Potvrđen električni Kia pikap za Ameriku

Najavljen i novi benzinski motor
Kia je još ranije odbacila mogućnost prodaje Tasmana u SAD-u, ali će američko tržište ipak dobiti Kijin pikap.
Ipak, umesto sa SUS motorom, u Severnu Ameriku stiže potpuno električni pikap. To je zvanično saopšteno na događaju Kia CEO Investor Day 2025, tokom kojeg su otkriveni i neki preliminarni detalji.
Pre svega, taj električni pikap će se bazirati na novoj EV platformi, a trebalo bi da bude veličine Ford Rangera.
Izvršni direktor Ho Sung Song je još prošle nedelje tokom Sajma mobilnosti u Seulu rekao da će se kamionet za Severnu Ameriku boriti u segmentu srednje veličine, pri čemu je odbacio glasine o dovođenju Tasmana u Severnu Ameriku.
Kia svoj novi električni pikap naziva „inovativnim modelom“ projektovanim da obezbedi vodeći prostor u segmentu za ljude i njihov teret. Tvrdi se da će ovaj neimenovani električni kamionet imati i prave off-road karakteristike i „robusan sistem za vuču“.
Korejska kompanija takođe obećava „napredne informativno-zabavne i bezbednosne funkcije“. Srednjoročno i dugoročno, Kia namerava da proda 90.000 jedinica godišnje i osvoji 7 odsto tržišnog udela.
Kia ne kaže gde planira da pravi kamionet, ali se očekuje da će proizvoditi u fabrici u Sjedinjenim Državama. U suprotnom, električni pikap bi bio podvrgnut novim tarifama koje je nametnula Trampova administracija.
Ukratko, mogao bi da se pravi u novm postrojenju Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) ili u fabrici Kia Manufacturing Georgia (KMMG) u Džordžiji.
Najavljen i novi benzinski motor
Kia je takođe potvrdila da radi i na novom benzinskom motoru koji će pokretati SUS automobile i hibride. Pored toga, novi četvorocilindrični turbo agregat će takođe služiti kao generator za nova električna vozila sa produženim dometom (EREV).

Kako se navodi, novi 2.5T-GDI motor će poboljšati termičku efikasnost za 5 procenata u poređenju sa aktuelnim motorom. Kia najavljuje i povećanje snage od 12 posto, što znači da će imati više od 300 KS.
Kia nije saopštila mnogo o EREV-ovima, samo je rečeno da će to biti „visoko efikasan sistem.“
Novi benzinski i hibridni pogonski agregati biće od suštinskog značaja za Kijin cilj da ostvari 4,19 miliona godišnje prodaje do 2030. To je ambiciozan cilj, s obzirom da su prošlogodišnje isporuke već iznosile rekordnih 3,1 milion. Zato je u planu 15 novih električnih vozila i 10 hibrida (uključujući plug-in hibride) do kraja decenije.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs