodavanje hibridne pomoći u budućnosti.
Isti 2,0 litarski motor će pokretati buduće modele Celica, MR2 i GR Supra, verovatno u različitim postavkama sa ili bez hibridne pomoći. Raniji izveštaji sugerišu da bi motor mogao da proizvodi do 294 kW/400 KS u drunskim modelima i do 441 kW/600 KS u trkačkim konfiguracijama.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs