Nova Dacia Sandero dolazi za dve godine

"Da li će biti pogona na unutrašnje sagorevanje u sledećoj generaciji? Naravno, odgovor je da. Iza 2027. imaćemo i unutrašnje sagorevanje u Sanderu, ali takvi pogoni će najverovatnije biti potpuno hibridi”, rekao je Le Vot, a javlja britanski Auto Express.
Le Vot je takođe objasnio zašto će Sandero nuditi ove dve opcije pogona.
"Zadržaćemo motor na sagorevanje iz različitih razloga. Prvo, tržište još nije spremno na prelazak isključivo na električnu energiju. Takođe niko ne zna kakve će biti regulative u budućnosti. Ovaj automobil je takođe namenjen i drugim tržištima koja neće biti pod istim ograničenjima", nastavio je Le Vot osvrćući se na evropsku zabranu benzinaca i dizelaša od 2035. godine.
Kako piše Jutarnji.hr, nije jasno koju platformu će koristiti novi Sandero, ali čini se verovatnim da će nova generacija u električnoj verziji možda deliti AmpR Small arhitekturu koju trenutno koristi Renault 5. Budući da platforma nije kompatibilna s motorima na sagorevanje, hibridna varijanta bi mogla da dobije istu CMF-B platformu koja se koristi na trenutnom Cliju i koja podržava potpuno hibridnu tehnologiju.
Pitanje je i kako će se sve to odraziti na prodaju jer nove verzije, zbog svojih pogona, biće osetno skuplje. Dacia Sandero je na većini evropskih tržišta najjeftiniji auto u ponudi, a cena joj je pomogla da prošle godine postane najprodavaniji auto u Evropi.
Izvor: Jutarnji.hr / Autoexpress.co.uk
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia