home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW iX3
 
BMW je napravio još jedan veliki korak ka svojoj električnoj budućnosti, i to najavom (još uvek kamufliranih) prvih Neue Klasse električnih modela. U pitanju su SUV model iX3 (NA5) i limuzina i3 (NA0).

Novi BMW iX3 će premijeru imati već u septembru ove godine na sajmu u Minhenu, a nakon toga kreće njegova serijska proizvodnja koja je planirana za kraj 2025. u Mađarskoj. Fabrika u Debrecinu, posebno izgrađena za liniju Neue Klasse, trebalo bi da postane kamen temeljac BMW-ove EV strategije.

BMW iX3

Najavljen od strane prošlogodišnjeg koncepta Vision Neue Klasse X, serijski BMW iX3 bi trebalo da velikim delom ostane veran konceptu, naravno uz određene izmene. Neke futurističke karakteristike koncepta Vision Neue Klasse X će biti zamenjene praktičnijim elementima, uključujući konvencionalna LED prednja svetla, standardne bočne retrovizore, nešto manje točkove i neke dizajnerske promene na karoseriji.

BMW iX3

Prema BMW-u, logistički i proizvodni procesi u Debrecin fabrici se „stalno optimizuju u realnim uslovima“. Kompanija je dodala da je svaka faza procesa podvrgnuta „pomnoj kontroli“, dok se „najsavremeniji proizvodni sistemi i alati“ validiraju. Pored toga, novi članovi osoblja prolaze intenzivnu obuku, dok se BMW priprema za tržišno lansiranje modela.

Proizvodnja novog iX3 dakle startuje krajem 2025., a blisko povezana limuzina i3 uslediće nešto kasnije u Minhenu.

Do 2027. godine, ne manje od šest Neue Klasse modela — uključujući iX3 i i3 — biće lansirano, što će pokretati EV zamah ovog proizvođača automobila. Istovremeno, BMW će nastaviti da predstavlja nove generacije modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS), kako bi održao raznovrsnu ponudu za svoje kupce.

BMW iX3

Novi iX3 će predstaviti BMW-ovu Neue Klasse osnovu za EV. Ova arhitektura od 800 V podržava konfiguracije sa jednim i sa dva motora, sa projektovanom snagom u rasponu od 300 do 600 KS.

BMW takođe uvodi tehnologiju baterija sledeće generacije za svoje modele Neue Klasse, obećavajući 20% povećanje gustine energije i 30% poboljšanje u brzini punjenja i dometu. Prema nemačkom brendu, ove nove baterije mogu da isporuče preko 800 km sa jednim punjenjem. Međutim, da li će iX3 postići te brojke ostaje da se vidi.

BMW je istovremeno najavio i potpuno električnu limuzinu i3 (NA0) koja će biti prikazana tokom 2026. godine, dok bi proizvodnja u Minhenu trebalo da startuje početkom 2027.

BMW i3

Ovaj model će biti deo kompletnog ažuriranja Serije 3, ali će imati drugačiju platformu od predstojećeg modela sa SUS motorima, iako izgleda veoma slično. Takođe će uvesti novu generaciju digitalnih interfejsa i dizajna koji će postaviti šablon za BMW-ove koji dolaze.

BMW i3

Električni i3 će po ranijim najavama imati sličan stajling kao i SUS verzije. Ovaj pristup ponude dva modela Serije 3 koji izgledaju slično, ali imaju potpuno različite osnove je promena u odnosu na druge BMW-ove modele, kao što su Serija 5 i Serija 7. U ovim slučajevima, postoje i SUS i BEV pogonske opcije na istoj platformi, koje nude i prednosti i kompromise u pogledu pakovanja.

BMW i3

Tehnologija će uključivati iDrive infotainment softver sledeće generacije i potpuno novu postavku pod nazivom „Panoramic Vision“, koja ukida običnu instrument tablu i projektuje informacije preko osnove vetrobranskog stakla.

Ovo će biti dopunjeno 3D head-up displejom, dok će lak pristup drugim funkcijama dolaziti preko dugmadi na volanu.

Električni BMW i3 će koristiti potpuno novu i skalabilnu platformu koja je „beskompromisno optimizovana za električne pogone“, prema BMW-u. Imaće električnu arhitekturu od 800 V, koja omogućava ultra brze brzine punjenja – navodno dovoljno brze da dodaju domet od 300 km za samo 10 minuta. To je delimično zahvaljujući BMW-ovoj najnovijoj, šestoj generaciji eDrive pogonske tehnologije, koja koristi cilindrične baterijske ćelije koje isporučuju do 20 odsto bolju gustinu, 30 odsto veći domet i 30 odsto brže punjenje od trenutnih. Ove ćelije će se takođe koristiti kao deo strukture modela Neue Klasse, plus na određenim automobilima, baterije mogu biti drugačije upakovane kako bi se maksimizirao prostor.

BMW i3

Dok aktuelni električni BMW i4 nudi domet do 600 km, novi i3 će prelaziti više km između dopunjavanja.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 581



Komentari