Da li je ovo novi Alfa Romeo Stelvio?

Deleći svoju platformu sa novom Giulijom koji se očekuje tokom 2026. godine, Stelvio sledeće generacije će dobiti i najsavremeniji enterijer, sa naprednim informativno-zabavnim sistemom sa AI-om i ADAS paketom za poboljšanje njihovih mogućnosti autonomne vožnje.

Novi Alfa Romeo Giulia i Stelvio će se bazirati na STLA Large arhitekturi, koja se takođe koristi u najnovijem Dodge Chargeru. Međutim, izvršni direktor Alfa Romea uverava da će italijanski modeli imati jedinstvenu postavku, napominjući da su inženjeri brenda „promenili stvari“ kako bi ih razlikovali od američkog automobila.
U međuvremenu, Alfina evolucija dizajna će nastaviti da se kreće napred. Šef dizajna Alehandro Mesonero-Romanos je još ranije otkrio da će se svi budući modeli odreći neobičnog postavljanja registarskih tablica, zahvaljujući savremenim propisima o bezbednosti pešaka. Pored toga, Giulia i Stelvio će imati ažuriranu verziju legendarne Scudetto maske.

Govoreći o liniji pogonskih agregata za novi Stelvio, izvršni direktor Santo Fićili je početkom ove godine izjavio: „Ranije je planirano da novi Stelvio bude 100% električni. Ali radimo i na hibridnim verzijama.”

Ova multi-energetska strategija je u skladu sa nedavnim vestima da je Alfa Romeo odustao od svojih planova da postane proizvođač samo električnih automobila. Odluka je usledila nakon sličnog pomeranja drugih brendova Stellantisa, uključujući Lanciju, što signalizira širi korak ka fleksibilnosti u ponudi pogonskih agregata.
Treba podsetiti da je bivši izvršni direktor Alfa Romea Žan-Filip Imparato nagovestio da bi električna verzija novog Stelvia mogla da ima i do 735 kW/1000 KS, što bi ga činilo jednim od najmoćnijih SUV-ova u prodaji.
Fabrika Cassino u Italiji će biti proizvodno središte za Giuliju i Stelvio, dok više detalja tek sledi.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs
Foto via Clubalfa.it
Alfa Romeo prelazi na centralno postavljene registarske tablice
Budući modeli Alfa Romea, uključujući Giuliju i Stelvio sledeće generacije, imaće centralno postavljene registarske tablice, zbog novih propisa o bezbednosti pešaka.
Značajan broj modela italijanske firme ima registarske tablice postavljene sa strane. Tradicija je započela sa Giuliettom Spider iz 1955. godine, a nastavlja se i danas sa modelima Giulia, Tonale i Stelvio. Takav položaj omogućava da Alfina trouglasta 'Scudetto' maska u potpunosti dolazi do izražaja.
I novi Alfa Romeo Junior ima centralno montiranu tablicu, a šef dizajna firme Alehandro Mesonero-Romanos je potvrdio ća će to biti isto sa naslednicima modela Giulia i Stelvio – i budućim modelima nakon toga.
„Ne možemo više da stavljamo registarsku tablicu sa strane zbog propisa o homologaciji za [bezbednost] pešaka“, rekao je Mesonero-Romanos. Promena se odnosi na izmene napravljene u novim opštim bezbednosnim propisima Evropske unije kako bi se bolje zaštitili pešaci u slučaju da ih udari automobil.
„Neki tvrdoglavi Alfisti, koji misle da Alfa Romeo nije Alfa Romeo osim ako nema registarsku tablicu sa strane, neće biti srećni, ali u istoriji postoji mnogo prelepih Alfa Romea koji imaju registarsku tablicu u sredini. Ovo će nam omogućiti da u svakom slučaju imamo simetriju, tako da sam srećan - ja sam jedan od onih koji voli tablicu u sredini."
„Postavljanje logotipa u velikoj veličini pokazuje da smo ponosni na njega, a to je moderna grafička interpretacija“, dodao je on. „Kada pogledate patike i ostale stvari, svi prave velike logotipe, i to je lepo sve dok je suptilno. Da je roze bilo bi previše. „Kod Alfe funkcija i dizajn uvek idu zajedno.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs