Originalni TT bi mogao da bude inspiracija za novi Audijev sportski kupe

Kako navodi Autocar, pošto je penzionisao TT i R8 modele u poslednjih 18 meseci, Audi je trenutno bez namenskog sportskog automobila sa dvoja vrata u svojoj liniji po prvi put posle dužeg vremena. Ali generalni direktor Gernot Dolner je sugerisao da bi ponovni ulazak u ovaj segment mogao da bude deo opsežne revizije asortimana i pozicioniranja kompanije.
Upitan na prezentaciji finansijskih rezultata kompanije za 2024. da li bi razmislio o ponovnom dodavanju sportskog automobila u portfolio brenda, Dolner je rekao: „To je svakako deo DNK brenda i moramo da pronađemo pravi način, mudar u vremenu, da ga integrišemo u naš portfolio.”
On je sugerisao da ne bi bilo prikladno nagoveštavati proširenje portfelja dok je kompanija usred širokog programa restrukturiranja koji uključuje otpuštanje 7500 radnika, ali je rekao da ima „široki pogled na to gde Audi treba da bude i kuda Audi ide – i razmišljajući u tom pravcu, sportski automobili su sastavni deo takve postavke“.
On je naglasio važnu ulogu koju su sportski automobili igrali u Audijevoj prošlosti, navodeći Quattro sa pogonom na sva četiri točka iz 1980-ih kao automobil koji je „zaista započeo novu eru automobila“. Takođe je istakao kontinuiranu relevantnost automobila kao što su druga generacija A8 i supermini A2 za sadašnju Audijevu liniju.
Ali takođe je pomenuo originalni TT kao automobil od posebnog značaja i rekao da je novi Audijev šef dizajna, Masimo Fraskela (koji je stigao u Ingolštat prošle godine nakon duge karijere u JLR-u), poseban fan kupea iz kasnih 1990-ih.
„Toliko sam razgovarao o tom automobilu sa Masimom. To je bio inspirativan automobil za celu njegovu karijeru. Kada je bio mlad dizajner u Đuđaru, uzeo je slobodan dan kada je TT lansiran u Italiji, otišao kod dilera Audija u Milanu i sedeo u salonu jedan dan samo gledajući auto."
„Rekao bih da se trudi da optimizuje što je više moguće, da oduzme sve što vam nije potrebno za izraz, i mislim da je to jedinstven talenat."
Primetno je da minimalizam i funkcionalni dizajn definišu principe Bauhaus umetničkog pokreta koji su u velikoj meri uticali na originalni TT, sugerišući da bi neke od karakteristika tog automobila mogle da se reinterpretiraju za novo doba.
Međutim, Dolner je bio kategoričan da "ne možete kopirati svoju prošlost" kao proizvođač automobila, rekavši: "Stvarno morate analizirati šta je suština Audija i iskoristiti suštinu da smislite nešto apsolutno novo."
TT je lansiran 1998. i prodato je više od 650.000 jedinica u tri generacije tokom 25-godišnje proizvodnje, koja je završena u novembru 2023. bez naslednika.
Čak i ako Audi planira povratak u segment sportskih automobila, ne očekuje se da će to biti uskoro. Neposredni prioriteti kompanije su da na tržište iznese softversku arhitekturu, koristeći novo zajedničko ulaganje Volkswagen grupe sa Rivianom, kao i da uspešno poveća proizvodnju ključnih novih modela (uključujući A5, A6, Q3 i Q5).
Nakon toga, rekao je Dolner, „onda je vreme da se razgovara o pravom portfoliju u ovim nišnim oblastima“.
„Tranzicija nam trenutno oduzima svu energiju, a to definitivno počinje u ključnim segmentima“, dodao je on.
Na pitanje da li Audi planira da najavi svoje planove u ovom segmentu rekao je samo: "Ne još."
Upitan da li bi Audi mogao da ponudi namenski sportski automobil sa plug-in hibridnim pogonom, a ne kao čisti EV, Dolner je rekao da je „otvorenog uma“, ali je sugerisao da struja ima više smisla u kontekstu „svakodnevne upotrebe“.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs