Potvrđen Peugeot e-208 GTi

Kako navodi britanski Autocar, to će biti prvi GTi model otkako je prethodna generacija Peugeota 308 izašla iz prodaje 2021. godine i prvi Peugeotov sportski električni automobil.
U obraćanju medijima, Favej je rekao: "U poziciji sam da potvrdim da ponovo uvesti GTi verziju kod modela e-208 što je pre moguće. Doneli smo odluku da će Peugeot GTi biti ponovo predstavljen."
On je dodao da je to „signal“ o tome „šta znači ponovo se povezati sa našom prošlošću, našom istorijom“ i da će povezati drumske automobile francuskog brenda sa njegovim učešćem u motosportu.
„Želimo da nastavimo da negujemo reputaciju brenda za senzacije u vožnji i činjenicu da naši automobili proizvode posebne senzacije u vožnji,“ rekao je Favej.
On ističe da je vraćanje imena GTi bilo „pitanje koje je sebi mnogo postavljao” otkako je preuzeo ulogu generalnog direktora Peugeota od Linde Džekson u sklopu široke promene menadžmenta Stellantisa.
Što se tiče šire GTi linije ili sportskog modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, Favej je sugerisao da će to zavisiti od povratnih informacija kupaca. Rekao je: „Počinjemo sa 208 i [svakako] slušamo vaše komentare, ili šta će reći i naši kupci."
Novi e-208 GTi će najverovatnije koristiti isti pogonski sklop kao novi Abarth 600e, koji je baziran na istoj e-CMP platformi kao i e-208. Italijanski krosover ima motor od 240 KS postavljen napred sa Torsen LSD diferencijalom. Težak je 1625 kg i od 0-100 km/h stiže za 6,2 sekunde.
Moguće je da bi lakši e-208 opremljen istim pogonskim sklopom mogao to da smanji na ispod 6,0 sekundi.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs