Novi BMW M3 će imati jedinstveni šestocilindarski motor?

Brojne su spekulacije koje okružuju novi BMW M3. Znamo da će biti električan s 800-voltnom arhitekturom i preko 700 ks. Ipak, Bavarci će uz njega lansirati benzinsku verziju, a novi detalji nam sugerišu o čemu bi moglo da se radi.

Šef BMW Neue Klasse, dr Majk Rajhelt, s ekipom Top Geara podelio je dodatne detalje u vezi s budućim M3. Rajhelt je rekao da, ne samo što će novi M3 biti „najbolji M model do sada u dinamičkom smislu“, već će imati jedinstveni benzinski motor.
„Takođe ćemo ponuditi M3 s novim tipom šestocilindarskog motora“, dodao je Rajhelt, „jer shvatamo da bi moglo biti prerano za neke posvećene ljubitelje M divizije da se prebace na čisto električni pogon. Ipak, mi smo ubeđeni da će čisto električni M3 dostići nove visine i privući nove ciljne grupe, jer će se ponašati potpuno drugačije.“
Aktuelni BMW M3 koristi S58 twin-turbo 3,0-litarski redni šestocilindraš s 530 ks u najmoćnijoj verziji. Postoji razlog da verujemo da će „novi“ šestocilindraš zapravo biti hibridizovana verzija aktuelnog S58, ali to se naravno ne može tvrditi sa sigurnošću. S tim u vezi, trebalo bi da bude značajno snažniji od aktuelne verzije, potencijalno rame uz rame s 700+ konjskih snaga čisto električne varijante.

Ako ste zabrinuti da bi BMW mogao krenuti Mercedesovim stopama i smanjivati radnu zapreminu performantnih motora, nema razloga za to. Bavarska kompanija je već saopštila da bi bilo „veoma teško preći na četvorocilindarski motor u M3“. Novajlija će takođe posedovati novu „Heart of Joy“ kontrolnu jedinicu, čiji je vesnik Vision Driving Experience koncept. „Heart of Joy“ sistem integriše kontrole pogonskog sklopa, kočenja, rekuperacije energije, punjenja i upravljanja u jednu jedinicu, koja procesuira informacije 10 puta brže u odnosu na prethodne sisteme. Ukratko, BMW obećava „izuzetnu preciznost“.
Rajhelt naglašava važnost dinamičnosti kod čisto električnog M3, ne samo pravolinijskih performansi.
„Više se ne radi o tome da li ćete napraviti automobil koji je najbrži od 0 do 100 km/h“, rekao je on, „već automobil koji nudi preciznu dinamiku. To naša kontrolna jedinica radi, ulazite u krivinu s izvesnim uglom upravljanja i ne morate da pravite korekcije u središnjem delu.“
Kada ćemo da vidimo ovaj novi šestak u akciji? Neue Klasse BMW M3 bi trebalo da debituje tokom ove godine, pre nego što uđe u prodaju početkom 2026., dok se regularni M3 neće pojaviti pre sledeće godine. U prodaji bi ga trebalo očekivati krajem 2026. ili početkom 2027.
Izvor: Automotoshow.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW